Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ihmisiä teititellään??

Vierailija
22.08.2020 |

Eli minkä ikäisiä, minkä tyyppisiä, yms?? :D

Mua saatetaan teititellä ihan kamalasti. Ja oon aina kuullu olevani tosi nuoren näköinen, mut sit esim. mun siskoa ei välttämättä teititellä, vaikka se on mua paljon pidempi ja kuulemma vanhemman näkönenkin (mua luullaan usein pikkusiskoks..) ?? ;o Että mistä johtuu että jotakuta korostuneesti teititellään??

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tykkää, tulee ajatus että vaikutinko jotenkin tanttamaiselta.

n28

Vierailija
2/23 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on teititelty jo pitkään, vaikka olen vasta vähän päälle 50. En oikein pidä siitä, mutta minkäs teet.

Kohtelen ystävällisesti asiakaspalvelijoita, katson heitä silmiin ja kiitän avusta lämpimästi. Monet vastaavat tähän teitittelemällä, mikä on kai heidän tapansa osoittaa vastavuoroista kohteliaisuutta.

Teitittelyyn saattaa vaikuttaa myös pukeutumistapani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no mulla ei ole mikään "teini jeejee" tyyli vaan olen muodokas nainen, yms, en lapsen näköinen vartalosta, mutta olen pienikokoinen ja kuulemma kauniskasvoinen ja aina sanottu että tosi nuoren näköinen.... joskin tuo teitittely alkoi kun lihosin 30 kiloa.. :D

Mutta sitten esim. myös yhtä kaveria teititellään kanssa usein, vaikka hänellä on vähän "nuorekkaampi/trendikkäämpi" tyylikin?? Eikä hänkään näytä vanhalta..

Sitten tiedän sellaisia ihmisiä joita sinutellaan aina, oli sitten 70 v tai 30 v tai 40 v? Niin mietin vaan että mitkä on ne syyt, kun usein teititellään??? En kuitenkaan ole mikään rouva..

Joskus itseäni vanhemmat myös teitittelee, mikä sekin tuntuu luonnottomalta itselleni. :D

Vierailija
4/23 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on teititelty jo pitkään, vaikka olen vasta vähän päälle 50.

- No huh huh.. :D "vasta päälle 50"

Mä olen 30 ja tuo teitittely alkoi tossa kun olin n. 28 vuotias. :D Ja siis olen todellakin enemmänkin nuoremman näköinen, kuin vanhemman näköinen kasvoiltani..

Vierailija
5/23 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 30 ja tuo teitittely alkoi tossa kun olin n. 28 vuotias. :D Ja siis olen todellakin enemmänkin nuoremman näköinen, kuin vanhemman näköinen kasvoiltani..

Onko tukka miten? Minulla tapahtui stressaavan elämäntilanteen takia hiuksissa muutos huonompaan, jouduin myös leikkaamaan (jes :D) ja epätoivoisesti yritän sitä saada näyttämään siistiltä. Tämä yhdistelmä on aika taattu teitittelyyn. Korkea poninhäntä päässä saan vähiten teitittelyä.

1

Vierailija
6/23 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teitittely tarkoita, että näytät vanhalta. Se ei myöskään tarkoita, että sinulle ollaan tyly. Sinä olet asiakas, siinä kaikki. Minä olen asiakaspalvelija ja haluan osoittaa kohteliaisuutta sekä pitää etäisyyttä. Vanhempia kasvotuttuja teitittelen, kunnes he itse esittävät sinunkauppoja. Minut on kasvatettu näin, myös työnantajalta on selvät ohjeet tästä. Muualla maailmassa tämä on ihan normaalia, vain Suomessa olen homannut, että tästä kitistään.

Vierailija
7/23 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis kyl mullakin stressaavan tilanteen takia hiukset on takkuiset, huonokuntoiset yms.. En oo kattonu että miten korkea poninhäntä vaikuttaa...... :D en oo huomannu

Vierailija
8/23 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teititellään kyllä, puhelimessa varmaan tietävät ikäni, joten en ota itseeni jos olen ylittänyt jonkun teitittelyikärajan, mutta kasvotusten asioidessa tuntuu että näytän vanhalta (39).

Riippuu varmaan yrityksen linjasta, meillä ainakin on ihan sovittu kohtelias sinuttelu (tietysti harkinnan mukaan). Minusta teitittely on teennäistä, mutta kai toiset tykkää. Teitittelijät ovat parikymppisiä, ja heille olen tietysti vanhempi täti.

Tyyliltäni olen homssuinen, ehkä sporttinen hippi. :D

Mutta teititelköön, kunhan ei hoeta etunimeä! "Sun pitää Tiina ajatella meidän vakuutuksia kokonaisuutena. Mä takaan, Tiina, että saat meiltä pahaan ratkaisun."

Vierailija
9/23 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siis kyl mullakin stressaavan tilanteen takia hiukset on takkuiset, huonokuntoiset yms.. En oo kattonu että miten korkea poninhäntä vaikuttaa...... :D en oo huomannu

No niin, yksi yhdistävä tekijä ainakin löytyi :D ei tämä kyllä kivalta tunnu. Onneksi tukka kasvaa. Aloin syödä vitamiineja ja näyttää jo paremmalta. Ehkä yli 30v voi jo pitää rennosti auki...

Vierailija
10/23 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu ite aspana 10 v sitten, ja sillon ohjeistus oli, että selkeästi itseään vanhempia teititellään.

:D Mut oon huomannu, että ihan ku lähivuosina olis tullu ehk enemmän ohjeistusta, että muitakin nykyään teititellään, vai onko näin??

Tottakai jos oon itse saanu ohjeen aikoinani et selkeesti vanhempia ihmisiä teititellään, ja sit mua aletaan 28 v babyfacena teitittelee, nii tottakai kävi mielessä että kui hiton vanhalta näytän, ku teitittelijät usein vielä semmosia 35 + ikäsiä....

