Mulla jää kiinteiden kulujen jälkeen n. 750
Mistä ostan ruuat, vaatteet, maksan ei-kiinteät laskut. Mitä minä teen eri tavalla kuin muut, kun rahaa jää säästöön aina? Tuosta riittää aikuisille pojillekin välillä ostaa ruokakasseja. No en tosin polta enkä käytä alkoholia, mutta herkkuja ostan joskus. Mihin teillä jotka valitatte tällaisen olevan pieni, sitä rahaa menee? Ehkä se vaikuttaa, että mulla on käytössä muutama kenkäpari ja ostan uudet vasta kun entiset menee rikki, tai laukkuja on yksi jota käytän niin kauan kuin se kestää, on syy siihen, että mulla rahat riittää? Muutama vaatekerta ja alennusmyynneistä täydennän, jos tarvitsee.Jos ei tarvitse, en osta. Noita ei-kiinteitä on mm. kuntosalikäynnit, muutama jäsenmaksu. Harrastukset mulla on kuntosalia lukuunottamatta aika halpoja tai jopa maksuttomia.
Kommentit (14)
Mulla jää kiinteiden kulujen jälkeen 1680 (maksan vain asuntolainan ja oman typaikkaruokailun). Sitten maksan ruokaa 500-700 euroa kuussa ja lasten kuluja vaihtelevasti. Vaatteita ostan harvoin itselleni, harvoin käyn kampaajalla tai kosmetologilla. Ei mulla siltikään jää säästöön kuin 500 euroa kuussa. Pitääpä oikein laskea vielä harrastukulut: mulla 60 kuussa ja lapsella 10 kuussa, eli ei sekään selitä mihin 500 euroa häviää... Ilmeisesti lomareisuuihin siis katoaa myös... pääsylippuihin, rinnelippuihin, mökkivuokraan yms.
Pojat on siis opiskelijoita...vien myös synnynnäisen sairauden vuoksi sairaseläkkeellä olevalle pienituloiselle veljelleni joskus ruokaa.
Mitä näihin kiinteisiin kuluihin sulla kuuluu? Vesi? Sähkö? Vakuutukset? Puhelin? Netti?
Minulla jää kiinteiden kulujen jälkeen n. 250 euroa käytettäväksi kaikkeen muuhun. En saa säästettyä euron euroa siitä. Mitä teen väärin? Nimim. tyhmään aloitukseen, tyhmempi vastaus.
Mulla jää kiinteiden kulujen jälkeen 1800 euroa kuussa ruokaan, vaatteisiin, harrastuksiin ja matkusteluun. Bruttopalkkani on 3400 euroa kuussa, joten ei ne suuret tulot, vaan pienet menot :)
No jos lapset on aikuisia, niin mikäs tuossa. Itsellekin jäisi varmaan ihan hyvin säästöön, jos tuo summa olisi vain yhdelle ihmiselle.
Muutenkin tuntuu siltä, että muiden ihmisten ajatellaan aina tuhlaamaan rahaa johonkin turhaan tai "luksukseen" ja sen takia heidän rahansa eivät riitä. Vaikka todellisuudessa ongelmana on yhdistelmä pieni palkka ja korkeat asumiskulut, vaikka asunto olisi ihan tavallinen kerrostalokämppä lähiössä. Tietysti on poikkeuksiakin, mutta ainakin omassa tuttavapiirissä ne, joilla on rahat tiukilla siksi, että ovat halunneet esim. omakotitalon, ovat itsekin tietoisia siitä, että talo oli oma valinta ja siihen menevät rahat ovat väkisin pois jostain muusta.
Paljonpa sillä jää, jos 750 euroa jää kulujen.Jälkeen käteen. Mulla jää semmonen 400 euroa, kun kiinteet ja ei kiinteet laskut on maksettu. silä ostetaan sitten ruoka ja kuljetaan korvesta töissä ja ostetaan ne vaatteet jne jne
Siis onko sulla pieniä lapsia kotona? Ne sitä rahaa vie. Jos asut yksin niin kyllähän tuosta totta kai säästöön jää!
Mulla jäi pitkään joku 300-500 ja ihan kohtuullisesti sillä pärjäsi. Vuosien opiskelu ja työttömyys (+satunnaiset keikka- ja pätkätyöt) on nyt takanapäin ja jatkossa käteen jää kiinteiden menojen jälkeen melkein 1300e. Aikasemmin ei jäänyt säästöön, tästä eteenpäin sitten senkin edestä.
Kuulosta ihan normaalilta. Eipä tässä itsekään paljoa omiin menoihin mene, 3 lasta kuluttavat niin paljon että rahat on silti aina loppu :/
Meillä on kaksi pientä lasta (2 ja 4 vuotiaat) ja kiinteiden kulujen ja laskujen jälkeen jää "käyttörahaa" kuukaudessa 500 euroa. Ei meillä tee edes kovin tiukkaa. :) Aina on lapsillakin sopivan kokoiset ja säähän sopivat vaatteet, eikä todellakaan mitään puhki leikittyä kirppisroskaa! Autoa meillä ei kylläkään ole kun ei sellaista oikein tarvita.
Meillä on tuplakulut asunnoista, kun työpaikat on eri paikkakunnilla. Kiinteitä kuluja, jotka laskin tähän on vuokra, sähkö ja matkakulut, joihin menee halvimmillakin mahdollisella vaihtoehdolla yi satanen/viikonloppu, eli matka on pitkä. Minusta tämä on ihan hyvä palkka, mutta sen takia vain kommentoin, kun joidenkin mielestä tämä ei riitä.
Tuosta lopusta ostan ruuat, vaatteet, maksan kaikki muut laskut paitsi siis sen vuokran ja maksan osan myös toisen asunnon laskuista, kuten sähkön, jonka olen maksanut aina. Se on peruja siitä, että sähkösopimus oli aikoinaan minun nimelläni. Toinen opiskelija lähti kotoa vasta nyt, joten varmaan kulut vähän pienenevät. Tiedän toki, että moni tulee toimeen vähemmälläkin, mutta silti ihmettelen, että tämä ei muka monelle riitä. Kukaan sellainen ei ole kommentoinut kuitenkaan. Osa teistä tosin vähensi summastaan enemmän kuin minä, eli minä otin pois vain vuokran ja matkan. Sähkölasku ei ole enää kiinteä, enkä maksa sitä joka kuukausi, joten sen maksan tuosta jäljelle jäävästä 750, kuten myös netin, puhelimen, liiton jäsenmaksun (se on tosin joka kuukausi sama) yms. AP
AP.