Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja tai lääkäri, millainen potilas olet?

Vierailija
07.09.2013 |

Ihmettelen suuresti, miten "onneton" potilas olen, vaikka olen itse ammattilainen (sh) ja hoidan työkseni myös akuuttipotilaita. Olen hyvä työssäni, eikä minua kauhistuta (juuri) mikään ainakaan siinä määrin etten pystyisi olemaan asiallinen ja toimintakykyinen.

Sen sijaan potilaana taannun ihan täysin. Olen mm. itkenyt hammaslääkärissä (ei ollut edes "paha" tilanne) ja aina jos joudun sairastuttuani hakeutumaan hoitoon, olen tosi herkällä mielellä. En ymmärrä miksi! Omien läheistenkään sairastaminen ei ota samalla lailla koville, vaan pystyn ihan hyvin hoitamaan ja tukemaan vakavastikin sairastuneita läheisiäni.

Millaisia potilaita te muut alalla olevat olette?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 02:35"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 02:29"]

Olen lääkäri ja olen aika normaali potilas. Useimmiten mulla on käsitys siitä, mikä on vialla ja toive jostakin tietystä asiasta sen ratkaisemiseksi. Käyn lääkärissä harvoin. Aina on osunut kohdalle kollegat, joiden kanssa yhteistyö on sujunut hyvässä hengessä ilman arvovaltakiistoja. 

Kerran olin hankala potilas. Loukkasin jalkani, kävin tk:ssa, jossa mut tutki huonoa suomea puhuva lääkäri. Laittoi vaatimuksestani röntgenkuvaan, itse oli sitä mieltä, että "vaan venähdys". Makasin rtg-pöydällä ja sieltä viereisen huoneen valotaululta (tää oli ajalla ennen digirtg:tä...) näin että poikki on, oikein sellainen Aku Ankka-tyyppinen sahalaita-halki-poikki-luu. No kollega oli sitä mieltä, että "normaali variaatio, normaali variaatio". Käskin käydä konsultoimassa toista lääkäriä ja kas kummaa, kohta oli "minä soitta sinulle ambulanssi". Siitäkin väitin vastaan, ja soitin mieheni kuskaamaan mut muutaman kilsan sairaalalle.

Itse olen tk-lääkäri joten aika hyvä käsitys normaaleista, tavallisista ja hälyttävistä vaivoista on kehittynyt. Siksipä ei tuu perhekään käyneeksi turhaan vastaanotolla, ainoastaan silloin jos tarvitaan joku hoito mitä en voi itse järjestää kotona.

Viimeksi kävin itse lääkärissä kun toisesta korvasta meni kuulo. Halusin tietää onko siellä tulehdus, itse kun ei korvaan näe. 

[/quote]

tiesikö tuo "hoono soomi" -lääkäri, että sinä olet lääkäri? ja miten hän suhtautui siihen, että olit hankala potilas?

[/quote] En mä tiedä, en tuonut sitä esille mitenkään, mut se näkyy kyllä mun potilastiedoissani. Ihan rauhallisena ja asiallisena pysyttiin molemmin puolin, sitä en tiedä, mitä sisimmässään ajatteli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän