Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö kuntotarkastuksen 2005 valmistuneeseen rivariin?

Vierailija
07.09.2013 |

Epäilyttää, että ostetaan joku läpimätä talo, vaikka mitään ei ulospäin näykään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teksin uuteenkin, terkkuja lvi-alalta remontteihin ollaan pääasiassa erikoistuttu. On tehty remppoja jopa sellaisiin, joihin ei ole asukkaatkaan ehtineet muuttaa, kun vikoja löytyy. Tässä taannoin kävin itse katsomassa 2003 valmistunutta rivarin pätkää ja sielälkin mielestäni haisi home; löytyihän se pienellä kirjoitettu tekstikin sitten esitteestä jälkeenpäin, että talossa ollut ongelmia heti uutena kosteusjuttujen kanssa. 

Vierailija
2/8 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousukaudella kyhätty kokoon. Mitäs luulet!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut lähialueella rakennettavia taloja. Rakentamisen aikainen suojaus kosteudelta ja ihan suoralta vesisateelta tai lumelta on ollut sitä luokkaa että huh-huh... Tekisi mieli mennä sanomaan muutamalle rivitaloasukille, että teidän asunnostanne voi löytyä kaikkea mielenkiintoista, johon kannattaisi perehtyä ennenkuin "takuuajat" menevät umpeen... mutta en minä kehtaa tuntemattomille ihmisille mennä tuollaista sanomaan.

Niin, että toden totta tehkää kaikki mahdolliset tutkimukset.

Vierailija
4/8 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi, kuntotarkastajat on kaikki jotain ex-jääkiekkoilijoita yms bimboja. Alaa ei säännellä mitenkään, eivätkä nuo firmat vastaa virheellisistä tarkastustuloksista. Siis että kun sanovat että juu kaikki on ok, eikä sitten olekaan, niin ketään et vastuuseen saa mistään.

Vierailija
5/8 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 21:09"]

En tekisi, kuntotarkastajat on kaikki jotain ex-jääkiekkoilijoita yms bimboja. Alaa ei säännellä mitenkään, eivätkä nuo firmat vastaa virheellisistä tarkastustuloksista. Siis että kun sanovat että juu kaikki on ok, eikä sitten olekaan, niin ketään et vastuuseen saa mistään.

[/quote]

Tarkastajalla pitää tietenkin olla rakennusalan koulutus.

Vaikka tarkastaja sanoisi, että asunto on ok, niin ostaja ei voi silti olla koskaan täysin varma, että rakenteiden sisällä kaikki ovat kunnossa. Asunnon ostaminen on aina riskipeliä.

Vierailija
6/8 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin. Nytkin asun 2001 rakennetussa talossa jossa esim selvää lämpövuotoa seinän ja katon rajassa. Huvikseni kerran testasin kun oli lämpökamera käytössä. Onneksi olen vain vuokralla. Muuten kiukuttaisi öljylämmityksestä maksaa. 

Vierailija
7/8 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti tekisin. Kiva yrittää myydä homeloukkua myöhemmin. Sen jälkeen kun olette itse ensin sairastuneet.

Vierailija
8/8 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tekisin. Tosi kallis hankinta ja kuntotesti maksaa varmaan prosentin hinnasta, jos sitäkään?