Mitä tykkäisit jos sinua rouviteltaisiin?
Vaikka edes parisuhdestatuksesikaan ei olisi tiedossa? Olis todella noloa ja itse olen sinkku - rouva taas naimisissa oleva nainen.
Kommentit (62)
Rouvittelulla ei ole mitään tekemistä siviilisäädyn kanssa. Ihan tiedoksi vaan teille, joilta on käytöstavat hukassa.
Vierailija kirjoitti:
En tykkäisi.
M54
Laita mekko päälle niin joku saattaa vaikka erehtyä.
Koen rouvittelun ja teitittelyn aika kiusalliseksi.
N51
Minua saa tytötellä tai sanoa naiseksi. Rouvittelu on halventavaa, ihan kuin olisi joku ikäloppu.
Vierailija kirjoitti:
Minua kutsutaan virallisissa kutsukirjeissä yms. Rva ja perässä mieheni koko nimi. Aivan luontevaa ja kohteliasta, koska kyse on mieheni ylemmästä statuksesta.
Rouva 47
Luovuitko naimisiin mennessäsi myös etunimestäsi, vai miksi sinusta on luontevaa että sinua kutsutaan rouva Miehen kokonimeksi?
Vierailija kirjoitti:
Minua saa tytötellä tai sanoa naiseksi. Rouvittelu on halventavaa, ihan kuin olisi joku ikäloppu.
Naiseksi tai tytöksi nimittely on loukkaavaa. Siitä huolimatta, että olen nainen, koe, että jos joku kutsuu mua naiseksi, se on loukkaus.
Minua rouviteltiin 20-vuotiaana Kauniaisissa reilu 30 v. spurgun toimesta jonka 50 vuotias kaveri ei korjannut asiaa. Silloin harmitti ja olin vielä heille tosi kohtelias ja hymyilevä. Nyt kun itse olen päälle 30 ja kaupassa vielä kysyvät paperit, ei enää haittaa.
Miehiltä ei kysytty mutta pointsit siitä, että olette niiiiin nokkelia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kutsutaan virallisissa kutsukirjeissä yms. Rva ja perässä mieheni koko nimi. Aivan luontevaa ja kohteliasta, koska kyse on mieheni ylemmästä statuksesta.
Rouva 47
Höpö höpö ei edes valtionjohtajien puolisoita kutsuta miestensä etunimillä. Rouva tietysti kuuluu naisen oman nimen eteen.
Vaimon kutsuminen virallisissa yhteyksissä miehen kokonimellä on jotain jenkkitouhua jota kaikkein takapajuisimmissa osavaltioissa harjoitetaan.
Esim. jenkkihäissä hääpariin saatetaan viitata "Mr. & Mrs. John Smithina".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiseksi tai tytöksi nimittely on loukkaavaa. Siitä huolimatta, että olen nainen, koe, että jos joku kutsuu mua naiseksi, se on loukkaus.
Perustele tai kukaan ei usko noin naurettavaa väitettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rouva 47
Höpö höpö ei edes valtionjohtajien puolisoita kutsuta miestensä etunimillä. Rouva tietysti kuuluu naisen oman nimen eteen.
Niin, siis ei enää. Esimerkiksi Kanadassa on naimisissa olevaa naista puhuteltu miehensä nimellä ihan normaalissa arjessakin. Eli esim. Mark Johnsonin vaimo oli Mrs Mark Johnson.
Tapa juontaa niistä ajoista, kun nainen oli miehensä omaisuutta. Samaa kaikua on edelleenkin siinä, kun Suomessakin osa naisista vaihtaa sukunimensä miehen sukunimeen avioiduttuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha en kestä - nyt on nainen haukkumasana. Voi pyhä Sylvi ja kaikki tonnikalasäilykkeet, mitä mulla on kaapissa!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rouva 47
Luovuitko naimisiin mennessäsi myös etunimestäsi, vai miksi sinusta on luontevaa että sinua kutsutaan rouva Miehen kokonimeksi?
Kyllä. Mieheni itse asiassa kutsuu minua omalla nimellään. Ei ole narsisti, jos joku niin luulee.
Rouva 47
Minulla on akateeminen arvo, joten haluan mieluummin tulla puhutelluksi maisterina kuin rouvana.
Hehe tein tätä ennen korona-aikaa bussissa noin 40-50v naisille. Tarjosin istumapaikkaani saatesanoin: "Anteeksi hyvä rouva, voitte istua tähän".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha en kestä - nyt on nainen haukkumasana. Voi pyhä Sylvi ja kaikki tonnikalasäilykkeet, mitä mulla on kaapissa!!!!
Minuakin loukkaa mieheksi kutsuminen. Vaadin saada olla Herra!
M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rouva 47
Kyllä. Mieheni itse asiassa kutsuu minua omalla nimellään. Ei ole narsisti, jos joku niin luulee.
Rouva 47
Oi, miten suloista!
Mies: ”Mä rakastan sua, Pekka.”
Virallinen nimitys mikä ei kuulu arkieleen.