Kirpputorin perustaminen
Olen miettinyt itsepalvelukirpputorin perustamista. Mitä kaikkia kuluja siinä olis? Jos mulla olisi 100 pöytää, ja saisin niistä 100e/kk, se olisi 10000. Tästä - vuokra, vakuutukset, sähköt, mitä jäisi käteen? (jos vuokra olisi n. 2000e/kk)
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 21:22"]No se, että moni näki vaivaa ja kommentoi ap:n kysymykseen ihan asiallisia ja fiksuja vastauksia. Ja sit ap ei ite viitsi vaivautua vastaamaan kunnolla takasin.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 21:20"]
Ööh itselles. What's your problem?
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 21:11"]
Ööh, ap, sä oot saanut tosi paljon vastauksia ja kysymyksiäkin. Et sit ite viitsinyt vaivautua kommentoimaan tarkemmin kuin että kiitos?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ketju aloitettu syyskuussa. Lieneeköhän oikea ap edes paikalla...?
kannattaa tosiaan miettiä ihan kaikki etukäteen. Niin ja sekin, ettei kaikki pöydät ole aina vuokrattuna.
yksinkö sitä pitäisit? 10-19 auki joka päivä myös sunnuntaisin? Tietty voisit saada jonku työkkärin työllistetyn tekemään osa-aikatöitä mutta noin muuten käytännössä suurin menoerä noissa on henkilöstökulut..
Suoriutuisitko kaikesta kirpputorin pyörittämiseen liittyvästä työstä itse vai pitääkö sinun palkata apua? Ota huomioon, että työtä on myös kirpputorin aukioloaikojen ulkopuolella. Etenkin jos teet kaiken yksin, et todennäköisesti saa juuri mitään huoltotöitä tehtyä aukioloaikana, kun pitää keskittyä olemaan tiskin takana.
Melko utopistinen ajatus, että sulla olis koko ajan kaikki pöydät vuokrattuna ja tekisit töitä ilman aputyövoimaa. 100 pöytää on aika paljon ja se missä paikassa kirppis on, on aika olennaista. Ei ne mitään kultakaivoksia ole.
Tiedän yhden kirppistä pitävän tyypin, suunnilleen minimipalkka jää kulujen jälkeen kirppiksen pidosta.
Sopivan paikan löytäminen on aika olennaista. Jos kirpparisi on jossain syrjemmällä, sun pitää budjetoida rahaa myös mainostamiseen tai ainakin miettiä, miten ihmiset löytää sun luo. Kannattaa ennen kaikkia miettiä, miten saisit paikasta sellaisen, että tavaraa kirppiksiltä ostavat ihmiset tulisivat sinne. Sitten kun on ostajia, niin myyjiä tulee kyllä ja saat pöytävuokrista rahaa.
Kaikille, jotka miettivät uuden yrityksen perustamista, toivon 1. ONNEA! Yrittäjiä kaivataan 2. Olen itsekin miettinyt kirpputori-toiminnan aloittamista. Toki, kaikesta kannattaa ottaa selvää, kustannuksista ja yrittäjyyden vaikeudesta. Jos kahvia haluaa myydä, ja pullaa, ohessa, niin on muutamia askeleita, joista kannattaa ottaa selvää. Ja, kuten huomattu, ehkäpä kirpparin menestys on nykyään myös oheismyynti. Ja, location-location-location.
Olin yrittäjänä, hurjalla 90-luvulla, ja markan romahdus tai romahduttaminen kyllä vei elannon monelta. Onneksi on vakaa valuutta, ja kirpputori ei ole valuutasta kiinni. Ehkä, siistimpiä paikkoja, ja uusia ideoita?
Korsossa olisi kirpputorin mentävä aukko. Parhaimmillaan siellä on ollut 3 kirpputoria, nyt tietääkseni 1.
Tässä on hyvä artikkeli kirpputorin perustamisesta
No se, että moni näki vaivaa ja kommentoi ap:n kysymykseen ihan asiallisia ja fiksuja vastauksia. Ja sit ap ei ite viitsi vaivautua vastaamaan kunnolla takasin.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 21:20"]
Ööh itselles. What's your problem?
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 21:11"]
Ööh, ap, sä oot saanut tosi paljon vastauksia ja kysymyksiäkin. Et sit ite viitsinyt vaivautua kommentoimaan tarkemmin kuin että kiitos?
[/quote]
[/quote]