Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, eroiaisitko vai mitä tekisit..?

Voihan
23.08.2020 |

Minä ja mieheni ollaan oltu naimisissa kohta vuosi, ja meillä on vuoden lopussa 3v täyttävä lapsi. Minä siivoan, kokkaan, hoidan lapsen, pyykkään.. Hyvin hyvin harvoin mies sattuu tekemään jotain, vaikka olen sanonut että sekin kun hän laittaa pyykit kuivumaan on minulta pois. Poistun kotoa ainoastaan töihin ilman lasta, muuten en saa omaa aikaa ollenkaan. Mies ei koskaan ota lasta mukaan minnekkään että saisin olla kotona yksin, tai jos haluan mennä jonnekki käymään se on aina kauhea sota. Mies myös juo paljon alkoholia. Selviä päiviä on todella paljon vähemmän kun humalaisia. Humalassa hän käyttäytyy todella sikamaisesti, haukkuu minua ja minun sukua ja uhoaa miten jättää jne. Myös lapsemme on alkanut vältellä isiään. Tässä viikonlopun sisällä kävi taas näin. Aina humalaisen raivoamisen jälkeen aamulla on normaali,kuin mitään ei tapahtunut. Olen myös sanonut että hän on juoppo, josta toki suuttuu ja haukkuu vaan minut. Nyt yritän keksiä syitä jäädä, mutta alkaa olla vaikeaa.. Varmasti teen itse asioita mitkä ärsyttää miestä enkä ole itsekkään täydellinen mutta tätä on jatkunut jo kauan, eikä mies aio alkoholia lopettaa perheensä vuoksi. Joten naiset, jäisittekö suhteeseen vai poistuisitteko?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota. Onko niin, että sä vaan teet ja mies ei ja mies turhautuneena sitten vetää kuppia?

En ehdota eroa. Ehdotan, että oikeasti keskustelette. Ehdotan, että pikkuhiljaa annat sitä lasta sille miehelle. Ehdotan, että pikkuhiljaa kerrot asioita, mitä olisi hyvä tehdä. Ihan listalle. Kaikkien ei ole niin helppo hahmottaa sitä kokonaisuutta.

Millaisesta perheestä mies tulee? Mitä siellä asiat hoidettiin? Minusta tuo on sitä, että hän ei osaa tehdä ja sitten turhautuu kun hänellä ole mitään roolia. Ehkä pelottaakin tarttua asioihin, ja sitä pelkää että kritisoit, että netti asioita oikein.

Monelle miehelle se lapsen vauva-aika ei ole luontaista. On luontevampaa antaa äidin hoitaa.. Sitten, kun lapsen kanssa pystyy leikkimään niin se luontevoituu.

Mutta veikkaa miehen olevan vain osaamaton ja siinä avuton. Apuja.

Yhteistä jakamista ja antaa tehdä sitten omalla tavallaan. Ei ole yhtä oikeaa eikä kahta oikeaa tapaa. Eikä se oma tapa ole aina se ainoa.

En eroaisi. Pistäisin energiaa tuohon yhteiseen. Opetteluun ja harjoitteluun.

Jotain tämän tapaista sössötystä oli päässäni, kun jäin vuosiksi paapomaan alkoholistia ja uhrasin lapsemme hyvinvoinnin. Joo, oli ikävä lapsuudenkoti. Joo, oli avuton ja osaamaton. Yritin ”pistää energiaa yhteiseen” ja luottaa, vaikka oli aika ristiriitaista luottaa lasta miehen hoitoon, kun ei voinut olla varma, oliko mies selvä. Tällaista juttua kertovat hyväntahtoiset ihmiset, jotka eivät ymmärrä alkoholismista mitään. Ihan sama mitä teet, jos mies juo, niin hän juo. Vaimon ei muutenkaan tarvitse hoitaa miestään kuin jotain sekavaa erityislasta, se on mahdoton tehtävä. Hän on aikuinen ja vastuussa omasta käytöksestään ja teoistaan. Kyllä hän itse ymmärtää että noin ei voi tehdä, mutta tekee silti. Pelasta itsesi ja lapsesi, ap, ja lopeta mahdollistaminen.

Vierailija
42/42 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Varmaan saan rukoilla sinun pahan mielen, lapsen ja miehesi puolesta. Miehesi agressiivisuùs johtuu hänen huonosta omasta tunnosta. Voisit sanoa miehelle, että voi juoda etkä sinä ole esteenä, jos se on hänelle välttämätöntä. Kerro kuitenkin, että sinä koet jääväsi sivuun lapsen kanssa.

Unohdit mainita, että mies voi juoda, mutta eri asunnossa missä vaimo ja lapsi asuvat. Mies voi valita, kumpi on hänelle tärkeämpää, perhe vai alkoholi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan