Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raahen pub yrittäjä koronassa töissä

Vierailija
22.08.2020 |

Yrittäjä meni töihin vastoin ohjeita , odottaessaan korona testitulosta.

Kymmeniä altistuneita Raahessa tämän vuoksi.

https://www.kaleva.fi/raahen-oluthuoneen-yrittajalla-koronatartunta-oli…

Kommentit (189)

Vierailija
21/189 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tosi pelottavaa että on tullut julkisuuteen. Olen asunut tuolla ja ihmiset on sekopäisiä. Auton renkaat on jo varmaan puhkottu, toivottavasti ei käy mitään pahempaa.

Vierailija
22/189 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkea kun meni testiin ja kertoi. KUnnioitan siitä. Itse olen palvelualalla ja joudun kohtaamaan ihmisiä. JOs joka nuhasta ja aivastuksesta menisin testiin ja odottaisin tulosta-en voisi töissä käydäkään.

Koronaa ei kukaan itselleen halua, se vain tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/189 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raahessa ollut tosi vähän tartuntoja tähän asti. Tuttuja asuu siellä ja nyt on pelko pyllyssä. Ihmettelevät, että miksi tämä heppu ei pysynyt kotona testin tuloksen tulemiseen asti

Eiköhän se ajatellut, että todennäköisyys koronatartunnalle on häviävän pieni. Koko Suomessa alle 0,1% koronatesteistä osoittautuu positiivisiksi, ja eiköhän Raahe jää kauas maan keskiarvosta.

Mutuna veikkaisin, että pubeilla menee nyt muutenkin huonosti, ja jokainen päivä jolloin pubi on kiinni syventää firman ahdinkoa entisestään. Päätös kotiin jäämisestä varmuuden vuoksi ei ole helppo, jos seurauksena on todennäköinen konkurssi ja henkilökohtainen katastrofi.

Ei varmaan ole kuppilansa ainoa työntekijä.

Ei niin, mutta luitko lainkaan Kalevan lehtijuttuja? Siinä sanottiin selvästi, että yrittäjä joutui pitämään pubinsa suljettuna ennen kuin palasi saikulta töihin. Siltä siis vaikuttaa, ettei yrittäjä löytänyt itselleen sopivaa tuuraajaa. Ehkä kaikki sopivat tuuraajat oli lomilla, sairaana tai jossain muussa työssä.

Vierailija
24/189 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rohkea kun meni testiin ja kertoi. KUnnioitan siitä. Itse olen palvelualalla ja joudun kohtaamaan ihmisiä. JOs joka nuhasta ja aivastuksesta menisin testiin ja odottaisin tulosta-en voisi töissä käydäkään.

Niinpä. Olen itsekin palvelualalla eikä mistään tulisi mitään, jos jokaisesta aivastuksesta ja niiskutuksesta jäätäisiin kotiin ja odotettaisiin viikon verran koronatestien tulosta. Silloin pitää kyllä jäädä kotiin, jos kuume nousee tai kokee itsensä muuten sairaaksi. Mutta jos nenä vähän valuu, ei muuta kuin töihin vaan ja nenäsumute avuksi, jottei asiakkaat häiriinny.

Vierailija
25/189 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli iltalehdessä että altistuneita jopa satoja

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/67601a09-d6dc-4806-a801-9e3dd1a4…

Joista sairastuu 1 tai 2, jos sitäkään.

Kun palvelualan työntekijä on töissä sairaana, niin hän altistaa kaikki asiakkaansa.

Vierailija
26/189 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä oli oireeton palatessaan töihin. Kyllähän tuossa varmaan oli kova kynnys jäädä kotiin, pe-ilta vielä.

Testitulokset viipyy kyllä luvattoman pitkään.

Vierailija
27/189 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Olen itsekin palvelualalla eikä mistään tulisi mitään, jos jokaisesta aivastuksesta ja niiskutuksesta jäätäisiin kotiin ja odotettaisiin viikon verran koronatestien tulosta. Silloin pitää kyllä jäädä kotiin, jos kuume nousee tai kokee itsensä muuten sairaaksi. Mutta jos nenä vähän valuu, ei muuta kuin töihin vaan ja nenäsumute avuksi, jottei asiakkaat häiriinny.

Ei tarvitse tulla mieleen, kun käyt testissä saat ohjeet kotona pysymiseen testituloksen saapumiseen asti. Teini kävi testeissä tiistai-iltapäivällä ja tulosta sai soitella torstai aamupäivällä. Testitulos oli negatiivinen.

Vierailija
28/189 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi maksaa ansioiden menetyksestä yrittäjille, jos halutaan, että pysyvät sairaana kotona.

Moni pienyrittäjä on virittänyt oman taloutensa niin tiukalle, että pienikin vastoinkäyminen kaataa korttitalon. Silloin on henkilökohtaisesti sama ottaa riskiä, ja antaa kaatua rytisten. Siellä voi taustalla olla vaikka vanhempien ja sisarusten asunnot yrityslainantakuina.

Vierailija
29/189 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävä erehdys. Itse en mene edes testeihin vaikka on lievät oireet ja olen ihan tavallinen duunari kunnan päiväkodissa, yli puolet lapsistakin räkii ja yskii, joten pidän liioitteluna että mun pitäisi sen vuoksi olla viikko pois töistä.

Vierailija
30/189 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raahessa ollut tosi vähän tartuntoja tähän asti. Tuttuja asuu siellä ja nyt on pelko pyllyssä. Ihmettelevät, että miksi tämä heppu ei pysynyt kotona testin tuloksen tulemiseen asti

Eiköhän se ajatellut, että todennäköisyys koronatartunnalle on häviävän pieni. Koko Suomessa alle 0,1% koronatesteistä osoittautuu positiivisiksi, ja eiköhän Raahe jää kauas maan keskiarvosta.

Mutuna veikkaisin, että pubeilla menee nyt muutenkin huonosti, ja jokainen päivä jolloin pubi on kiinni syventää firman ahdinkoa entisestään. Päätös kotiin jäämisestä varmuuden vuoksi ei ole helppo, jos seurauksena on todennäköinen konkurssi ja henkilökohtainen katastrofi.

Ei varmaan ole kuppilansa ainoa työntekijä.

Ei niin, mutta luitko lainkaan Kalevan lehtijuttuja? Siinä sanottiin selvästi, että yrittäjä joutui pitämään pubinsa suljettuna ennen kuin palasi saikulta töihin. Siltä siis vaikuttaa, ettei yrittäjä löytänyt itselleen sopivaa tuuraajaa. Ehkä kaikki sopivat tuuraajat oli lomilla, sairaana tai jossain muussa työssä.

Toivottavadti työkaveritkin ovat menneet kiireellä testeihin.

Vierailija
31/189 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän kaltaisten junttien takia tätä koronaa on mahdotonta voittaa. Aivan jotain käsittämätöntä kerrassaan. Flunssan oireet, mutta "kausiflunssaa se vain on" ja palasi sitten asiakaspalvelutyöhön. Toiset täällä hysteerisenä kulkee maskeissaan, välttelee julkisia kulkuneuvoja ja desinfio käsiään maanisesti. Sitten tulee näitä oman elämänsä sankareita, joita ei paljon koronapelko vaivaa.

Ajat on kovat ja yrittäjän on saatava leipänsä. Ravintola on kuitenkin ollut suljettuna kun yrittäjä oli oireisena ja maksaa liikaa palkata työntekijä. Eli yhteiskunnan vika. Valtion pitäisi oikeastaan maksaa yrittäjälle kun joutui sairaana töihin.

Vierailija
32/189 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt se todennäköinen konkurssi ja henkilökohtainen katastrofi on entistä todennköisempi. Ihmiset ovat vihaisia tai eivät muuten vain uskalla enää asioida siellä

Luuleeko ihmiset, että tällainen kannustaa menemään testeihin? Että jos menet, niin sitten joudut konkurssiin ja autosi renkaat puhkaistaan ja muutenkin joudut kuin noidaksi roviolle?

Minulla ainakin tulee mieleen, että vielä vähemmän haluan testeihin, jos sairastan koronan lieväoireisena, niin kukaan ei saa sitä ikinä tietää, eikä voi myöskään kostaa minulle testeissä käymistä.

Kannattaisi nyt vähän miettiä sen raivonsa kanssa, että mitkä sillä on seuraukset.

Vierailija
33/189 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tosi pelottavaa että on tullut julkisuuteen. Olen asunut tuolla ja ihmiset on sekopäisiä. Auton renkaat on jo varmaan puhkottu, toivottavasti ei käy mitään pahempaa.

Tuohan olisi tullut muutenkin julkisuuteen, kun alettiin käymään läpi altistuneita.

Vierailija
34/189 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökerhot kiinni ja kännipubit klo 21 jälkeen. Oikeasti, niitä ei epidemia-aikoina tarvita

Vierailija
35/189 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt se todennäköinen konkurssi ja henkilökohtainen katastrofi on entistä todennköisempi. Ihmiset ovat vihaisia tai eivät muuten vain uskalla enää asioida siellä

Luuleeko ihmiset, että tällainen kannustaa menemään testeihin? Että jos menet, niin sitten joudut konkurssiin ja autosi renkaat puhkaistaan ja muutenkin joudut kuin noidaksi roviolle?

Minulla ainakin tulee mieleen, että vielä vähemmän haluan testeihin, jos sairastan koronan lieväoireisena, niin kukaan ei saa sitä ikinä tietää, eikä voi myöskään kostaa minulle testeissä käymistä.

Kannattaisi nyt vähän miettiä sen raivonsa kanssa, että mitkä sillä on seuraukset.

Näin juuri ja sen vuoksi meillä ei myöskään rangaista siitä, jos joku tartuttaa vahingossa koronaa, vaikka olisikin rikkonut suosituksia, mitä se sitten ketään hyödyttää, jos ihmiset ei uskalla mennä testeihin rangaistuksen pelossa? Tai eivät uskalla kertoa kontakteistaan "en ole missään käynyt koskaan" ja kukaan ei saa tietää montako olet altistanut.

Rauhoittukaa ja ajatelkaa.

Vierailija
36/189 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testitulosta piti odottaa kolme päivää. Parempi että tulisi nopeammin, mutta tuskin siinä ajassa konkurssia tulee. Yrittäjä varmaan ajatteli, että oman järjen käyttö on sallittua. Ei ole, kun asiasta on selvät määräykset.

Vierailija
37/189 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yrittäjyys mikään puolustus!

Vierailija
38/189 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi ylös joka olis itse jääny kotiin noilla oireilla.

Vierailija
39/189 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjien kannattais jo nyt etsiä tuuraajia jos sairastuvat, ettei tosipaikan tullen ole pulassa.

Vierailija
40/189 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no.

Me ollaan odotettu lapsen kanssa koronatestiin pääsyä viime tiistaista asti. Testi on huomenna. Jos tulos olisikin positiivinen (eikä se varmaankaan ole, koska lapsi on jo lähes oireeton...) niin mitäs sitten? Lapsen luokka olisi ehtinyt olla jo viikon koulussa normaalisti, vaikka jokainen heistä olisi altistunut koronalle ja vienyt sitä tahollaan eteenpäin. Olisi melko lailla hyödytöntä alkaa eristää luokkaa enää ensi viikolla. Koulun ohjeistuksen mukaan samalla käytävällä olevat eli tässä tapauksessa 3 luokka-astetta (=6-8 luokkaa eli noin 200 oppilasta) menisi karanteeniin.

Tämän takia niihin testeihin pitäisi päästä asap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan