Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****___HUHTIHIPUT ELOKUUSSA___*****

01.08.2008 |

heippa kaikki :)

ajattelin tehdä uuden pinon taas.. jospa tässä syksyä kohti mentäessä ihmiset innostuis taas tästä kirjottelusta. :)

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulumisia, sillä pitää kait se jonkun tuo päivällinenkin tehdä =)..

Neuvolareissu tehty aamulla ihanassa vesisateessa kolmen lapsen kanssa,. Oltiin kyllä asianmukaisesti pukeuduttu, mutta niin vain isommat onnistuivat kastelemaan itsensä..oltiin kuitenkin ajoissa eikä äiti menettänyt edes hermojaan ;)...ja matkaa vain 1,5km suuntaansa.

Poika kasvaa tosi hyvin, on jossain plus yksi käyrällä. Mitat siis 8380g ja 66,5cm elikkä pelkällä rintamaidolla voidaan vielä siis jatkaa. Ja yritän mennäkin vielä ainakin kuukauden, koska syyskuussa lähdemme reissuun viikoksi niin en jaksa vielä mitään sosekasaa kuljettaa tai miettiä missä ja miten syöttää..ja meillä ei ainakaan ole yöeläintä, vaan nukkuu läpi yön, joku siitä kyseli...sori kun nimet kadoksissa.

Onnea Ufakuk kihlautumisen johdosta. Piti ihan tarkistaa omasta sormuksesta kauan meidän kihlautumisesta on aikaa ja onhan siitä jo 12 vuotta ja häistäkin 6 vuotta-wanha pari!!!!

Emmis tiedusteli sisarusten suhtautumista vauvaan. Siis meidän isovelut, 3 ja 4 vee ovat ottaneet pikkuvelun niin yllättävän hyvin vastaan että jaksan sitä itsekin ihmetellä. Kun kuopus leikkii matolla, on isovelit vieressä tuputtamassa jos mitäkin lelua ja taputtelemassa ja silittämässä. Voin käydä yläkerrassa sängyt petaamassa, ulkoa postin hakemassa ja jopa vessassa ihan rauhassa, kun ei tarvitse pelätä vauvan puolesta. Voin vain kuvitella ja muistella mikä stressi oli kun eka ja toka syntyi ja piti vahtia silloin ekaa kun oli vain 1v. ja 2 kk kun kakkonen syntyi, eihän se älynnyt mikä on sallittua ja hujautti pikku-autoilla toista päähän ja pisteli silmiä (mikä ihme siinä on kun kaikki tökkii just silmiin)..se vaan helpottaa ajan myötä-koettakaa sinnitellä äidit! Vaikka tuskaa se on kulkea silmät selässä ja kaikki aisiti valppaana. Otan noita isompia nyt mukaan hoitoon ja ovat ylpeitä kun saavat kantaa velua tai pukata vaunuja, ehkä sekin auttanut suhtautumisessa, ja tuli mieleen, että meillä kun on noita eläimiä itsellä ja ympäri sukua niin ovat pienestä pitäen opetettu nätisti hoitamaan esim.koiran ja kissan pentuja.

No joo ei se ruoka tässä koneella istuessa valmistu.

Kirjoitelkaapa kuulumisia ja tosiaan moni raskausajan vakiokävijä on kaikonnut jonnekin äitiyden syvyyksiin...

T.klematis ja pojat 4kk, 3v. ja 4v.

Vierailija
42/53 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin oon miettinyt että mihin on täältä monet kadonneet? :/ just burde,ja meitä kaakonkulmalaisiakin tais jossain vaiheessa olla monta..(pahnu,tytikkä..yms) nyt ei tässäkään ketjussa tainnu olla täältäpäin kun mirpa?

juu,mutta jos siis joskus käytte lueskelemassa niin ilmotelkaas itestänne!! :)

meillä oli 4kk lääkäri-neuvola tänään,Lauri on nyt 64,5cm ja 7895g. painonnousu on vähän tasottunut nyt,niinkun taitaa yleistä käydä n.4kk iässä täysimetetyillä.

mutta hyvin siis kasvaa.

minäkin olin jo tossa valmis kiinteitäkin kokeilemaan kun Lauri nukku tosi huonosti viikon. eka pätkä oli vaan 2-3 tuntia ja sen jälkeen vielä tiheemmin söi..

mutta se tais toivonmukaan olla vaan tiheanimun-kausi. viime yö meni jo paljon paremmin ainakin :)

eli samuelson,täällä vaihtelevasti nuo yö-kukkumiset..

juu,mutta nyt hermostutaan tässä sylissä.. mentävä taas!

viva ja Lauri 4kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin aluksi pidemmän tauon jälkeen pikaterkut meiltäkin...

Tiiu kasvaa vauhdilla, painoa 3 kk:n neuvolassa oli reilut 6 kiloa ja pituutta 62 senttiä. Tissillä vielä mennään. Yöt nukkuu aika hyvin, vähän itkeskelee masua välillä. Meilläkin oli yksi viikko yöt yhtä tissittelyä. Jouduin muutamana iltana antamaan tuttelia lisäksi ja taisi tyttö todeta, että hänpä ei sitä juo ja laittoi tähän lypsykoneeseen hiukan tehoja lisää ;) Kuten joskus aikaisemmin totesin, että neiti on siltä ja väliltä mitä luonteen herkkyyteen tai rauhallisuuteen tulee, mutta olen ruvennut epäilemään, ettei tuo neiti kestä noita miun syömiä ruokia. Masuitkuja on selväti paljon päivässä, päivärytmiä ei ole syntynyt, nukkumiset päivällä sellaisia pikaisia. Kaikki kakatkin yhtä lierua, jos en heti huomaa niin niskaa myöten on soosissa. En käytä itse kuin laktoosittomia maitotuotteita, mutta ajattelin nyt olla jonkin aikaa ilman niitäkin, jotta näkis, että onko apua. Kalkkitabuja syön jo ennestään, joten ei ruokavaliotani hirveästi hetkauta. Täytyy myöntää, että aika väsynyt olo on, kun ei päivällä hirveästi hetkiä ole, että sais jotain tehtyä... Onneksi yöt on kohtuullisia, mutta pakkohan se joskus ois tehdä niitä kotihommia, joten tulee sitten valvottua turhan myöhään...

Kirjoittelen lisää lähipäivinä, kunhan olen perehtynty teidän toisten kuulumisiin!

Ja Kaakonkulmalaiset! Laittakaa viestiä anpoh(at)opettaja.fi siitä tapaamisesta. Käykö arkena vai vkonloppuna paremmin? Täällä Ruokolahdella vai jossain muualla? Ja ehdotuksia ajankohdasta? Syyskuun eka vai toka viikko?

Pahnu

Vierailija
44/53 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Enni alkoi vierastamaan. Joko muilla?

Vierailija
45/53 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

menis läpi nämä viestit!! en kyllä ohmettele yhtään kun hiljasta on kun ei toimi nämä sivut. mäkin toissapäivänä kirjottelin ja koitin sitten useemman kerran lähettää mutta kun ei niin ei.. :/ (ja tätäkin viestiä koittanut nyt jo jonkun tovin lähettää...)

Meillä on sairastettu tää viikko. tiistai-iltana iski flunssa Laurille,ihan terveen olonen oli ja sitten yhtäkkiä kun oli jo nukkumassa veti nenä ihan tukkoon ja kuume nousi. Siinä menikin sitten pari yötä valvoessa kun ei raukka saanut nukuttua kun niin tukossa oli. monet kerrat yöllä imin nenä-friidallakin mutta samantien oli taas tukossa.

Nyt onneksi on jo parempi,kuumetta oli pari päivää ja on nyt paremmin jo nukkunutkin. että jospa se siitä. välillä epäillyt vaan ettei olis korviin mennyt kun saa ihme huuto-kohtauksia ja ei välillä nukahda millään,huutaa vaan ja sitten kun supon oon pistänyt niin hetken päästä nukkuu. pitää seurata.. itelläkin ollut vähän olo että olis kipeeksi tulossa,mutta toivottavasti menis näin lievänä ohi.

Niin joo,ja Ufa,Lauri on kans pari kertaa ihan selkeesti vierastanut. lääkäri väitti että ei voi tän ikäset,mutta mitä muutakaan se muka olis kun eka minun sylissä nauraa hyväntuulisena ja kun vieraan syliin joutuu niin tuijottaa hetken paniikissa ja sitten alkaa kamala huuto joka loppuu kun äitin syliin pääsee takasin. :D

Juu,mutta nyt se on lähdettävä nukkumaan,aikanen herätys huomenna.

Viva ja Lauri 4kk ja viikon päälle

Vierailija
46/53 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudunpa minäkin taas. Kiva kun pahnukin antoi kuulua itsestään, voimia teille sinne!

Meillä on taas yöt menny huonommaks :( Välillähän Vilma jo nukkui kokonaisia öitä, mutta nyt on taas herätty 1 tai 2 kertaa syömään :( Ehkä se kuuluu vain tähän vaiheeseen, kun päivän aikana tulee niin paljon uusia asioita ja touhuja! Itselle vaan tuntuu nyt niin kauheen vaikealta herätä yöllä ja pysyä hereillä syötön ajan :(

Vierastamisesta: Vilma vierasti jo 3 kuukauden ikäisenä! Ihan selkeetä vierastamista oli, varsinkin jos oli vaalea tukkainen nainen niin johan alkoi huuto. Mun siskon ei kärsinyt edes jututtaa saatikka sitten ottaa syliin :( Kun oltiin oltu heinäkuun alussa reissussa ja tultiin kotiin, vierasti punatukkaista anoppia, itselläni on melko tumma tukka ( anoppi oli vähän loukkaantunut ja piti vaan huutavaa tyttöä sylissä, vaikka tarjouduin ottamaan rauhoiteltavaksi :( ).

Vilmalla meni masu aika kovaksi, kun aloitettiin kiinteät, mutta nyt on ilmeisesti jo masu tottunut paksumpaan ruokaan ja toimii hyvin joka päivä. Tosi innoissaan on aina kun aletaan syömään, aloitus rutiineista tietää jo mitä on tulossa!

Isoista siskoista ja veljistäkin on ollut puhetta. Meillä pojille voi jo helposti jättää hoitoon vähäksi aikaa, osaavat syöttää sosettakin! Sannikin ( kohta 4 v) osaa enimmäkseen olla nätisti, joskus vaan haluaa liiankin innokkaasti hoitaa ja on koko ajan läärimässä! En oo Sannin antanut nostaa tai kantaa Vilmaa, kun vähän pelottaa että pudottaa, on sitten salaa lattialta siirtänyt takaisin peiton päälle :( Ei voi koko ajan olla vahtimassa!!

Tuija + Vilma ( viikon päästä jo 5 kk !!!)

Vierailija
47/53 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tosiaan on BURDE ja moni muukin entinen aktiivi? Pahnusta kiva kuulla ja Ufan neidin mitat tietty kun kerran kaimoja ollaan ;D

Sorry vaan Tuikku kun alkoi niin naurattamaan teidän "yöheräilyt" ;DD Eli meillä jos yö menee VAIN kahdella herätyksellä niin olen ylionnellinen aamulla, tätä tapahtuu ehkä kerran viikossa! Muuten meillä herätään vähintään 3x, yleensä 4. Meillä kans kuten Pahnulla paljon masuvaivoja, yleensä herää pierun ähertämiseen ja sekös itkettää ja tekee kipeää. Kovin herkästi reagoi mun syömisiin, olen jo pitkään ollut maidottomalla ja munattomalla mutta nyt myös ilman pähkinöitä kun ne pisti pojan oksentamaan kaiken maidon ylös *huokaus* Eli tarkkana saa olla.

Torstaina on isomman pojan allergialääkäri ja siellä kysäisen mitä suosittavat tämän pienemmän kohdalla, siis täysimetystä vai pieniä makuannoksia jo aiemmin. Varmasti on näillä geeneillä parempi mennä heidän suosituksilla jos vaikka päästäis vähän vähemmällä kuin esikoisen kanssa tai kunhan ei ainakaan ois pahempia allergioita. Toi maidoton, munaton ja luontaisesti gluteeniton menee ihan helposti kun esikko jo sitä on...

Tänään aloitetaan muuten vauvauinti, jippii!!

Emmis ja pojat 01/06 ja 04/08

Vierailija
48/53 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Jenna vierastaa outoja kasvonpiirteitä. Kaverin juhlissa downin syndroomaa sairastava tyttö katsoi neitiä pitkään nja tyttö purskahti itkuun. Samaten ryppyiset kasvot saavat itkun aikaan. Neiti tässä taannoin nimittäin intoutui koskettelemaan vähän vieraamman tädin poskia ja itku pääsi.

