Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tykkäisit jos sinua rouviteltaisiin?

Vierailija
22.08.2020 |

Vaikka edes parisuhdestatuksesikaan ei olisi tiedossa? Olis todella noloa ja itse olen sinkku - rouva taas naimisissa oleva nainen.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäisi, onneksi sitä ei täällä Suomessa juuri harrasteta. Tuntemattomasta ei voi tietää onko hän rouva vai neiti, eikä sillä edes pitäisi olla väliä että onko nainen naimisissa vai ei. Ei miestenkään kohdalla tehdä eroa sen suhteen, vaan kaikki ovat herroja.

Vierailija
42/62 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahdun rouvittelusta. Olen rouva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kutsutaan virallisissa kutsukirjeissä yms. Rva ja perässä mieheni koko nimi. Aivan luontevaa ja kohteliasta, koska kyse on mieheni ylemmästä statuksesta.

Rouva 47

Luovuitko naimisiin mennessäsi myös etunimestäsi, vai miksi sinusta on luontevaa että sinua kutsutaan rouva Miehen kokonimeksi?

Kyllä. Mieheni itse asiassa kutsuu minua omalla nimellään. Ei ole narsisti, jos joku niin luulee.

Rouva 47

Mies: ”Ei jumalavita, Antero! Et oo taaskaan pyyhkinyt murusia pois ruokapöydältä!”

Vierailija
44/62 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maassa jossa kirjeetkin yleensä tulevat "rouva A. B. Sukunimi" otsikolla. Samoin lääkärillä yleensä sisään kutsutaan Rouva Sukunimi. Olihan se alkuun hassua, mutta kaikkeen tottuu. Suomessa ei kukaan ole ikinä rouvitellut.

Vierailija
45/62 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se imartelevaa.

Kyllähän se olisi...!

M 45

Vierailija
46/62 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on lähinnä herttaista. Ja mieluummin rouva kuin neiti. Sitäkin välillä yhä kuulee. Olen 40+.

Vierailija
47/62 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla omakannassa lääkärin kommenttina " muutoin oikein terve rouva"

Ja olen siis 37 naimisissa kylläkin, mutta kommentti kuulosti, että olisin 73.

Vierailija
48/62 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa hauska vastata samalla mitalla.

"Tänne päin, rouva, olkaa hyvä,"

"Kiitos , herra,"

Rouva on naimisissa oleva nainen, herra on kuka vaan mies.

Aviomies olisi tarkempi, mutta "kyllä, aviomies" kuulostaa hölmöltä.

Vierailija
49/62 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihquu kuulostaa niin hienolta. Haluaisin olla rouva tai lady. 

Vierailija
50/62 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihquu kuulostaa niin hienolta. Haluaisin olla rouva tai lady. 

Kas kun ei madam :D

Vierailija
51/62 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa minua. Mutta kerran kutsuttiin pikkurouvaksi ja se kyllä aiheutti puistatuksia. Olen 35-vuotias hiukan keskivertoa lyhempi nainen. Tytöttelyäkin kuulee, mutta että pikkurouva?!

Vierailija
52/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kutsutaan virallisissa kutsukirjeissä yms. Rva ja perässä mieheni koko nimi. Aivan luontevaa ja kohteliasta, koska kyse on mieheni ylemmästä statuksesta.

Rouva 47

Silloin on tapahtunut kömmähdys, eikä ole etiketin mukainen, ei edes presidentin puolisoa kutsuta virallisissa kutsukirjeissä noin, vaan rouva jälkeen tulee naisen nimi esim. "rouva Jenni Haukio".

Vierailija
53/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 60 ylittänyt henkilö, ja teitittely ja rouvittelu on mielestäni etenkin asiakaspalvelutilanteessa sopiva ja asiallinen puhuttelumuoto. 

En pidä siitä, että parikymppiset feissarit ja kauppojen tuote-esittelijät huutelevat "Hei, tuutsä tänne/ tuleeks sulle jo Hesari/ onks sulla plussakorttii" enkä niin ikään siitä, että äidit lässyttävät lapsilleen minua tarkoittaen "täti".

On täysin mahdollista kommunikoida luontevasti, ystävällisesti ja tasa-arvoisesti ja käyttää kohteliaita puhuttelumuotoja.

Vierailija
54/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkkäämpiä naisia kuuluu rouvitella siviilisäädystä riippumatta. 

Vierailija
55/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakiessani seuraa Suomi 24 palstalla. Siitä on jo muutama vuosi. Minulle laittoi viestiä mies joka rouvitteli. Ilmeisesti hänen fetissinsä oli käydä kiksauttamassa jotain "kotirouvaa". Alku hämmennyksen jälkeen bannasin tyypin. Niin ja ihan sinkku silloin olin.

Vierailija
56/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on aina rouva jos joku näistä toteutuu.

- Hän on synnyttänyt tai on raskaana

- On naimisissa tai ollut naimisissa

- On yli 40 vuotias.

Vierailija
57/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkkikset rouvittelevat ja romanit. Kuvittelevat heruttavansa pikavippiä.

Vierailija
58/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Open sen ikäinen, että rouvittelu on luontevaa.

PAITSI TÖISSÄ. Kutsu minua professoriksi tai professori tohtoriksi, koska akateemisessa maailmassa rouvittelu tai herroittelu tarkoittaa sitä, että oppiarvo ja asema puuttuvat.

Vierailija
59/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme asuneet muutaman vuoden Sveitsissä ja sitä ennen useammassakin Etelä-Amerikan maassa, ja minusta ”rouva” tuntuu niiden puhuttelukulttuurien jälkeen ihan luontevalta. En näe siinä Suomessakaan sen kummempaa arvolatausta.

Tosin olen usein pysähtynyt jonkin Suomi-kohtaamisen myötä ajattelemaan, että onkohan monia muita maita kuin Suomi, jossa käytöstavat on oikein tarkoituksella unohdettu ja ihmiset ihan ylpeilevät sillä, ettei mitään perinteitä eikä kauniita tapoja enää pidetä yllä. Toisten puhuttelu, tervehtimiset ja muut ihmisten kanssa toimimiseen liittyvät asiat ovat Suomessa jotenkin niin... tekisi mieli sanoa että itäeurooppalaisia, mutta itse asiassa venäläiset, puolalaiset ja tsekit ovat olleet tosi kohteliaita ja sosiaalisesti luontevia verrattuna moniin suomalaisiin.

Vierailija
60/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni duunaritaustaiset rouvittelevat. Se on moukkamaista. Siis vaikka olisi rouva. Ihmisillä on nimet, tai ei tarvitse puhutella millään nimellä, puhuu vain. Vaikka sitten teitittelee.

Törmäsin rouvitteluun vasta yli nelikymppisenä, vaikka olin ollut rouva jo kauan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme