Paljonko voisin pyytaa tallaisesta maarasta lastenvaatteita -ja kenkia?
Pojan vaatteita kokoa 92-98cm paitoja, housuja, huppareita ym, yoasuja ja alusasuja, takkeja ja fleeceja, 10 paria kenkia ja tossut.
Merkkeina Gap, Next, H&M, Monsoon ja muutama muu market merkki Englannista. Kengat ovat Clarksin nahkakenkia, Kickers ja kangastennareita.
Vaatteita on reilut 50kpl.
Paljonko pyytaisit tallaisesta paketista tuttavalle? En halua hyotya suuresti, mutta lapsille lomarahaa olisi kiva pikkasen saada :)
Kommentit (14)
Ok, onko tuo 50e kaypa hinta tuollaisesta paketista noin yleensa?
Pitaa kysya kelpaako hanelle!
Ap
50euroa on kyllä mielestäni alakanttiin. Sanoisin, että hyväkuntoisesta kamoista vähintään 80€ voisit pyytää.
Miten usein hintojen kiskureilla onkaan tuo selitys. En halua pyytää paljon, mutta lapsille... Eli heti kumotaan ettei haluta pyytää paljon, kun oikeasti halutaan ja jos ei ostaja maksa sitä se on lapsilta pois. Itse en yleensä osta tuollaiselta mitään.
No joo ihan sama minulle mita minusta ajattelet. Lapseni matkustavat kahdelleen Suomeen ja tuttavan pyynnosta toisivat tuon vaatepaketin, joten ajattelin etta siinahan saisivat sitten vastavuoroisesti hieman kayttorahaa sinne lomalleen. Eli lapsille menisi, todellakin!
Annoin juuri pari sakillista vaatteita taalla eraalle niita lapselleen tarvitsevalle, en todellakaan ole mikaan kiskuri :) Yhdet kengatkin ovat uutena maksaneet noin 40e eli hopo hopo kiskuruus :))
ap
Jos hyväkuntoisia niin voisin pyytää kaverilta 30 e.
Jos olisin ostamassa niin en maksaisi kuin max 50 euroa. Ovat kuitenkin käytettyjä ja tuskin omaa makua täysin vastaavia kaikki.
Mä olen ostanut kaverilta vaatteita n. 3-10 €/pari kengät. Sisävaatteet 0,50-2 €/kpl. Alusasut kaupan päälle. Ulkoiluasut n. 5-20 €/kpl (sis. takki + haalari). Noissa olen ostanut vain ne mitä tarvitsen, eli ei ole tullut päälle ollenkaan ns. ylimääräisiä vaatteita, joita en halua. Jos myyt valmiin paketin, se laskee kappalehintaa ostajan näkökulmasta, kun siinä on kuitenkin vaatteita, joista ostaja ei olisi ollut valmis maksamaan mitään.
Tuolla kaavalla itse maksaisin n. 50-100 € riippuen mitä tarkemmin paketissa on ja miten ne sopivat tarpeisiimme. (Vaikka siinä olisi esim. kuinka hienot takit ja juhlakengät, en välttämättä olisi niistä paljoa valmis maksamaan, jos en niitä tarvitse tai eivät sovi makuuni.)
Minusta perheessä on tietyt rahat ja niillä mennään. On vanhempien velvollisuus hoitaa lapsilleen riittävät taskurahat reissuun, ei "syyllistää" tuttujaan maksamaan enemmän vaatepaketista "kun rahat menee lapsille".
Jos on läheinen ihminen, en pyytäisi euroakaan jos on varaa antaa ilmaiseksi. Jos pienituloinen, niin silloin ymmärrettävää ettet pysty ilmaiseksi antamaan, mutta toisaalta tutulta voinet pyytää vähemmän mitä esim. kirpputorilla saisit koska pääsee kerralla ilman vaivaa koko paketista eroon.
50€ olen vastaavasta satsista pyytänyt kaverilta, enempää en tutulta kehtaisi pyytää.
10, olen 3 lapsen yksinhuoltaja, mutta sinun neuvosta annan paketin ilmaiseksi seka viela pienta taskurahaa tuolle tuttavalle kaupanpaalle heh heh. Hyvaa kesaa myos sinulle!
Terkuin Ap
Lentokulut huomioiden voisin pyytää 50-100e.
Tavarat näyttävät olevan osaksi merkkivaatteita ja kengät laadukkaita. Eli 50 euroa on todellakin paljon alakanttiin. Kun ostetaan könttänä euro vaatteelta on kohtuullinen summa, mutta merkkivaatteet nostavat hintaa, ja lisäksi on vielä nuo kengät. 100 euroa voisi olla parempi.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 12:12"]
Pojan vaatteita kokoa 92-98cm paitoja, housuja, huppareita ym, yoasuja ja alusasuja, takkeja ja fleeceja, 10 paria kenkia ja tossut.
Merkkeina Gap, Next, H&M, Monsoon ja muutama muu market merkki Englannista. Kengat ovat Clarksin nahkakenkia, Kickers ja kangastennareita.
Vaatteita on reilut 50kpl.
Paljonko pyytaisit tallaisesta paketista tuttavalle? En halua hyotya suuresti, mutta lapsille lomarahaa olisi kiva pikkasen saada :)
[/quote] minä pyytäisin n. 2€ per vaate.