Voinko pyytää miestä tulemaan kotiin illanvietosta..
..ihan vain siksi että en halua olla yksin. Olen viimesillään raskaana, ahdistaa ja itkettää, koko ahdistus vain korostuu kun on yksin kotona ja tietää että mies on pitämässä hauskaa. En haluaisi olla nillittävä eukko joka estää miehen hauskanpidon, mutta onko tämäkään reilua? Itkenkö täällä yksinäni aamuyöhön ja kiukkuan (mahd. krapulaiselle) miehelle huomisen vaikka varsinaista syytäkään ei edes ole? ''Lähtölupaa'' kysyi ja vastasin niin etten voi estää menemästä mutta kyllähän se ärsyttää että mies voi mennä, mutta itse ei.
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 15:04"]
No en minäkään kannata mitään kieltämistä.. Mutta onko porukka täällä tosiaan sitä mieltä, että lapsen hankinta on ainoastaan naisen "ongelma", mies voi jatkaa elämäänsä ilman mitään muutoksia? Miksi näin?
[/quote]
tietysti miehenkin pitää sopeutua ja jo raskausaikana tukea vaimoa. Mutta kohtuus kaikessa, ei ole reilua käyttää raskautta aseena, jolla vaaditaan mieheltä kaiken muun sivuuttamista, jos kyse ei ole oikeasti hätätilasta.
vaatimus siitä, ettei mieskään käytä alkoholia tai käy ulkona on minusta kohtuuton (jos kuitenkin on enimmän osa illoista kotona Ja juominen on tolkullista). Se on eri juttu, jos mies itse tota haluaa. Ja sitten, kun imetys tms ei estä, äidinkin pitää päästä harrastamaan tai ulos, jos haluaa.
Mitä äitiä hyödyttää, jos mies jättää sympatiasta tai pakotettuna kaikki omat menonsa pois raskausaikana? Minusta olisi fiksumpaa keskittyä niihin asioihin, joilla mies voi ihan oikeasti tasata kumppanin taakkaa. Sellaisia tilanteita varmasti tulee yllin kyllin lapsen synnyttyä, joten miksi kiusata miestä erikseen "tasapuolisuuden" nimissä? Lisäksi jos ajatellaan että molempien pitää kärsiä sama, niin tulevalla/tuoreella isällä on edelleen useimmiten suurempi stressi perheen toimeentulosta. Pienten lasten isät tekevät eniten ylitöitä. Pitäisikö naisenkin kotona puunata ja puleerata kaikki mahdolliset joutohetket, vaikka siivous ei edes olisi tarpeen, jotta mies ei uurastaisi yksin?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 15:04"]
No en minäkään kannata mitään kieltämistä.. Mutta onko porukka täällä tosiaan sitä mieltä, että lapsen hankinta on ainoastaan naisen "ongelma", mies voi jatkaa elämäänsä ilman mitään muutoksia? Miksi näin?
[/quote]
tietysti miehenkin pitää sopeutua ja jo raskausaikana tukea vaimoa. Mutta kohtuus kaikessa, ei ole reilua käyttää raskautta aseena, jolla vaaditaan mieheltä kaiken muun sivuuttamista, jos kyse ei ole oikeasti hätätilasta.
vaatimus siitä, ettei mieskään käytä alkoholia tai käy ulkona on minusta kohtuuton (jos kuitenkin on enimmän osa illoista kotona Ja juominen on tolkullista). Se on eri juttu, jos mies itse tota haluaa. Ja sitten, kun imetys tms ei estä, äidinkin pitää päästä harrastamaan tai ulos, jos haluaa.
[/quote]
Juuri näin! Ja jos miehen voimat menevät vaimon "tukemiseen" jo raskausaikana, mitä jos vauva onkin vaikea ja koliikkinen? Eikö silloin olisi hyvä, että ainakin toinen on saanut ladata akkujaan etukäteen?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 12:00"]
Jos molemmar eivät voi ryypätä, niin sitten kumpikaan ei saa pitää hauskaa. Lapsellista touhua sanoisin.
[/quote]
Lapsellista touhua, jos hauskanpitoon tarvitaan ryyppäämistä. Tyypillistä suomalaista touhua. Normaali-ihminen pystyy juhlimaankin ilman alkoholia.
Joopa joo taas. Jos ap menisi vauvavatsansa kanssa johonkin baariin istumaan, niin johan olisi täälläkin jeesustelua siitä kuinka kamalaa on kun odottava äiti roikkuu baareissa. Mutta samaa ei toki voi sanoa tulevasta isästä.
Kyllähän tulevan isän nyt pitää ladata akkuja, että jaksaa sitten vauvan synnyttyä lähteä varpajaisiin ja poikien saunailtoihin. Ja hyvää harjoitusta äidillekin tottua jo raskausaikana kantamaan vastuu vauvasta yksin, sillä kyllähän miehen nyt pitää saada mennä vaikka äiti imettääkin tai haluaa olla tunnollinen vanhempi.
Kannattaisiko miettiä ja keskustella näistä asioista jo ennen kuin lapsi pannaan alulle, eikä vain olettaa että mieskin haluaa jatkossa istua illat kotona perheen kanssa.
Ei kannata, jos mitään muuta syytä ei ole kuin oma ärsytys.
Tai oikeastaan murskaa sen pallit !
Mene itsekin jonnekin. Ei kai se, että olet raskaana, ole vienyt liikuntakykyä. Mene vaikka abc:lle kahville, jos et jaksa baariin lähteä. Hittoako siellä kotona itket!
Huh mikä marttyyri ap, olikos pakko mennä lisääntymään....
Kivaa varmasti tulla kotiin ap:n tyyppisen kotinatsimarttyyrikitisijän luo...kiellä miestä lähtemästä jos on noin vaikeaa äläkä ole tuollainen ällöttävä riippa! Ahdistaa jo miehen puolesta tuollainen eukko.
Ap, olet vastuussa omista tunteistasi. Ei ole miehesi vastuulla että tunnet nyt noin. Mieti asiaa syvemmin ja laajemmalla perspektiivillä. Anna miehen olla juhlimassa tämä ilta ellei siitä aiheudu sinulle, hänelle tai parisuhteellenne kohtuutonta taakkaa. Jos aiheutuu, niin mieti miksi. Miksi SINÄ tunnet nyt näin? Miten SINÄ voit auttaa itseäsi tässä tilanteessa?
Itse olen jo aviomieheni kanssa sopinut, että kumpikaan ei ota raskauden aikana, jos siis tulisin raskaaksi. Ja tämä oli itsestäänselvää miehelleni, kun otin asian puheeksi. Tykkäämme molemmat juoda. Minulla on 11-vuotias tytär edellisestä suhteesta, joten tiedän jotain raskaudesta ym. Valitettavasti tämä ei kyllä auta ap:tä.
Voisi ajatella, että miehelle on tulevan lapsensa äiti niin rakas, että haluaa tämän voivan hyvin varsinkin loppuraskauden aikana. Jos on kovin viimeisillään, niin siinähän voi tulla lähtö synnärillekin yllättäen, joten minua ainakin ahdistaisi ajatus, että mies on jossain juomassa, eikä selvinpäin kotona. Jos et tavallisesti soittele perään, niin tässä tilanteessa voisit hyvin.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 01:39"]
Itse olen jo aviomieheni kanssa sopinut, että kumpikaan ei ota raskauden aikana, jos siis tulisin raskaaksi. Ja tämä oli itsestäänselvää miehelleni, kun otin asian puheeksi. Tykkäämme molemmat juoda. Minulla on 11-vuotias tytär edellisestä suhteesta, joten tiedän jotain raskaudesta ym. Valitettavasti tämä ei kyllä auta ap:tä.
[/quote]
Kuulostaa hyvältä paperilla, käytännössä voi olla sitten eri jos tulisit raskaaksi ja mies tahtoisi lähteä työporukan mukana syömään tai saunailtaan. Entä jos tulisi jotkut juhlat niin miksi kumppani ei voisi ottaa skumppaa?
Sen ymmärrän ettei raskaana oleva naisen ota raskaana ollessaan, se on hänen ihan terveellinen valinta mutta miten tuo liittyy mieheen? Minusta tuo kuulostaa lähinnä joltain oudolta hallinnalta. Sitten kun tulet raskaaksi niin voit muistuttaa tästä mitä joskus sovitte.. Eli tavallaan pelaat korttisi valmiiksi sotaa varten ja toisella ei ole enää oikeutta juoda vaikka tahtoo koska se on jo puhuttu. :)
Kertakaikkisen ahdistavaa tuollainen että me ollaan sovittu näin ja toisin ei voisi tehdä, ei ihme että sinulla on lapsi vanhasta liitosta.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 21:26"]
..ihan vain siksi että en halua olla yksin. Olen viimesillään raskaana, ahdistaa ja itkettää, koko ahdistus vain korostuu kun on yksin kotona ja tietää että mies on pitämässä hauskaa. En haluaisi olla nillittävä eukko joka estää miehen hauskanpidon, mutta onko tämäkään reilua? Itkenkö täällä yksinäni aamuyöhön ja kiukkuan (mahd. krapulaiselle) miehelle huomisen vaikka varsinaista syytäkään ei edes ole? ''Lähtölupaa'' kysyi ja vastasin niin etten voi estää menemästä mutta kyllähän se ärsyttää että mies voi mennä, mutta itse ei.
[/quote]
Jos sinulla olisi joku tyttöjen-ilta etkä edes kovin usein kävisi niin miltä sinusta tuntuisi jos mies haluisi sinut sieltä pois, ihan vaan kun itsellä on tylsää?
Ja oikeasti mene itseesi ja ajattele että sinulla olisi oikeasti joku kiva juttu ja tulisit kyllä kotiin ennen klo 4 vaikkapa. Tottakai toinen saa mennä!
Minusta sun kannattaa vähän ennakoida tälläsiä iltoja: varaa joku kiva leffa tai pari, jotain kivaa ruokaa ja juomaa. Käy kylvyssä tai helli itseäsi jollain muulla jutulla. Tai mene johonkin leffaan tälläsenä iltana kaverin kanssa tai yksin?
Mutta ajattele miten kiva sillä ukolla on istua iltaa ja tulla sun luo sitten kohta.
Eikö kenellekään muulle ole raskaushormonit tehneet tepposiaan? Musta tuo ap:n tilanne kuulostaa "hormonihuuruiselta". Itselleni olisi hyvin voinut käydä juuri tuolla tavalla, jos mieheni olisi harrastanut baareja odotusaikana. Hän halusi kuitenkin olla kotona. Ehkä tiesi, että hormonihirviö ei pystyisi olemaan kotosalla yksin ;) Ja mihinkään baariin en itse olisi halunnutkaan; eikä tee mieli muutaman vuoden jälkeenkään.