Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

16 v yökylään, soittaisitko vanhemmille?

Vierailija
22.08.2020 |

Lukio alkoi, uusia kavereita tuli heti. Asumme kaukana lukipaikkakunnalta. Bussivuorojen vuoksi koululta pitää lähteä heti 16 aikoihin. Nyt poikaa on jo pyydetty uudelle luokkakaverille kylään. Käytännössä pitäisi jäädä yöksi.

Jos tälläinen kyläily toteutuu, niin oletetaanko että asiasta soitetaan tai viestitellään vanhempien välillä? Vai onko se supernoloa?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa iässä oli omassa nuoruudessani yleistä, että molemmat kaverukset sanoi vanhemmilleen menevänsä yöksi toistensa luokse ja kun tiedettiin ettei vanhemmat ole yhteydessä, niin siinäpä oltiin sitten vapaita kulkemaan missä haluttiin koko yö aina seuraavaan aamuun asti. Ja ryyppäämässähän sitä sitten tietenkin oltiin, ties missä porukoissa.

Näin tapahtuu nykyisinkin, mihinkäs maailma olisi muuttunut?

Vierailija
22/50 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meille voi nuorten kaverit aina tulla yöksi ilman mitään etukäteiskyselyjä. Ei ole vanhemmat soitellut yläasteen jälkeen. 16 v pitää jo itse sopia kyläilyistään. Meille riittää, että tiedetään missä nuori on ja että vastaa puhelimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni 16v asuu yksin eikä tdellakaan vanhemmat tiedä, missä yökyläilee. Joku raja tähän paapomiseen.

Eipä nyt kovin moni 16v vielä yksin asu.

Vierailija
24/50 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin tai laittaisin viestin vanhemmille. Yleensä oon pyytäny vanhempien numeron ja soittanu ekalla kerralla, sen jälkeen laittanu viestin, tyyliin "pojat puhuivat että xx olisi tulossa teille yöksi, onko ok?" Varmistan näin, että nuori menee sinne minne on sovittu ja myös nuori tietää, ettei voi vaan sanoa että meen y:lle ja onkin muualla. On myös nuorelle osoitus välittämisestä.

Vierailija
25/50 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin soittaisin. Tuossa iässä juuri keksivät kaikkea tyhmää.

Se soitto nyt ei tyhmyyksiltä pelasta.

Sinua ei pelasta mikään. Se soitto paljastaa muun muassa suunnitellut ryyppybileet, kun vanhemmat ovat esimerkiksi mökillä.

Vierailija
26/50 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin ekan kerran soittamatta, kun lapsi meni kaverinsa 16-vuotissynttäreille ja yökylään. Luotin, koska tutut kaverit ja lapsi sanoi, että ainakin kaverin isä tulee yöllä kotiin. Ja kaveri on ns. parempaa väkeä, lääkärivanhempi yms.

Olen saanut katua karvaasti, etten soittanut ja varmistanut asioita.

Tuosta soittamattomuudesta olemme nyt saaneet maksaa reilun vuoden kestäneellä oikeusprosessilla, työkyvyttömyydelläni masennuttuani totaalisesti omasta typeryydestäni ja sinisilmäisyydestäni ja siitä, mitä lapselleni noilla synttäreillä tapahtui. Oli ollut alkoholilla osuutta asiaan. Lapseni on ollut vahva ja ainakin näennäesesti ok, mutta pelkään posttraumaattisia oireita hänellä. Niin että soita!

Mitähän slapeukuttamisen aihetta tässä mahtaa olla?

Vierailija
27/50 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranen aika, monet 16-vuotiaat muuttavat jo kotoa pois, tai reissaavat pitkin maailmaa kavereiden kanssa.

Itsekin olen käynyt tuon ikäisenä Interraililla kaverin kanssa kahdestaan.

Vierailija
28/50 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen soittanut aina uusien yökyläpaikkojen vanhemmille. Se on edellytys tai yöksi ei jäädä. Samoin moni on soittanut mulle.

Vantaa

Vierailija
29/50 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa iässä oli omassa nuoruudessani yleistä, että molemmat kaverukset sanoi vanhemmilleen menevänsä yöksi toistensa luokse ja kun tiedettiin ettei vanhemmat ole yhteydessä, niin siinäpä oltiin sitten vapaita kulkemaan missä haluttiin koko yö aina seuraavaan aamuun asti. Ja ryyppäämässähän sitä sitten tietenkin oltiin, ties missä porukoissa.

Näin tapahtuu nykyisinkin, mihinkäs maailma olisi muuttunut?

Tiedän.

Siksi ollaan soitettu ja havaittu epäilykset todeksi --> ryyppyjuhlat meni pilalle. Se on voi voi!

Vierailija
30/50 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herranen aika, monet 16-vuotiaat muuttavat jo kotoa pois, tai reissaavat pitkin maailmaa kavereiden kanssa.

16 vuotiaita on niin erilaisia. Pois muuttavat ja reissaavat taitavat olla pirun paljon tunnollisempia kuin ne, joista luetaan maanantaisin lehdistä.

Moni 16 vuotias myös valehtelee. vetää kännit, ajelee autolla ja tappaa kavereitaan.

Vierailija
31/50 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätin ekan kerran soittamatta, kun lapsi meni kaverinsa 16-vuotissynttäreille ja yökylään. Luotin, koska tutut kaverit ja lapsi sanoi, että ainakin kaverin isä tulee yöllä kotiin. Ja kaveri on ns. parempaa väkeä, lääkärivanhempi yms.

Tuosta soittamattomuudesta olemme nyt saaneet maksaa reilun vuoden kestäneellä oikeusprosessilla, työkyvyttömyydelläni masennuttuani totaalisesti omasta typeryydestäni ja sinisilmäisyydestäni ja siitä, mitä lapselleni noilla synttäreillä tapahtui. Oli ollut alkoholilla osuutta asiaan. Lapseni on ollut vahva ja ainakin näennäesesti ok, mutta pelkään posttraumaattisia oireita hänellä. Niin että soita!

Viesti, joka muka kertoo paljon kertomatta mitään. Tsemppiä kirjoittajalle, en halua väheksyä kokemuksianne, mutta viestin viestiä voi vain arvailla, koska ei se oikein mitään kerro. (Totta kai on arvaukset mitä rivien välistä kerrotaan, mutta se on oikeasti vain rivien välistä lukemista - mitään ei varsinaisesti sanottu.)

Vierailija
32/50 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikanaan 16-vuotias poika kysyi saako tuoda uuden tyttöystävän käymään. Tietysti myönnyimme. Vasta kun tyttö tuli, kävi ilmi että hän asui 100 km päässä ja oli omien vanhempiensa kanssa sopinut jäävänsä yöksi. No, tyttö sai toki jäädä sitten yöksi, eihän häntä yön selkäänkään voinut laittaa, mutta olisin kyllä halunnut tietää etukäteen. Jos ei muuten niin haluaisin osata varata tarpeeksi ruokaa vierastakin varten yms. Tuolloin oltiin onneksi käyty just kaupassa, joten ei tullut siinä ongelmia mutta eipä nuoret itse olleet tällaisia asioita edes ajatelleet, kun yökyläilyjä suunnittelivat. Tämän jälkeen sitten olin yhteydessä tytön vanhempiin ja jatkossa huolehdimme myös keskenämme siitä, että tieto nuorten yökyläilyistä kulkee kunnolla.

Vierailija
33/50 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit automaattisesti parempaa väkeä? :D

Vierailija
34/50 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

16 vuotiaita on niin erilaisia. Pois muuttavat ja reissaavat taitavat olla pirun paljon tunnollisempia kuin ne, joista luetaan maanantaisin lehdistä.

Moni 16 vuotias myös valehtelee. vetää kännit, ajelee autolla ja tappaa kavereitaan.

Tappaa? Moni?

Vierailija
35/50 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viesti, joka muka kertoo paljon kertomatta mitään. Tsemppiä kirjoittajalle, en halua väheksyä kokemuksianne, mutta viestin viestiä voi vain arvailla, koska ei se oikein mitään kerro. (Totta kai on arvaukset mitä rivien välistä kerrotaan, mutta se on oikeasti vain rivien välistä lukemista - mitään ei varsinaisesti sanottu.)

Eiköhän tuossa ollut oleellinen, äiti luotti, jätti soittamatta, oli bileet, joissa viinaa ja taoahtui jotain, mustä seurasi oikeusprosessi, äidin masennus = älä jätä lastasi heitteille, vaan selvitä adiat, ettei tuollaista tapahtuisi.

Vierailija
36/50 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän 16-v osaa pitää huolen itsestään. 14-vuotiaan kanssa tarkistaisin.

Vierailija
37/50 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tappaa? Moni?

Kyllä. Seuraa aikaasi. Moni en enemmän kuin yksi tai kaksi. Jatkuvastihan noista on juttua.

Vierailija
38/50 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän 16-v osaa pitää huolen itsestään. 14-vuotiaan kanssa tarkistaisin.

16 vuotias ei liiku kylillä kuitenkaan yksin, edes yökyläpaikassa. Muitahan tässä pitääkin varoa, ei niinkään 16 vuotiaan itseään.

Vierailija
39/50 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi seksuaalisuus on hänen oma asiansa! 16 vuotiailla pojilla ja tytöillä on jo yleensä pari vuotta kokemusta seksistä. Välillä pitää päästä pois äidin helmoista purkamaan paineita. Anna poikasi olla rauhassa!

Vierailija
40/50 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi vanhempien tuntevan lapsensa niin hyvin, että tietävät kumpaan kategoriaan nämä kuuluvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi