Painosi kehitys?
Miten painosi on kehittynyt 15-vuotiaasta lähtien? Esim. paljonko painat nyt verrattuna siihen mitä painoit 20-vuotiaana?
Kommentit (56)
Painoni on 15-vuotiaasta lähtien vaihdellut noin 55 ja 85 kilon välillä (painoindeksi n. 18,5 - 28,5).
Lievä ylipaino n. 85 kg tuli mielialalääkkeitä käyttäessä, ja kun lopetin käytön, paino laski nopeasti useita kiloja kuin itsestään. Paino oli ehkä n. 70 kg.
Kaksi vuotta sitten laihduin monta kiloa painaen n. 60 kg, kun vähensin sokeria ja hiilareita, mutta kun aloin taas herkutella, paino nousi nopeasti, pysyen kuitenkin normaalipainon sisällä.
Tällä hetkellä painan noin 70 kg.
29 v, 172 cm
Taustaa: isäni oli ylipainoinen ja äitini teki hänen painostaan ja omista yrityksistään saada isä laihtumaan valtavan suuren numeron. Vieläkin, yli 80-vuotiaana hän raportoi omaa laihuuttaan ja kommentoi toisten painoa - ei kuitenkaan suoraan minun painoani, mutta antaa kautta rantain ymmärtää että liikaa on.
Painoin 18-vuotiaana 47 kiloa (pituutta 165 cm) ja tunsin olevani valas. Sen jälkeen paino onkin jojoillut 35 kilon haitarilla muutaman vuosikymmenen. Nyt olen normaalipainossa ja olen oikeastaan aika kivan näköinen mielestäni, mutta kaiken jojoilun jälkeen painon pitäminen aloillaan vaatii hillitöntä kuria: ei sokeria, ei alkoholia, ei mitään eläinkunnan tuotteita ja kasvirasvaakin vain minimi, päivän kalorit reilusti alle 1500.
Syömishäiriö is a bitch. Minua ei ole koskaan diagnosoitu eikä hoidettu, mutta uskon että kaltaisiani on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Oon 170 cm
20-vuotiaana painoin varmaan 57 kg
25-vuotiaana 55 kg
30-vuotiaana 52 kg (imetys laihdutti)
35-vuotiaana 70 kg (hyvä ruoka, lihoin)
40-vuotiaana 60 kgNyt, laihdutuksen jälkeen olen näin nelikymppisenä suunnilleen samoissa mitoissa kuin parikymppisenä. Kropan malli vaan on muuttunut eikä keho ole yhtään niin kiinteä kuin nuorena.
Kropan malli ei muutu itsestään ennenkuin vaihdevuosien hormonimuutosten jälkeen. Sitä ennen tapahtuvat muutokset johtuvat liikunnan vähenemisestä ja mahdollisista raskauksista. Kiinteyden väheneminen (pl vatsan alue) on ihan vain liikkumattomuutta tai huonoa ruokavaliota.
12-vuotiaasta lähtien n. 60 kg.
17-23-vuotiaana laihduttelin vähän pakkomielteisestikin, olisin halunnut painaa 48, pääsin aina vain 53 tai 55 kiloon. Sen jälkeen sainkin olla laihduttelemassa takaisin alle kuuteenkymppiin.
Taisin olla 25, kun ekaa kertaa kävin ylipainon rajalla, 70 kg. Ja taas laihdutettiin ahdistuksen kanssa siihen alle kuuteenkymppiin (haaveena kuitenkin alipaino, 48).
Taisin olla 27, kun aloin lihoa. Ruokavalio lähinnä viini, juusto ja pasta, eikä nyt puhuta keskieurooppalaisesta tissuttelusta vaan hanapakkauksista ja valmiista juustopasta-annoksista, joita söin yleensä kahden annoksen pussin kerrallaan ja sulatin joukkoon kourakaupalla juustoa. Ennen ongelma oli ollut makeanhimo/irtokarkit, mutta mielialalääkkeet veivät makeanhimon. Ja edesauttoivat osaltaan lihomista. Pahimmillani painoin yli 110 kg.
Noin 31-vuotiaana onnistuin sentään pudottamaan alle sataseen lopetettuani mielialalääkkeet. Sitten 33-vuotiaana tein kunnon elämäntapamuutoksen ja paino alkoi pudota sitä vauhtia, että tulin heti raskaaksi (oltiin yritetty tuloksetta vuosi). Alkoholi jäi tietysti pois, kirjasin ylös kaiken mitä söin, vähensin hiilareita ja iltasyömistä. Juuri ennen raskautta painoin 96 kg, pääsin 84 kiloon ennen raskauskiloja, loppuraskaudessa käväisin taas 96 kilossa, mutta heti synnytyksen jälkeen paino putosi nopeasti alle 80. Tänä vuonna, kesään mennessä oli tarkoitus saavuttaa normaalipaino eli alle 70, mutta saavutinkin sen jo keväällä ja nyt yritän päästä edes hetkeksi alle 60. Vaaka näyttikin kerran jo 60,3. Alan kuitenkin uskoa, ettei kroppani enää suostu pysymään alle kuudenkympin painossa ilman liiallisia ponnisteluja. Pitäisi kai olla tyytyväinen, jos saan pidettyä aamupainon alle 65 kg pysyvästi. Olen siis nyt 35.
Painoin n 50kg 15v, nyt 57kg ja 38v. Välissä 2 lasta ja 90 laihdutettua kiloa. Jostain syystä oon laihtunut helposti eikä painoa kerry kuin raskaana mutta silloin sitten tuleekin kiloja ihan olan takaa. Riippuu niin paljon geeneistä että en kehtais huudella kenenkään lihomisesta, en kuvittele että oisin yhtään parempi vaikka olen lähes samassa painossa edelleen.
15-vuotiaana n.55kg
20-vuotiaana n.60kg
25-vuotiaana n.52kg
30-vuotiaana n.55kg
35-vuotiaana eli nyt n.58-60kg
Olen 172 cm pitkä.
15v painoin suunnilleen 55kg. Lähdin sitten vaihto-oppilaaksi jenkkeihin, jonka aikana painoni nousi lähes 15kg. Suomeen palattua se sitten hiljalleen putosi 10kg, ja siinä painossa pysyinkin sitten vuosia, ensimmäiseen raskauteen asti. Imetykset (lapsia 2kpl) veivät minulta joitakin kiloja lähtöpainosta, ja olenkin itseasiassa siitä lähtien ollut taas tuossa 55kg tienoilla, nyt jo 8 vuoden ajan.
Se 5kg mitä tuossa välissä oli enemmän lienee olleen lihasta, laihduttaessani jenkkikilot ja sen jälkeen urheilin paljon enemmän mitä nyt lasten jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
15-vuotiaana n.55kg
20-vuotiaana n.60kg
25-vuotiaana n.52kg
30-vuotiaana n.55kg
35-vuotiaana eli nyt n.58-60kgOlen 172 cm pitkä.
Lisäys: kolme lasta ja raskauskiloja tullut yhteensä n.35kg. Tippuneet helposti. Urheilen paljon.
Mielestäni painoin 63 15-vuotiaana ja 20-vuotiaana. Nyt 62,5. Siis ihan samoissa luvuissa ollut koko ajan, paitsi raskaana ollessani painoin 10 kg enemmän. Raskauskilot lähtivät hyvin nopeasti. Ai niin, ja kovin lihaksikkaassa vaiheessa painoinkin 67, tosiaan.
Aika lailla samat lukemat kuin 20-vuotiaana, n. 55 kg. Olen 167 cm pitkä ja nykyään 35-vuotias.
Painoni pysyi alhaisena ja lähes muuttumattomana (ihan sama, mitä söin) ikävuodet 20-40, mutta sitten yhtäkkiä muutamassa vuodessa kiloja on tullut 10 lisää, jälleen riippumatta siitä, mitä syön!
11 - 40 -vuotiaana = 49 kg
41-49 -vuotiaana = 91 kg
50 vee = 60 kg
51 - 52 -vuotiaana = 86 kg
Ja nyt 53-vuotiaana laihdutan takaisin.
Homma menee siis niin, että istuin 10 vuotta koneen edessä työasioita pää höyryten ja lihoin palloksi "huomaamattani". Sitten laihdutin n. vuodessa syöden terveellisesti, mutta kappas en osannut sitä ylläpitovaihetta ja lihoin takaisin. Nyt viisaampana yritän hanskata myös sen kun olen kutistunut takaisin. Ja tavoitteeni on se 50 kiloa, mikä oli itselleni paras paino. Olen kyllä iloinen jo normaalipainosta. Arvioin saavuttavani normaalipainon tänä vuonna ja tavoitteen ensi vuonna. Sitten alkaakin se jännittävä loppuelämän ylläpito. Wish me luck.
Note to all: älkää unohtako kehoanne elämän kiireissä
Painan noin 15 kg vähemmän kuin 20 v:nä. Olen normaalipainoinen.
N44
Olin teininä, tai jo lapsena, ylipainoinen. En muista milloin olisin ollut normaalipainoinen. Parikymppisenä raskauduin ensimmäisen kerran ja painoa alkoi kertyä aina vaan enemmän. Toisen lapsen imetyksen loputtua, 23v, olin jonkin verran hoikistunut, mutta edelleen pulska. Sitten siihen heti perään tuli burn out, ero, köyhyys ja kiloja lähti pari kymmentä. Olin elämäni ensimmäistä kertaa normaalipainoinen.
Tuli uusi parisuhde, parisuhdekiloja, raskaus ja rutkasti kiloja lisää. Kolmannen lapsen imetyksen loputtua, 30v, olin jo 90kg. Siitä sitten ruokavalion muutos ja nyt 40v olen normaalipainoinen (ollut jo joitain vuosia).
14v 60
15v 50
17v 65
20v 52
23v 76
30v 58
35v 86
40v 50
48v 89
51v 58
54v 58
Jotakuinkin noin eli jojona mennään. Toivottavasti ei enää.
kun pääsin lukiosta painoin 45 kg (olen 155 cm pitkä) Sitten kun menin ammattikorkeaan niin paino nousi 50 kiloon joka pysyi siinä pitkään 29 vuotiaaksi asti kunnes tulin raskaaksi, synnytin ja nyt kaksi vuotta sen jälkeen painan 58 kiloa.
Eli painon muutosta parikymppisestä kolmeenkymppiin 13 kiloa. Nyt on kylläkin lihastakin melkoisen paljon enemmän kuin vielä muutama vuosi sitten, mutta kyllä tuo mahaläski on sitkeässä ollut synnytyksen jälkeen.
15v 49kg
16-38v 55kg
38-55v 62kg
55v - 65kg
Ihannepaino tuossa 62 omalla kohdalla. Pituus 164cm
Vierailija kirjoitti:
15v 49kg
16-38v 55kg
38-55v 62kg
55v - 65kgIhannepaino tuossa 62 omalla kohdalla. Pituus 164cm
lisäys: 4 lasta
Kehitys on ollut selvästi nousujohteinen, kun ajattelee, että syntymäpaino oli selvästi alle 3 kg. Saattaapi olla nousu noin 30-kertainen. Arvio, koska en ole käynyt puntarilla aikoihin, mutta jaksan kuitenkin kantaa kiloni ilman toisten apua.
15-vuotiaana olin painavimmillani (raskausaikoja lukuunottamatta), olin n. 64 kg
Parikymppisenä n. 50 kg.
Nyt (45 v) 59 kg.
Pituus 166 cm.