Meillä herätään pari kertaa yössä syömään. Sitä on ollut alusta saakka, joten eipä ole vaikeaa. Ja jos nukahdan syöttämiseen, ni ei haittaa. Jenna päästää kyllä irti kun on syönyt ja kellii sitten vieressä kunnes herään.

Vierailija
49/53 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin piti eilen sanoakkin että paljon jaksamista pahnulle ja Emmasophialle heräilyitten sun muitten kanssa!! mulla kans tuo tyttö heräili puol vuotta 5-10kertaa yössä kun oli mahavaivaa,tissi-riippuvuutta sun muuta vaivaa. niin se on kyllä tosi rankkaa jos ei yöllä saa nukkua!

Oonkin nyt tosi onnellinen ollut kun Lauri on parempi nukkumaan.. en tiiä kuin sitä jaksaskaan jos yhtä huonosti nukkuis ja esikoisen kanssakin on jaksettava.

Meillä siis yöllä herätään 1-2 kertaa. nyt taas menty muutama yö yhdellä heräämisellä.

Mutta kyllä on rankkaa sitten heräillä nytkin kun oli flunssaa ja Lauri heräs vähän väliä. sen puoleen ymmärrän tuikkua,että kun johonkin tottuu niin sitten kun se menee taas "pahempaan päin" niin se tuntuu rankemmalta kun ei ole tottunut..

Niin,ja isommista lapsista ollut puhetta,meillä Netta on kyllä tosi hyvä isosisko :) ei ole koskaan mitään väkivaltaa käyttänyt Lauriin. Nätisti vaan silittää ja pussailee yms ja nyt uus kiva leikkikin kun Lauri osaa tarttua niin Netta tunkee hiukset siihen lähelle ja Lauri ottaa kiinni ja se on Netasta tosi hauskaa :)

Oli meilläkin alussa mustasukkaisuutta havaittavissa paljonkin kun tuli niitä "kakka-vahinkoja" ja taantumisia ym mutta nyt on jonkun aikaa ollut aika hyvällä mallilla asiat,ei ainakaan vaikuta kovasti mustasukkaiselta enään. kai jo niin tottunut siihen että Lauri meillä on eikä ole mihinkään lähdössä.. :)

juu,mutta eipä nyt muuta tainnut olla tällä kertaa!

Viva ja Lauri 4kk ja viikko
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=b48c68a2-729f-11dd-9395-…!

Vierailija
50/53 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus tätä miniläppäriä, en tiiä mitä tein ku viesti hävis X-(

On varmaan aikas typerää kitistä parista yöherätyksestä, mutta tosiaan kun on jo ehtinyt tottua kokonaisiin öihin niin tekee tiukkaa herätä! Joskus kun ei tosiaan pysy silmät auki, niin otan viekkuun syömään ja sitten nukahdetaan siihen, mutta kun meillä Sannikin tukkii melkein joka yö viereen, niin saa pelätä, että jyrää Vilman :(

Kävin muuten viime viikolla kaverin kanssa kattomassa Mamma Mian. Oli tosi kiva käydä pitkästä aikaa elokuvissa!

Tsemppiä kaikille allergioiden kanssa kamppaileville! Meillä ei onneksi kellään oo mitään ruoka-aineallergioita, esikoinen kärsii siitepölyallergiasta ja molemmat pojat on atoopikkoja, mut kaikkee voidaan syödä!

Tuija + Vilma

Vierailija
51/53 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on vähän aikaa kantava maa jalkojen alla =) . Veneeltä siis kotiuduttu ja syksy ja arki alkaa taas -onneksi! Enää ei voi lähteä pidemmille purjehduksille, vain viikonlopuiksi. Niin ihanaa kun se vene-elämä onkin, niin on se kyllä pitemmän päälle aika rankkaakin pikkusen kanssa. No, ensi kesä tuo taas sitten uudet kujeet ja haasteet kun Saaga on taapero...

Meillä todettiin nyt sitten maito-allergia. Ja allergia-sairaalassa suositeltiin mielestäni hieman yllättäen, että aloitetaan lusikkaruoat, ja perunalla. Ja siis muuten imetys, saatiin kyllä resepti apteekin korvikkeeseen, mut ei tyttö suostu pullosta juomaan ees mun omaa maitoa, niin en oo ees hakenu sitä korviketta vielä. Me aloitettiin nyt sitten se peruna, mut eipä sekään neidille maistu. Allergialääkärin suosituksesta kokeillaan seuraavaksi maissilla, josko menis paremmin. Itse olin ajatellut että tällaisen allergisen lapsen kanssa suositeltais täysimetystä 6kk, mutta mikäs siinä, tottelen nyt lääkäritätiä =) . Niin, ja itse en juo maitoa. Mutta saan onneksi syödä ruokia, joiden valmistukseen on käytetty maitoa, vain selkeät maitotuotteet pois.

Tänään mennään vauva-uinti-infoon ja vauva-uinnit alkaa sitten 7.9. jee...! Saaga tykkää vedestä ihan hulluna, pulikoi kylpyammeessakin hymy korvissa. Että pääsee nyt sitten kokeilemaan isompaan altaaseen.

Ja Tuikku, ymmärrän täysin että on rankkaa herätä se kaksikin kertaa yössä kun on jo luullut saavansa yöt nukkua =) . Meilläkin yöt huononi selvästi pari viikkoa sitten, mutta nyt menee taas paremmin kun se maito on pois ruokavaliosta. Nyt nukkuu jopa 14 h yöunia 2-3 syötöllä.. Ja sit syökin koko päivän.

Niin, ja 4kk mitat:7200g ja 64.1 cm, pää 42,5 cm.

no, tässä näin pikaisesti,

-vanilja ja Saaga 4kk

Vierailija
52/53 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis heti pakko kommentoida Vanilja82 sun viestiin että tosi outo ohje että saat syödä ruokaa jossa käytetty maitotuotteita?? Mulla kun jo kokemusta ton esikoisenkin ajoilta niin täällä ainakin täysi kielto maitotuotteista mun osalta, herajauheet ja kaseiinit ym kiellettyjä. Ja toki pakko senkin takia että esikko (kuten tämä kakkonenkin) reagoi tosi vahvasti jo pienempäänkin maitomäärään oli se sitten missä muodossa tahansa. Jos vain muistan niin kysäisen torstaina meidän allergialääkärin mielipidettä vaikka en usko että asiassa muutosta ois tapahtunut... Ja mä muuten kans saan sitten torstaina tietää suositellaanko meille 6kk imetystä vai joko aloitetaan kiinteät. Meillähän painaa varmaan noi esikoisen runsaat allergiat vaakakupissa kun ei siis pelkkä maitoallergia ole...

Ja vauvauinti aloitettiin mekin eilen, tosi paljon tykkäs poju ja nukkui kuin tukki sen jälkeen :)

To tosiaan tuo allergialääkäri ja ma neuvola ja uudet mitat joten palailen taas asiaan sitten!

Emmis ja pojat 01/06 ja 04/08

Vierailija
53/53 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailen vaan nopeesti Emmikselle ennen nukkumaanmenoa...=)

Eli tosiaan mulle sanottiin, ettei täyskieltoa, vaan että "rintamaidon suojissa" on hyvä saada vähän maidon proteiineja, ikään kuin siedättyisi turvallisesti. Sanoi, että on uusi ohje, ennen oli täyskielto. Tiedä näistä sitten, juuri vähän aikaa sitten täällä puhuttiinkin siitä että nää ohjeet ja suositukset joka asiassa muuttuu ihan koko ajan. Mut siis meillä ymmärtääkseni siksi näin, että on "lievä" allergia, lähinnä iho-oireita. Saa mahansa kipeäksi vain jos juon paljon maitoa ihan raakana (ilmeisesti). Nyt kun oon noudattanut tätä ruokavaliota, on vauvalla muutamia näppyjä, mut ei mahakipuja eikä enää sitä ällöö vihreetä, limaista, haisevaa kakkaa. Mut tosiaan, tuu ihmeessä kertoon mitä teille suositellaan kun ootte eri paikkaan menossa. Ja tota kiinteiden aikaista aloitusta ihmettelen edelleen, kun meidän tyttö kuitenkin kasvaa +käyrillä. Ja niin ihmetteli terkkakin.

No, on tää niin sekavaa.. Oon itekin ihan pihalla näistä allergia-jutuista, kun eka lapsi ja itse en ole millekään allerginen. Kaikki ihan uutta tietoa, eikä terveydenhoitaja ollut paljon viisaampi =( . Huoh. Mielelläni kuulen muiden kokemuksia ja ohjeita =) .

-vanilja ja pieni maito-allergikko.