Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joskus joutunut mopotetuksi, nasutetuksi tms?

Vierailija
23.08.2020 |

Yläasteella, lukiossa, armeijassa..? Mitä tapahtui, miten muistelet, jäikö traumoja?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en osallistunut näihin ns. vapaaehtoisiin tilaisuuksiin ja lukiossa tehtori yksiselitteisesti ilmoitti, että jos mitään tähän vivahtavaakaan tulee hänen korviinsa, niin kakkos- ja kolmosluokkalaiset voidaan ihan oikeasti erottaa koulusta määräajaksi, vaikka vanhempansa miten vastaan väittäisivät.

Vierailija
2/11 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa. Se oli sellainen hauska karnevaalipäivä kun kaikki sai vähän pelleillä. Minä kuljin kaulassa lappu että myyn haleja eurolla. Kysyivät suostunko siihen, ei kukaan pakottanut ketään tekemään mitään. Hauskaa oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta sain kerran sähköpyörän ilmaiseksi. Helkama Incest XL.

Vierailija
4/11 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistunut. Jäin toki sitten porukoiden ulkopuolelle.

Vierailija
5/11 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partiossa, isommat varoittivat etukäteen. Se oli tosi mukava "kastaminen". Taisi olla eka leiri, jossa oltiin siis yötä ja poissa kotoa. Olin ala-asteikäinen.

Vierailija
6/11 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistunut. Olin poissa koulusta ne kerrat.

Vierailija
7/11 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lukiossa tuollainen päivä täällä länsirannikolla parikymmentä vuotta sitten. Eikä siitä jäänyt mitään traumoja. Asiasta tiedotettiin etukäteen ja käskettiin laittaa huonot vaatteet, jotka likaantuvat. Hyvässä hengessä ja tasapuolisesti kaikki sotkettiin. Se oli enemmän meille ykkösille sellainen ryhmäytymiskokemus. Millään tavalla ei yksin joutunut mitään tekemään / kokemaan.

Yläasteella voisin kuvitella, että tuollainen lähtisi käsistä helpommin.

Vierailija
8/11 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistunut, ihmettelin vain niitä jotka tippalinssissä alistui siihen ryhmäpaineen takia, ryhmäpaine on oma valinta.

Vierailija
9/11 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa ja amk:ssa, meillä oli onneksi fiksut nasuttajat. Lukiossa piti pukeutua jätesäkkeihin ja laulaa naamat huulipunassa, pestä abien autoja sienillä ja juosta ympäri pihaa. Ei mitään tyhmää siis. Amk:ssa oli tehtävärata, joka mentiin silmät sidottuina ja lopuksi kisailua ja vaatejono. Mihinkään ei tarvinnut osallistua jos ei halunnut. Jäi hauskat muistot.

Vierailija
10/11 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tiennyt, että se mopokaste oli vapaaehtoinen niin en olisi tietenkään osallistunut. Vaan kun kukaan ei sanonut mitään ja päinvastoin ylempiluokkalaiset pelotteli kauheilla seurauksilla jos jää pois, niin...

Vierailija
11/11 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin seiskalla, isommat oppilaat saattoivat kastaa seiskoja milloin tahansa välitunnilla vaikkapa vesipyssyllä ja kuulin huhuja, että joitakin kasteltiin vessanpöntössäkin. Minua ei kasteltu, koska mua ei kukaan tuntenut. Kastelua saattoi kestää viikkoja.

Kun olin ysillä, opettajat käskivät meidän aloittaa uusi perinne ja pidettiin kastajaiset ihan hyvässä hengessä ja välituntikastetta ei enää sallittu, ja hyvä niin.

Lukiossa oli vanhojenpäivänä ja penkkareissa sitä, että "päivänsankarit" kulkivat koulun käytävillä vesipullojen kanssa. En nyt muista kummat, abit vai vanhat, järjesti silloin jonkun tilaisuuden ykkösille ja siinä oli jotain vähän nöyryyttäviä leikkejä. Enkä muista sitäkään, järjestettiinkö me mitään vastaavaa nuoremmille.

Lapseni on nyt seiskalla ja nyt ei varmaan ole mitään vastaavaa. Toisaalta koronan takia seiskaluokkalaiset on välitunnillakin eri pihalla kuin muut, niin eivät juuri kohtaa eri-ikäisiä oppilaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi