Koronapositiivinen Intiasta suoraan useisiin juniin
Kommentit (135)
Eipä tietysti sieltä Lapista ole voitu lähettää kyytiä hakemaan työntekijöitä, koska on haluttu säästää. Tässä on yrittäjä, joka ansaitsisi konkurssin.
Tuleeko Suomeen ihan oikeasti työvoimaa Intiasta asti?! Miksei näitä lennätetä suoraan sinne pohjolaan? Nämä ovat nyt menneet läpi Suomen, kiva kiva. Junien lisäksi oleilleet lentokentällä, Steissillä ja varmasti Tampereellakin jossain.
Ainiin ja onhan nämä sillä lentokoneellakin menneet, eli sielläkin iso määrä altistuneita ja ovat nyt jo ties missä ympäri Suomen.
Eikö muka oikeasti suomalaisia saada tonne töihin? Eikö niillä ole varaa maksaa 9-10e/h, sillä saisi jo suomalaisia töihin. Tietääkö kukaan paljonko näille intialaisille maksetaan..?
Suomalaisia syyllistetään työttömyydestä samalla, kun halpatyövoimaa raahataan koneittain tekemään suomalaisten työt. Miksi? No siksi, että ei haluta maksaa tarpeeksi suurta palkkaa suomalaiselle tekijälle. Että saa firman pomo hienomman auton.
Kuka ministeri on vastuussa tästä? Sähköpostia ja äkkiä!
No kohta siellä marjatilalla ei ole yhtään työntekijöitä kun kaikki saaneet koronan tältä yhdeltä.... Miksi ihmeessä yrittäjä ei noudata ohjeistuksia?
Isolla koneella Intiasta Suomeen - lentokentällä hengailua - lentokentältä junalla Steissille - Steissillä hengailua - Steissiltä junalla Tampereelle - Tampereella hengailua - Tampereelta junalla Pohjolaan ja loppua ei tiedetäkään. Onhan tossa ehtinyt kaikenlaista. Toivottavasti hänellä oli maski päällä, voisi kuvitella että oli, koneessa nyt ainakin, mutta varmaan junissakin. Toivottavasti myös käytti käsidesiä yms.
Voi saa...ana teitä. Hirvee haloo ja paskat housussa yhden nuhakuumeen takia, johon on kuollut vain kourallinen ihmisiä. Parempi se on kaikkien vain sairastaa alta pois. Itse sairastin huhtikuussa, ja vaikka olen useaan riskiryhmään kuuluva, niin se oli todella vain nuhakuume.
Miksi näitä ei testata maahan tullessaan?
Sen sijaan testataan nuhaisia pikkulapsia.
Vierailija kirjoitti:
Voi saa...ana teitä. Hirvee haloo ja paskat housussa yhden nuhakuumeen takia, johon on kuollut vain kourallinen ihmisiä. Parempi se on kaikkien vain sairastaa alta pois. Itse sairastin huhtikuussa, ja vaikka olen useaan riskiryhmään kuuluva, niin se oli todella vain nuhakuume.
Sinulle ehkä nuhakuume, mutta monelle muulle aika paljon vaikeampi tauti. Lisäksi niiden "vain kourallisen" kuolleen joukossa on monille läheisiä ja rakkaita ihmisiä. Minä en ainakaan halua oman läheiseni lukeutuvan jatkossa siihen joukkoon.
Miksi on niin vaikea uskoa että eivät ole intialaisia, uutisoinnissakin sanotaan että tulivat TRANSIT-lennolla. He siis tulivat Intiaan muualta ja jatkoivat Intiasta toisella lennolla.
Just tämän takia valitsenkin yöjunan makuuhytillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle ehkä nuhakuume, mutta monelle muulle aika paljon vaikeampi tauti. Lisäksi niiden "vain kourallisen" kuolleen joukossa on monille läheisiä ja rakkaita ihmisiä. Minä en ainakaan halua oman läheiseni lukeutuvan jatkossa siihen joukkoon.
Kuolleet ovat 86v monisairaita. Luuletko iäkkäiden läheistesi elävän ikuisesti? Et ole itsekään enää varmasti nuori niin hyväksy aikuisen lailla iäkkäiden tuttujesi ja vanhempiesi kuolema. Ilman ylenpalttista suremista mikä kertoo jo naiiviudesta. Vanhukselle kuolema nuhakuume epidemiaan luonnollinen loppu. Influenssaan on kuollut tänä vuonna jo yli 500.
Vierailija kirjoitti:
Hys, ei totuutta saa kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä kerrotaan vasta nyt julkisuuteen? Ja miksi ollaan näin kädettömiä jäljityksen suhteen?
Heti positiivisen testin jälkeen olisi minusta pitänyt ilmoittaa julkisuuteen (jotta samassa junassa olleet älyäisivät vähentää kontaktinsa minimiin) ja lisäksi selvittää heidän liikkeensä ainakin junien sisällä, jotta tiedetään missä vaunuissa olleet asiakkaat ovat altistuneet. Pitkistä ajoista kyse, ja jos on kerran ollut voimakkaasti oireileva, niin leviämisen mahdollisuus todellinen. On kai heillä nyt liput ollut, eikö niistä näy paikkatiedot ja kellonajat?
Jos ne on aseman automaatista ostanut ne liput niin ei niissä mitään paikkatietoja ole ja ne on voitu heittää saman tien roskiin junasta jäädessä joten ei ole kellonaikatietojakaan missään. Tuskin ulkomaalaiset hirveästi niitä etukäteen ostelee mistään VR:n verkkokaupasta.
Jos henkilö ei itse kerro niin ei niitä liikkeitä saa mistään selvitettyä, ei tiedetä/muisteta missä vaunuissa ollut, jos tiedot on luokkaa "mä vaan nousin junaan ja menin ekaan vapaaseen paikkaan ja sitten siihen tuli joku muu ja siirryin toiselle puolelle ja sitten vielä siitä toiseen vaunuun" niin miten sitä selvittelet sen enempää?
Vierailija kirjoitti:
Miksi on niin vaikea uskoa että eivät ole intialaisia, uutisoinnissakin sanotaan että tulivat TRANSIT-lennolla. He siis tulivat Intiaan muualta ja jatkoivat Intiasta toisella lennolla.
Onko tällä nyt käytännössä mitään merkitystä? Sama lopputulos ja saman syyn takia. Tämä olisi voitu välttää palkkaamalla suomalaisia poimijoita.
Onko kaikki Espanjasta tulleet suomalaiseläkeläiset ja fugespuget testattu kentällä? :D
Mä käyn aina ite poimimassa omat marjani.