Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^¨¨ ¨¨¨ Helmet alkuviikkoon (ma-ke)

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tää on kolmas kerta kun yritän kirjottaa, kahdella edellisellä kerralla kone hävitti mun kirjoituksen taivaantuuliin... Kiva!!!

Me käytiin eilen Tampereella ostamassa Eetulle syöttäri ja bumbo-penkki, suosittelen molempia!!! Me päädyttiin tohon tripptrapp-tuoliin nyt kuiteski, kun keskusteltiin mun vanhempien kanssa asiasta ja he sanoivat että ostakaa sellainen mikä on TODELLA tukeva. Mun veljeni on aikoinaan saanut sellaisen tavallisen tuolin kaatumaan kun on keikkunut sillä (n10kk ikäisenä, tosin täyttää ens kuussa 30) ja mä taasen en ole ikinä istunut syöttärissä tuon tapauksen johdosta, veljelläni murtui alaleuka ja hampaat, mitä sillon oli tullut, menivät kaikki sisään... Tänään sitten Eetu söi ensimmäisen " ruokansa" tuossa ja nautti kun pääsi oikein kunnolla istumaan, ennen ollaan vaan istuttu sitterissä, ja siinä kun pääsee kunnolla punkeemaan kyynärpäihin nojaten...

Meillä ei Eetu ole vielä vierastanut juuri ollenkaan, ainoastaan jos joku vieras (sukulainen, kaveri taikka sit tuntematon) tulee liian lähelle (lue:naamaan kiinni!) liian nopeasti, sillon kääntyy alahuuli alaspäin ja huuto.. Mut ei siis muuten. Ja onneksi nuo tilanteet pystyy ennakoimaan.

Noista hampaista... Meillä ei Eetu antanut " varoitusmerkkejä" ennenkuin oli hampaat jo suussa... Ei siis noussut kuume eikä itkenyt eikä huutanut öitään/päiviään, vaikka siihen olin varautunut... No, seuraavalla kerralla sitten...

Meillä on varmaan kanssa rytmit vaihtumassa, Eetu on nyt muutamana iltana nukahtanut isänsä syliin (mies on ihan innoissaan!!) jo klo 20 aikoihin, kun muuten on nukahtanut vasta lähempänä klo 22 tai jopa 23! Ja nukkunut aamu 7.30 tai 8.30 saakka!!! Toki on herännyt syömään 1-2kertaa/yö, mut kuitenkin. Vielä kun itekin malttais mennä ajoissa nukkuun, eikä väkisin yrittäis olla hereillä tonne 22-00 saakka. Jaksais varmaan paremmin...

Mulla on heitellyt tunteet ihan häränpyllyä Eetun syntymän jälkeen, ja toki jo odotusaikanakin. Raskausaikana joka aamu mä nousin pelonsekaisin tuntein ja olin ainakin joka toinen päivä varma että vauva oli kuollut tai että kuolisi, ja toki on vieläkin pelko että jonain päivänä Eetua ei enää olisikaan meillä... Tuohon vissiin vaikuttaa että meillä toivottiin (ja yhtä monta kertaa petyttiin) kolme vuotta lasta, tai siis yritystä oli tuo koko aika. Enkä sitten viime kesänä ollut uskoa silmiäni kun testiin ilmesty kauankaivatut kaksi viivaa... Ja juhannuksen jälkeen (05) mä vuosinkin, mutta syy selvisi toinen oli tullut pois... Mutta Eetu jaksoi ja halusi tulla tähän maailmaan ja meidän perheeseen, tuomaan sen kaiken ilon ja ihmeen mitä hän on aikaan saanut ja tuonut! Ja vaikka kuinka rakas tuo poika onkin, niin kyllä mä olen ollut valmis siitä luopumaan sillon kun olen ollut ite tosi väsy, ja Eetu vaan huutaa ja kiukuttelee. Mutta näin vaan olemme hengissä selvinneet tänne asti, joten eiköhän me jakseta vielä paljon pidemmällekin... Mutta en todellakaan antaisi Eetu kenellekään muulle, ei maailmasta löydy mitään toisenlaista. Ja muutenkin haluan ja nautinkin tästä koko äitiydestä täysin rinnoin. Koska enhän voi tietää annetaanko meille toista lasta. Ja kodista ja meidän perheestä me nautitaan miehen kanssa valtavasti, eikä välillä uskota kuinka onnellisia me ollaankaan. Me kerettiin miehen kanssa oleen melki kahdeksan vuotta yhdessä, joten en edes kaipaa ulkopuolista elämää (siis rafloja tai muuta tuollaista...) Jos me jonnekin lähdetään, esim kylään niin me mennään kyllä koko sakki, yleensä viedään koiratkin mukana.

Tuli tosi sekavaa tekstiä mutta toivottavasti ymmärsitte yskän...

Mann@ ja Larvanto mites se tapaaminen??? elokuun ekalle viikolle???

Ihanaa täällä on markkinat lauantaina!!! Vaikkei siellä olekaan kuin ne samat kojut joka vuosi niin on siellä vaan niin kiva käydä moikkaileen tuttuja ja katseleen josko jotain uutta ja ihmeellistä näkyis...

Aurinkoisia päiviä kaikille helmille perheineen.

Napero ja Eetu reilu 5kk

Vierailija
42/43 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-sen nimi on nukuttaminen! Eli miten saada yliväsymystä itkevä vauva nukahtamaan ilman vaunuttelua tai uneen syöttämistä. Se toimii näin: vauva meidän parisänkyyn keskelle ja itse viereen. Tutti suuhun (tai aina ei tuttia kun Leo ei mikään tutin syöjä ole) ja sitten siihen viereen vaan hiljaa makaamaan. Silittelen rauhassa pojan mahaa tai päätä huolimatta siitä, että poika saattaa itkeä/kirkua ja sätkiä aivan hulluna... vissiin justiin sitä yliväsymystä? Ja kas, 5-10min kestää ja poika on sikiunessa! Mä olen niiiiin tyytyväinen!!! Että ei aina tarvii lähteä vaunujen kanssa kun ei oikeesti aina ole mahista.

Juuri silittelin Leon uneen ja tulin tänne taas pinoa lukemaan. Sasuliinille sympatia-halit! Täällä yritetään selvitellä iho-oireiden syytä, mutta toistaiseksi ei ole mitään löytynyt. Meille tehtiin vaan perus prick-sarja (maito, muna, kotimaiset viljat) ja ne oli kaikki negaa. Ei mitään koiraa tms. edes testattu. Iho pysyy kunnossa, kun sitä viikon välein rasvaa Sibicort-kortisonirasvalla. Ei mikään toivetila, joten 1kk päästä taas katsotaan tilannetta lääkärin kanssa. Jos ei ole muuttunut, niin sitten allergiasairaalaan perustesteihin. Viimeksi lääkäri tosin sanoi, että erittäin todennäköisesti kyseessä on " pelkkä atooppinen iho" -ihan kuin se olis pikkujuttu?

No, enivei piti vielä sanoa, että ajattele positiivisesti: suurin osa pikkuvauvojen allergioista (varsin ruoka-sellaisista) paranee parin-kolmen vuoden ikään mennessä eli ainoastaan nyt tää pikkuvauva-aika on tarkempaa syömistä. Ja tosiaan aika hyvinhän teillekin löytyy kaupasta kasvissoseita sun muita, joissa ei ole noita munaa, maitoa tms. Positive thinking vaan peliin!

Eipä mulla sen kummempia.

Oodi ja Simppu-mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu ihan romuna, kun meidän käytettynä ostamat Brion yhdistelmät on prakannu. Tai se kuomu on löystynyt niin, että pienimmässäkin töyssyssä valuu alas. No, mä olen kironnut vaunut alimpaan-sinne-justiinsa ja alkanut katsomaan kuomurattaiden mainoksia. Tänään tuli sitten mieleen, että mitäs jos korjais ne vaunut? Että tosiaan on olemassa Brion vaunukorjaamoja, jossa sen kuluneen hammasrattaan saa kuomusta vaihdettua. Hienoa nainen -olet älykäs! Eikä kestänyt tämänkään keksiminen kuin pari kk!

Soitettiin sitten tossa ihan vieressä oleviin pariin vaunuliikkeeseen, joissa sanoivat, että kyseessä on päivän juttu -jos torstaina tuotte, saatte perjantaina takaisin. Että eipä tullut tämään mieleen ja on kehitetty jos jonkinlaista naruviritelmää kuomua pitämään... *hakkaa otsaansa pöytään*

Mutta mitä tästä opimme, jos vaunuissa joku pikkuvika niin ei heti tartte heivata roskiin vaan ne voi tosiaan korjatakin :-D