Millainen on 5-luokkalainen poikasi?
Kommentit (5)
Toimelias, avulias ja ajattelee muitakin kuin itseään. Murrosiän merkkejä on ilmassa, koska haluaa olla myös omissa oloissaan. Ei kuitenkaan kiukuttele tai raivoa.
Rauhallisempi kuin viime keväänä, vaikka kyllä välillä suuttuu kunnolla. Kiukkukohtauksia ei kuitenkaan ole niin usein. On alkanut huolehtia ulkonäöstä eli miettii tarkkaan mitä pukee päälle ja pyytää, että pesisin tiettyjä vaatteita, jotta voi laittaa niitä kouluun. Nauttii kavereiden seurasta sekä harrastuksissa että muuten, tytöt ovat alkaneet kiinnostaa. Hiki haisee, mutta käy suihkussa ja laittaa dödöä. On kiinnostunut terveellisestä ruokavaliosta. Kouluhommat huolehtii paremmin itse kuin aiemmin. Kännykkää räplää aika paljon, mutta ei ole enää niin kiinnostunut pleikasta tai tietokoneesta. Kotona ollessa mielellään lojuisi sohvalla ja tuijottaisi telkkua. Tekee kuitenkin pyydettäessä palveluksia ja kotitöitä, paremmin kuin puoli vuotta sitten.
Mulla on semmonen ihana pikkunen poika, joka on alle 140 cm pitkä ja painaa vain 28kg. Ei varmasti vielä ooo tytöt mielessä. On temperamenttinen eli suuttuessa raivoaa ja rrrrakastaa äotiään yli kaiken.
Itse asiassa varsin mukava tyyppi. Viime vuonna takkusi kaikki - tuli kaikenlaista kiukkuamista, kouluhommat eivät hoituneet, kavereitakaan ei oikein ollut. Nyt on meininki ihan toisenlainen: herää itse herätyskelloon, hoitaa aamutoimet mutinoitta, huolehtii läksyistä itse (okei, välillä pitää vähän patistella aloittamaan), kysyy, voiko auttaa jotenkin, käyttää koirat ulkona päivällä, juttelee fiksuja - kiukkuamiskohtaukset ovat huomattavan harvassa, vain muutaman viikon välein, viime vuonna riideltiin joka toinen päivä... Ihan toivepoika täällä kotona. Koulustakaan ei ole ainakaan vielä tullut negatiivista palautetta - viime vuonna sitäkin tuli.
Pidän peukkuja, että tämä mukava aika jatkuu mahdollisimman pitkään...