Jospa paljastaisin herneen nenästäni... :)
Minä sen keksin n. 10 vuotta sitten ja muutama vuosi meni kun itse kuulin sen jonkun tutun tuttavan suusta.Jonkun ajan päästä kadulla tuntemattoman suusta.Sitten tuli radiosta,tv:stä,lehti artikkeleista jne.Muutamaan elokuvaankin päässyt,piirettyjen duppauksiin jne.
Alussa oli aivan mahtava fiilis itsellä kun sen jostain luki/kuuli,nyt siihen jo tottunut.En ole kertonut kuin siskolleni keksineeni sen sanonnan.
Mutten ala tähän hätään muistelemaan teille,miksi ja miten sen keksin.Usko tai älä,mutta älä vedä hernettä nenääsi. :)
Kommentit (12)
Mitä ap on keksinyt? Ei oikein käynyt ilmi tuosta aloituksesta.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 22:44"]
kuin mustakin tuntuu, että olis ollut paljon pidempään olemassa tuo sanonta.. niinkun omassa lapsuudessa jo (ja siitä on aikaa).
[/quote]
No sitähän en tiedä kenen tuttu olet,ilmoitinkin vain miten tuo sanonta kantautunut omiin korviini takasin.Ehkäpä joku tuttuni tuntun tuttu napannut sen huuliinsa jo aika alusta lähtien ja omissa piireissänne olette sitä hokeneet jo X vuotta. :) ap
Mutta kun mä olen yli 40v ja kuullut tuon jo noin kymmenen ikäisenä... ja en ole tuo kommentoinut, vaan ohis.
Kyllä tuo sanonta oli olemassa jo ainakin 20 vuotta sitten. En ihmettelisi, vaikka olisi ollut pidempäänkin.
Voi ap parka. Tuntuu varmaan ikävältä, kun et olekaan tuon sanonnan "äiti".
Ottamatta kantaa tähän keissiin, mutta jokuhan nämä sanonnat ja hokemat ensimmäisen kerran suustaan päästää. Eli aivan yhtä hyvin herneensä nenään ensimmäistä kertaa on voinut vetää ap tai joku muu. :)
Sä mahdat olla tosi vanha, kun mä olen jo aika vanha ja tuota on käytetty jo silloin kun olin pikkulapsi, 70-luvulla.
ehkä et ole ainoa, jonka on ollut jerne nenässä? Niin Se yleensä on, jollain Se,on ollut jo vuosikymmeniä sitten, mutta aloit kiinnittää siihen huomiota,vasta kun Se oli käynyt itselle....
Sorry virheet, Lumian ennankosyöttö....
kuin mustakin tuntuu, että olis ollut paljon pidempään olemassa tuo sanonta.. niinkun omassa lapsuudessa jo (ja siitä on aikaa).