Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kihomadoista eroon Hädesalvalla!

Vierailija
08.09.2013 |

4-henkisestä perheestämme kahdelta löytyi kesällä kihomatoja. Otettiin kuuri koko perheelle ja ohjeen mukaan kahden viikon kuluttua uusintakuuri koko perheelle. Ja siivosin kokoajan hullun lailla, pesin mm.kaikki peitot, tyynyt, sohva. Ja tietysti vaihdettiin myös pyyhkeitä ja lakanoita usein. Ja pestiin käsiä kynsiharjalla. Olin suorastaan neuroottinen kun halusin niistä kerralla eroon. No silti kuukauden kuluttua löysin itseltäni taas eläviä matoja. Eli olin saanut suuhuni uusia munia. Mietin etten ole kovin montaa voinut saada kun on kuitenkin siivottua niin paljon. Hoksasin myös, että suurin ongelma on ktutina, joka tulee siitä kun naaraat tulevat peräaukolle munimaan.  Jos naaraat saisi pysymään sisällä, niin madot kuolisivat sukupuuttoon. Tutkin internettiä ja joku muukin oli keksinyt tämän. Suositteli aromisoitua voidetta, jolla voidellaan illlalla peräaukko ja näin estetään naaraiden ulostulo. Ostin Hädesalvaa. Illalla noin klo 23 alkoi aina kutina. Sain pyydystettyä muutaman madon itseteossa. Laitoin kyseistä salvaa peräaukkoon ja kutina loppui aina siihen. Kahtena ensimmäinä aamuna vaihdoin itselleni puhtaat lakanat. Varmuuden vuoksi aina aamuisin vaihdoin pikkuhousut ja pesin huolella alapään ja laitoin kyseistä salvaa peräaukkoon ja ympärille. Viimeisenä pesin aina kädet kynsiharjalla. Ja kuinka ollakaan, reilussa viikossa ongelma poistui! Jippii! Halpa ja helppo konsti! Enkä ole seuraavalla kerralla enää hysteerinen, jos vaikka joskus taas kihomatoja saadaan.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aargh, vihaan kihiksiä! Viimesen tartunnan jälkeen olen pessyt lasten peffat aamuin illoin vaikka madot on häädetty jo kaks kuukautta sitten. Noin niin kuin varmuuden vuoksi... joka aamu mahdolliset munat pestään pois ja yöhousut pesuun. Olen neuroottinen, myönnän sen, mutta jos tolla rutiinilla vältymme seuraavalta tartunnalta tai matojen leviämiseltä, olen hyvin hyvin tyytyväinen!

Kiitos ap vinkistä. Kuulemma sinkkivoidekin tukkii peräaukon madoilta, mutta siinä ei ole hajusteita.

Vierailija
22/37 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiikeribalsamia en hanuriin tunkis :-O Vauvojen pepuille tarkoitettu sinkkivoide/pasta toimii kuulema kanssa hyvin kihomatojen stopparina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 21:32"]

No johan on mielenkiintoinen keskustelu :) Meilläkin kihot ovat riehuneet pariin otteeseen ja todettu tosiasia on, että eroon niistä on vaikea päästä. Nyt tuumin, että olisikohan peräpukama -supoista myös apua, osa niistäkin taitaa sisältää mentholia.

[/quote]ap osti hädens peräpuikkoja kun ne on entuudestaan tuttuja ja ostinpa sitten myös tuota hädesalvaa. ymmärtääkseni ovay ihan samaa ainetta. Pelkkää salvaa sitten olen käyttänyt. Eikös ne puikotkin sula ja vähän valu ulos? Jos näin tekevät, niin varmasti silloin ajavat saman asian.

Vierailija
24/37 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weledan vaippavoide, jossa on sinkkiä, olisi varmasti hyvä. Aika voimakas kehäkukan tuoksu matoja karkottamaan ja lapsiystävällinen koostumus ilman ikäviä mentholiviileys -tuntemuksia...

Vierailija
25/37 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 22:44"]

Weledan vaippavoide, jossa on sinkkiä, olisi varmasti hyvä. Aika voimakas kehäkukan tuoksu matoja karkottamaan ja lapsiystävällinen koostumus ilman ikäviä mentholiviileys -tuntemuksia...

[/quote]

Hyvä kun keksitte pienille ihmisillekin sopivan aineen. Jospa saataisiin nämä kihomadot hävitettyä Suomesta tällä uudella konstilla! Tai ainkakin vähenemään radikaalisti. Ja sitä Hädesalvaa saa apteekista, kun joku kysyi jo aiemmin.

Vierailija
26/37 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen sinkkivoide ajaa saman asian, voiteen ei tarvitse olla aromatisoitua. Sinkkivoide on niin tahnamaista että kun sitä laittaa kunnon kerroksen, ei madot pysty liikkumaan eivätkä pääse ulos munimaan. Tuli kokeiltua joskus kuopuksella, madot katosi kertalaakista tuolla voiteella + lääkekuurilla.

Vierailija
27/37 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut ne itseltäni pois ihan sillä, että poistam ne naaraat pyllyn suulta, kun tunnen kutinaa. On madot kadonneet tällä keinolla.

Vierailija
28/37 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen päiväkodissa on pyörinyt jo kuukauden kihomatoja. Ei kait ne mihinkään lähde,jos vanhemmat nyppivät niitä, laittavat sinkkivuodetta ja peräpukamiin tarkoitettua voidetta? Kiva! Voisitteko ystävällisesti käyttää niitä kihomatolääkkeitä niin ne madot lähtisivät?

T.meidän perheessä kihomato kuuri jouduttu uusimaan jo kahdesti

Vierailija
29/37 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku tämä salvan käyttö on uusi konsti, johon on turvauduttu sen takia, ettei ne lääkekuurit tuo apua. Luepa vain netistä keskusteluja, niin löydät läjäpäin tapauksia, joissa on tehty kaikki mahdollinen ja silti matoja tulee aina kuukauden kuluttua lääkekuurista uudelleen.

Vierailija
30/37 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP täällä kertoo seurantatietoja: Ei ole kihomadot enää vaivanneet.

Vierailija
31/37 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin kookosöljyä ja eucalyptys tippoja ja se sekoitus peräaukkoon. luulis tehoavan.

Vierailija
32/37 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehoaiskohan Mitosyl?

Vierailija
33/37 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haittaa kihomadoista nyt on?

Jengi stressaa ja vauhkoaa ihan turhaan.

Ei muutama mato haittaa mitään. Päinvastoin ne syö siellä elimistön kuonaaineita ja auttaa puhdistamaan kehoa.

Vierailija
34/37 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin se kutina kun mato tulee ulos on aivan sietämätön ja kirvely kova kun se munii niitä munia... Lapseni muutaman kerran alkoi itkeä kirvelyn vuoksi. 

Vierailija
35/37 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minulla kihomato-ongelma hävisi vasta, kun monien Pyrvin ja Vermox-kuurien jälkeen luin netistä, että on mahdollista, että kihomato-lääkkeet eivät tepsi, jos suolen toiminta on liian hidasta tai madot jäävät lymyilemään suolen mutkiin. Luin myös, että suolen tyhjennys lääkkeellä saattaisi auttaa ennen kihomato-lääkkeen ottamista.

Ostin reseptilääkkeen VERMOX-lääkkeen lisäksi monta  purkkia  COLONSTERIL-jauhetta.

COLONSTERIL-oraaliliuosta käytetään yleensä, esim. ennen peräsuolen tähystykseen menoa.  Sekoitin yhden purkin( 70g) 1 litraan vettä ja pystyin juomaan liuosta yhteensä 2 litraa, koska neste on tosi pahanmakuista.

Aloitin COLONSTERIL- oraaliliuoksen nauttimisen eli suolen tyhjennyksen n.klo: 17-18 aikaan ja  viimeinen vessakäynti n.klo: 23.30. Tämän jälkeen otin VERMOX-lääkkeen (muu perhe myös) ja aamulla vielä ennen aamupalaa otin loput PYRVIN-lääkkeet varmuudeksi.  Tämän jälkeen lakanat ja pyyhkeet vaihtoon ja siivous.

OIREET HÄVISIVÄT! Olin nimittäin taistellut asian kanssa kuukausitolkulla ja mielenterveys oli koetuksella, parisuhteesta nyt puhumattakaan. Lisäksi syön yhä raakaa valkosipulia miltei päivittäin (haju varmasti luotaan työntävä, persilja saattaisi tepsiä hajuasiassa) sekä  kurpitsansiemeniä 2rkl päivä. Peräaukon ympärillä olen käyttänyt HÄDESALVAA, mutta nyt apteekki ilmoitti, että sitä ei enää saa, joten on keksittävä jokin muu mentolituoksuinen voide. Lisäksi siivoan huolellisemmin ja toitotan käsienpesusta ja kynnet pitää olla lyhyet. Sormiruokailu on vähentynyt.

Kokemukseni on, että lapsille tepsii yleensä joko PYRVIN tai VERMOX. Ja vain terveille aikuisille suolentyhjennys, neuvottele lääkärisi kanssa, jos sinulla on jokin perussairaus tai asia muuten mietityttää.

Toivon sydämestäni, että tällä ohjeella olisi apua kihomatokriisissä olevalle henkilölle.

Vierailija
36/37 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittajan lisäys vielä yllä olevaan tekstiin. Unottui kertoa vielä, että COLONSTERIL-oraalilioksen ja kihomatolääkityksen ottamisesta otin vielä kahden viikon päästä viimeisen kerran VERMOX-kuurin koko perheen voimin. En kuitenkaan ottanut enää COLONTERILiä vaan PEGORION-lääkettä muutamaa tuntia ennen VERMOX-lääkettä. 

Vierailija
37/37 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 17:49"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 17:36"]

Siksihän uusi kuuri otetaan kahden viikon kuluttua, että myös seuraava sukupolvi kuolee. Voikohan tuota Hädensaa laittaa lapselle? Sehän on melko voimakasta ainetta.

Se toinen kuuri tappaa ne madot, jotka jo on kehittymässä elimistössä, mitkä ekan kuurin aikana ovat olleet vielä munina. Jos ekasta matokerrasta on yksikin muna päätynyt uudelleen elimistöön, niin se on valmis mato 2kk:n kuluessa ja taas uus häätö :(

Siksi ap järkeilikin, ettei varmasti montaa munaa ole onnistunut suuhunsa saamaan kun jokapaikkaa on siivottu hullun lailla. Ja nämä muutamat uudet saisi pois tuolla salvasysteemillä, ettei tarvitse taas niitä kuureja syödä.

Tämä ei välttämättä tehoa, koska se, ettei madot tule kutittelemaan, ei tarkoita etteikö niitä olisi. Madot tulevat peräaukon suulle vasta, kun niitä on paljon. Eli sinulla voi olla tartunta, määrä vain on vähentynyt. Itse laitoin käsidesiä kutinaa ehkäisemään (kirvelee muutaman sekunnin, jos iho rikki) ja kahden kuukauden aikana kiskoin neljä satsia Pyrviniä. Minulla tehosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän