oletko koskaan ajatellut kuika moni elävä
olento kärsii sinun nautintosi takia?
hikipajat
pakkotyö
ihmiskauppa
pakkoprostituutio
tehotuotanto
eläinkokeet
kosmetiikka
lääkkeet
sirkukset
eläinpuistot
rapujen syöminen
lapsityövoima
suklaan syönti
puuvillan käyttö
yms yms yms
Kommentit (29)
Kuten nostoyrityksesi puolesta jo huomaat, ihan hirveästi ei tämä sun hirmuinen elämiseen havahtuminen hetkauta. Ei tuollaiseen jeesusteluun ole normaalilla ihmisellä aikaa.
Prostituutiota en sentään kyllä itse suoraan suosi.
Rapujen syönti on tuossa listassa vähän outo. Vai tarkoitatko nyt sitä perinteistä "se eläin on elossa ennen kuin se tapetaan!!!"-juttua?
Eläinpuistot tekevät myös tärkeää työtä eläinlajien säilyttämisessä ja niiden tutkimisessa.
Ylipäätään tuo sun kettutyttölista ei paljon mun ajatuksiani vaivaa, koska mulla on ihan oikeaakin elämää elettävänä täällä ja kasvatettavana omat lapset. Ostan vaatteet normaaleista ketjuliikkeistä ja oletan heidän huolehtivan oman osansa siitä, että ne vaatteet on tuotantotavoiltaan ok. Jos niin ei ole, niin se ei kyllä ole mun syyni, mutta ko. ketju joutuu kyllä hetkeksi boikottiin.
Suomalaisissa sirkuksissa pääasialliset kärsijät on kyllä ne vanhemmat jotka maksavat riistohintaiset liput ja kituvat yleisön joukossa.
Ehkä mä paneudun tuohon listaasi sitten kun mulla ei muuta tekemistä ole.
Olen. Ikävä kyllä koko maailma rakentuu niin, että vahvempi sortaa heikompaansa. Niin ei tarvitsisi olla, jos raha ei olisi jumala. Niin kauan kun se on, tämä ei tule muuttumaan, eli ei koskaan.
Minulle sopii oikein hyvin, että nuo hikipaja-suklaapeltovaltiot alkavat pitää parempaa huolta kansalaistensa työoloista.
Olen.
Ja se tuntuu hyvältä.
t. sadisti nainen
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 20:42"]
Kuten nostoyrityksesi puolesta jo huomaat, ihan hirveästi ei tämä sun hirmuinen elämiseen havahtuminen hetkauta. Ei tuollaiseen jeesusteluun ole normaalilla ihmisellä aikaa.
Prostituutiota en sentään kyllä itse suoraan suosi.
Rapujen syönti on tuossa listassa vähän outo. Vai tarkoitatko nyt sitä perinteistä "se eläin on elossa ennen kuin se tapetaan!!!"-juttua?
Eläinpuistot tekevät myös tärkeää työtä eläinlajien säilyttämisessä ja niiden tutkimisessa.
Ylipäätään tuo sun kettutyttölista ei paljon mun ajatuksiani vaivaa, koska mulla on ihan oikeaakin elämää elettävänä täällä ja kasvatettavana omat lapset. Ostan vaatteet normaaleista ketjuliikkeistä ja oletan heidän huolehtivan oman osansa siitä, että ne vaatteet on tuotantotavoiltaan ok. Jos niin ei ole, niin se ei kyllä ole mun syyni, mutta ko. ketju joutuu kyllä hetkeksi boikottiin.
Suomalaisissa sirkuksissa pääasialliset kärsijät on kyllä ne vanhemmat jotka maksavat riistohintaiset liput ja kituvat yleisön joukossa.
Ehkä mä paneudun tuohon listaasi sitten kun mulla ei muuta tekemistä ole.
[/quote]
normaalilla ihmiseltä pitäisi löytyä moraali. Mulla on aina aikaa olla ihminen, inhimillisesti käyttäytyvä olento. En riistä muita vetoamalla aikaan.
Olen ajatellut. Unohdit listasta myös turkikkset!
Olen miehelleni sanonut, että on tämä väärin, että me köyhinä joudumme ostamaan halvinta ja sillä tavoin länsimaalaisena köyhänä riistän kolmansien maiden köyhiä... Ostamalla halvinta suosin riistoa. Tästä on huono omatunto!
Myös ostamalla tehotuotettuja kulutustarvikkeita (puuvillavaatteita, tekniikkaa jne) halvalla riistän. Moni työskentelee alipalkattuna, työturvattomissa, hirveissä oloissa jonka tuotteen ostan. Esim. H& M vaatteet, kännykät, yms.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 21:07"]
Olen miehelleni sanonut, että on tämä väärin, että me köyhinä joudumme ostamaan halvinta ja sillä tavoin länsimaalaisena köyhänä riistän kolmansien maiden köyhiä... Ostamalla halvinta suosin riistoa. Tästä on huono omatunto!
Myös ostamalla tehotuotettuja kulutustarvikkeita (puuvillavaatteita, tekniikkaa jne) halvalla riistän. Moni työskentelee alipalkattuna, työturvattomissa, hirveissä oloissa jonka tuotteen ostan. Esim. H& M vaatteet, kännykät, yms.
[/quote]
Jep! Vaatteita kannattaa ostaa kirppikseltä, näin et suoraan tue riistoyhtiötä. Ruoassa kannattaa panostaa laatuun, ei määrään. Kasvisruoista monet ovat edullisia, esim linssi ja hernekeitto. Kahvin/teen kulutus minimiin, niin on varaa ostaa se Reilun kaupan tuote aina joskus. Pienillä teoilla voit vaikuttaa. Myös esim Lifehairin eläinkokeetonta saippuaa saa isoissa, oisko jtn 3-4 litran pakkauksisissa eikä maksa paljoa.
Tottakai ajattelen! Pidän sitä sivistyneen ja koulutetun ihmisen mittarina. Onneksi en tunne montaa, jota ei kiinnosta. Kunpa vielä keksisi mitä voisin tehdä lisää.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 21:03"]
Ei kiinnosta maailmantuskasi.
[/quote]
Miksi ei kiinnosta? Miksi haluat unohtaa yhden ihmisen tärkeimmistä asioista, moraalin ja eettisen toiminnna? Onko helpompaa olla ottamatta asioista selvää ja elää niin että oma toiminta lisää tuskaa? Miksi on ok, että sinun nautintosi tuotetaan aiheuttamalla jollekulle muulle tuskaa?
En ole miettinyt eikä kiinnostakaan.
Onpa kylmiä ihmisiä täällä.
Toivottavasti vain hakevat reaktiota ja siksi kirjoittavat ilkeitä viestejä.
Ikävuodet 15-25 aika lailla jatkuvasti ja koko ajan. Nykyäänkin melkoisen usein kulutuspäätöksiä tehdessäni, mutta ehkä olen huomannut, että yhtenä ihmisenä en ihan koko maailman taakkaa harteillani kantaa. Edelleenkiin lahjoitan rahaa ja aikaa tietyille epäkohtiin puuttuville kansanjärjestöille, mutta ihan kaikesta en jaksa koko ajan huolehtia, vaan toivon jonkun muun, jolla taas on enemmän intohimoa siihen suuntaan, tekevän sen puolestani.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 21:26"]
[/quote]
Jep! Vaatteita kannattaa ostaa kirppikseltä, näin et suoraan tue riistoyhtiötä. Ruoassa kannattaa panostaa laatuun, ei määrään. Kasvisruoista monet ovat edullisia, esim linssi ja hernekeitto. Kahvin/teen kulutus minimiin, niin on varaa ostaa se Reilun kaupan tuote aina joskus. Pienillä teoilla voit vaikuttaa. Myös esim Lifehairin eläinkokeetonta saippuaa saa isoissa, oisko jtn 3-4 litran pakkauksisissa eikä maksa paljoa.
[/quote]
Mitenköhän pitkä matka linssillä on sun kaappiisi? ;)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 21:26"]
[/quote]
[/quote]
Mitenköhän pitkä matka linssillä on sun kaappiisi? ;)
[/quote]
Ranskalaisia linssejä löytyy joistakin kaupoista. :) Herneitä löytyy kotimaisia, samoin esim härkäpapua.Eettisempää ja ekologisempaa kuin tehotuotettu liha.
"Herneitä löytyy kotimaisia, samoin esim härkäpapua.Eettisempää ja ekologisempaa kuin tehotuotettu liha."
Mutta varsin pahan makuista jos vertaa lihatuotteisiin.
Naisethan noita eläinkokeita, kosmetiikkaa, muotia, suklaan syöntiä, lääketeollisuutta ylläpitää...
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 22:09"]
"Herneitä löytyy kotimaisia, samoin esim härkäpapua.Eettisempää ja ekologisempaa kuin tehotuotettu liha."
Mutta varsin pahan makuista jos vertaa lihatuotteisiin.
Naisethan noita eläinkokeita, kosmetiikkaa, muotia, suklaan syöntiä, lääketeollisuutta ylläpitää...
[/quote]
ja miehet pakkotyötä, pakkoprostituutiota, eläinkokeita, lääkkeitä yms...
ei palkokasvit pahoja ole :) pitää vaan opetella tekemään niistä hyviä ruokia.
Kyllä. Yritän toimia oikein ja vähän tuskaa muille tuottaen. Enkä muuten syö rapuja. Enkä hummereita. Eivätkä syö lapsenikaan.
nosto