Etäisyyttä? Mun mielestä ainakin asioidessa on kiva jos voi olla ystävällinen, tollanen etäisyyden luominen ei oo kyl ainakaan mun juttu.. Onko etäisyyden luominen kohteliasta? Ja millä tavalla tuo teitittely tuo etäisyyden? Paremminkin päin vastoin..

Vierailija
11/23 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempia tietenkin.

Vierailija
12/23 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissan ketjuliikkeissä myyjät teitittelee, mikä on tosi outoa kun olen vasta 30v. Itse teitittelen vasta 60-70-vuotiaita ja siitä ylöspäin, riippuen olemuksesta. Jos on tosi nuorekas ja rempseä niin saatan sinutellakin. Ehkä jostain noin 80-vuotiaista ylöspäin teitittelen aina.

Vierailija
13/23 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teititellään kyllä, puhelimessa varmaan tietävät ikäni, joten en ota itseeni jos olen ylittänyt jonkun teitittelyikärajan, mutta kasvotusten asioidessa tuntuu että näytän vanhalta (39).

Riippuu varmaan yrityksen linjasta, meillä ainakin on ihan sovittu kohtelias sinuttelu (tietysti harkinnan mukaan). Minusta teitittely on teennäistä, mutta kai toiset tykkää. Teitittelijät ovat parikymppisiä, ja heille olen tietysti vanhempi täti.

Tyyliltäni olen homssuinen, ehkä sporttinen hippi. :D

Mutta teititelköön, kunhan ei hoeta etunimeä! "Sun pitää Tiina ajatella meidän vakuutuksia kokonaisuutena. Mä takaan, Tiina, että saat meiltä pahaan ratkaisun."

"Tyyliltäni olen homssuinen, ehkä sporttinen hippi."

Osui minuun tämäkin

n28

Vierailija
14/23 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollu ite aspana 10 v sitten, ja sillon ohjeistus oli, että selkeästi itseään vanhempia teititellään.

:D Mut oon huomannu, että ihan ku lähivuosina olis tullu ehk enemmän ohjeistusta, että muitakin nykyään teititellään, vai onko näin??

Tottakai jos oon itse saanu ohjeen aikoinani et selkeesti vanhempia ihmisiä teititellään, ja sit mua aletaan 28 v babyfacena teitittelee, nii tottakai kävi mielessä että kui hiton vanhalta näytän, ku teitittelijät usein vielä semmosia 35 + ikäsiä....

Etäisyyttä? Mun mielestä ainakin asioidessa on kiva jos voi olla ystävällinen, tollanen etäisyyden luominen ei oo kyl ainakaan mun juttu.. Onko etäisyyden luominen kohteliasta? Ja millä tavalla tuo teitittely tuo etäisyyden? Paremminkin päin vastoin..

Työskentelen sellaisten asioitten parissa, jossa kohtelias etäisyys on ihan paikallaan. Teitittelymuotoa voi käyttää kohteliaasti ja ystävällisesti, ei se sulje hymyä ja iloisuutta pois :)

Vierailija
15/23 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia itseäni vanhempia teitittelen. Kuuluu sivistykseen ja hyviin tapoihin.

Vierailija
16/23 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan nyt oleta että teitittely tarkottaiskaan että joku olis tyly?? Ja jos on, niin sillon on kyllä asiakaspalvelussa vikaa.... :DDD

Mutta siis tuo teitittely hämmentää, ja minkä takia täytyy "luoda erikseen etäisyys".. ihme touhua... :DDD

Tykkäätkö itse jos oot 30 v ja joku 40 v teitittelee sua?? Siis selkeesti sua vanhempi ihminen... mulla tulee liian virallinen olo, ku käytän aina jotain jumppavaatteitaki tyyliin, en oo mikään jakkupukuporvari.

Vierailija
17/23 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä n. 16v. jäätelökioskin myyjäpoika teititteli sekä minua 38v. että tytärtäni 11 v. Kun ojensi jäätelön (olkaa hyvä). Sama varmaan seuraavana olleille alakoululaispojille.

Vierailija
18/23 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne asiakaspalvelijat ovat varmasti olleet nuorempia kuin sinä pitäneet sinua vanhan näköisenä, niin vanhana että pitää teititellä.

Vaikka itse pidät itseäsi nuoren näköisenä kasvoiltasi, voivat kaikki muut olla asiasta eri mieltä - varsinkin nähdessään kroppasi.

Vierailija
19/23 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, yksi yhdistävä tekijä ainakin löytyi :D ei tämä kyllä kivalta tunnu. Onneksi tukka kasvaa. Aloin syödä vitamiineja ja näyttää jo paremmalta. Ehkä yli 30v voi jo pitää rennosti auki...

tai no, "jo"....

Vierailija
20/23 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan nyt oleta että teitittely tarkottaiskaan että joku olis tyly?? Ja jos on, niin sillon on kyllä asiakaspalvelussa vikaa.... :DDD

Mutta siis tuo teitittely hämmentää, ja minkä takia täytyy "luoda erikseen etäisyys".. ihme touhua... :DDD

Tykkäätkö itse jos oot 30 v ja joku 40 v teitittelee sua?? Siis selkeesti sua vanhempi ihminen... mulla tulee liian virallinen olo, ku käytän aina jotain jumppavaatteitaki tyyliin, en oo mikään jakkupukuporvari.

En tykkää, saati sitten että joku parikymppinen teitittelee, tulee helvetin vanha olo. Itse teitittelen vain sen ikäisiä, joiden sukupolvelle se on normaalia ja jotka ovat siihen tottuneet, joten odottavatkin sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä