Yli viiskymppinen! Käännätkö yhä vieläkin eurot markoiksi?
Kommentit (44)
Sopeuduin ensimmäisen vuoden aikana. Rahan arvokin on muuttunut euron tulosta niin paljon että ihan turha sitä edes olisi verrata.
Päässä viiraa, jos 20 vuoden jälkeen vielä tuollaista tekee.
Vain, jos jokin suurempi hankinta mietityttää. Silloin se jää usein ostamatta, kun kääntää hinnan markoiksi. Viimeksi pohdin noin 60.000 euron veneen ostoa ja jäi ostamatta, kun se markkoina oli kuitenkin 350.000.
Käännän. Tuli mieleeni äskeisestä croissanttiketjusta tämä. Ottaa päähän että vaikka sitruuna maksaa kuusi markkaa :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Päässä viiraa, jos 20 vuoden jälkeen vielä tuollaista tekee.
Kyllä!
t. ap
Olen 39 ja edelleen joskus mietin mitä jonkun arvo olisi ollut markoissa. :D
Mikä tässä asiassa aapeeta kaivelee?
Vierailija kirjoitti:
Vain, jos jokin suurempi hankinta mietityttää. Silloin se jää usein ostamatta, kun kääntää hinnan markoiksi. Viimeksi pohdin noin 60.000 euron veneen ostoa ja jäi ostamatta, kun se markkoina oli kuitenkin 350.000.
Samoin, ja jos ennen tingittiin vaikka asunnon hinnasta pari tuhatta markkaa, niin nykyään tingitään kolme tuhatta euroa ihan tosta vaan. Sehän on kahdeksantoista tuhatta markkaa!
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä asiassa aapeeta kaivelee?
Ei kaivele, tuli vain mieleen että kääntääkö joku toinenkin vielä automaattisesti hintoja.
ap
Mitä vaikka niin tekisikin, euroilla hän kuitenkin sen maksaa.
Käänsin siirtymäkaudella työkseni, en sen jälkeen.
Enkä muuten ole sen koommin käyttänyt käteistä. Terkut käteishullulle!
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että nykyään duunari saattaa tienata 60 000 vuodessa. Moniko markka-aikana tienasi 350 000 markkaa vuodessa?
5,94573 mk/EUR. Vaikka unesta herättäisitte, niin muistan.
Kyllä välillä valitettavasti täytyy muunnella jompaan kumpaan suuntaan. Vaikea on suhteuttaa "markka" aikaisia hintoja nykyaikaan jos ei muunna. Toteutuu tosin lähinnä huoneistojen tai kiinteistöjen osalla harvoin muilla asioilla. Vertailua on joskus tehtävä.
Jaa niin ja olen reilu nelikymppinen
Olen 33v ja kyllä edelleen muutan eurot markoiksi, varsinkin isommissa summissa.
No siis, mäkin teen tuota aina välillä vaikka olen vain 32v 😅 edelleen tulee myös markan kurssi jostain muistin syövereistä 🙈 (5.94573) Ei sillä, että tuo enää pitäisi paikkaansa, mutta on sitä silti välillä hauska vertailla.
Vierailija kirjoitti:
5,94573 mk/EUR. Vaikka unesta herättäisitte, niin muistan.
Hyvä! Herätän sut huomenaamulla unesta, ja katsotaan muistatko!
ap
Miksi niin tekisin? Teetkö sinä?