Ihmissuhdetilitystä
Olemme eronneet lasteni isän kanssa viime syksynä. Meillä on kaksi lasta; 6v ja 8v yhteishuoltajuudessa jotka asuvat luonamme vuoroviikoin. Ero ja 10v kestänyt liitto olivat riitaisia ja minä olin se joka halusi erota, mies ei. Asumme lähekkäin pienellä paikkakunnalla ja viimeisten kuukausien ajan olemme kyenneet asialliseen yhteistyöhön koskien lapsia, keskustelumme ovat olleet jopa mukavia. Mies on liittomme ajan alistanut minua, käyttäytynyt todella itsekkäästi ja rumasti minua kohtaan, lapsille kuitenkin ollut hyvä isä.
Viime viikolla sain kuulla että eksällä on ollut useita kuukausia kestänyt seurustelusuhde poikamme luokanopettajan kanssa. Mies ei ole minulle kertonut asiasta, sain kuulla siitä muualta ja asia on ollut jo jonkin aikaa pienen paikkakuntamme julkinen salaisuus.
Asian salaaminen minulta on loukannut. Olen menettänyt luottamuksen lapseni opettajaan joka ei mielestäni ole enää voinut olla objektiivinen lapseni koulunkäynnin suhteen. olen myös vihainen eksälle joka olisi mielestäni voinut kertoa suhteesta minulle aikaisemmin ja asiallisesti.
Haluaisin hieman suhteuttaa ajatuksiani joten kaipaisin nyt jonkun muun näkökulmaa asiaan.
Voi ei :( Minua hiertäisi sen opettajan näkeminen kyllä aika pahasti. Ovatko lapset vielä monta vuotta hänen opetuksessaan? Jos jotain voisin sille tehdä, että eivät ole (tekemättä asiasta kuitenkaan paikkakunnalla isoa numeroa, josta sitten voitaisiin piikitellä selän takana) niin koittaisin tehdä sen. Heti ensi syksyksi.
Miehen kanssa asian puimiseen en osaa sanoa oikein mitään järkevää. Jos hän on ollut aiemminkin sika niin nyt oli taas. Nuolisin ne haavani jossain muualla kuin miehen edessä.