Inspiroi mua: Millä tavoin olet suissut rahanmenoa nyt syksyn aikana?
Missä asiassa olet säästänyt syyskuussa ja paljonko säästit? Missä ja miten teit rahaa (muutoin kuin palkkatöissä)?
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 20:58"]
Suissut? Jos tarkoitat suitsinut, niin ymmärrän (mutta inhoan tuota ilmaisua).
[/quote]
Hassusti taivutettu sana :DD
Siivouspäivänä myin paljon rompetta. Kesällä tehtiin iso siivous ja viikko sitten myytiin pois. Rahat ollaan käytetty ihan ruokakauppaan ja vieläkään kaikki rahat eivät ole menneet.
Ruokakaupassa voi säästää pitkän pennin, kun miettii mitä ostaa. Pienellä vertailulla tuoteryhmän sisällä voi säästää kymmeniä prosentteja ja eniten säästää kun ei osta turhaa. Tajoukset kannattaa hyödyntää, jos tarjoustuotetta oikeasti tarvitsee.
Olen jättänyt turhan "pyörähdänpä kaupungilla/kauppakeskuksessa"- ajattelun, kun pysyy kotona ja ulkoilee lasten kanssa lähipuistoissa jää tarpeettomat heräteostokset ja turhat autolla ajot tekemättä. Tämä siis pakon edessä, nyt syksy on ollut erityisen tiukka ikävän yllätyksen vuoksi.
Noin muuten olen karsinut lehtitilauksia ja omia menoja, en tarvitse uusia talvikenkiä tai takkia joka vuosi.
Suissut? Jos tarkoitat suitsinut, niin ymmärrän (mutta inhoan tuota ilmaisua).
Meillä toimii vanha kunnon ostoslista kauppareissulla, suunnittelen viikon ruuat etukäteen ja jätän herkut ja naposteltavat kaupan hyllylle. Joskus väsyneenä työpäivän jälkeen lätkii ostoskärryyn sitä sun tätä ja lopputulos on se että menee iso summa rahaa eikä ole mitään järkevää syötävää.
Minä suissun rahaa aina tiistaisin, kun sopiva porukka saadaan koolle. Suissuminen vaatii mielestäni vähintään kuusi henkeä.
Tuhlasimme tonnin hotelleihin ja ruokiin, se vähän hävettää.. Mutta laskimme yksien luottokorttien limittejä kahdella sadalla kumpainenkin, joten säästöön jää enemmän ensi kuussa. Jee!
Olen myynyt tarpeetonta tavaraa, niistä saanut noin 200 euroa. Vähentänyt shoppailua, turhaa ruuan ostoa, ulkona syömistä ja yleensäkin kulutusta. Tarkastelen rahankäyttöä koko ajan sillä silmällä, että mitä voisi tehdä tehokkaammin.
Itse asiassa en ole suitsinut rahankäyttöä vaan käyttänyt jopa tavallista enemmän. Tosin olen "tuhlannut" laadukkaaseen lähiruokaan, mitä olen säilönyt eri tavoilla säilykkeiksi, kuivattuna ja pakastimeen. Tämä pieni satsaus maksaa itsensä syksyn ja talven mittaan takaisin.
Muuten säästän, kuten jo pitkään olen tehnyt, ostamalla vain tarpeellisen. Lähden siis vartavasten ostamaan tarvitsemani enkä kuljeskele kaupungilla ja kaupoissa. Esimerkiksi kirjoista, musiikista, elokuvista ym ostan (tai vuokraan) vain ne, mitkä koen haluavani omaksi tai muuten nopeasti. Suurin osa löytyy pienellä viiveellä kirjastosta.
Tehtiin viime viikonloppuna tortilloja (pakastimessa oli tarjousjauhelihaa joka piti käyttää pois) ja kun tortillalettuja jäi, tein niistä rullia (tuorejuustoa ja kinkkua) perheelle iltapalaksi, ja salsan loput käytin seuraavan päivän kanapataan. Eli mitään ei mennyt hukkaan :)
Kävin Lidlissä, joka on vähän kauempana mutta paljon halvempi kuin tuo lähikauppa. Reipas minä!
Nostan käteiseksi ne rahat jotka aion käyttää kaupassa, enkä vinguta korttia. Pakko miettiä hintoja, kun on vain tietty summa mukana.
Minä
- pyöräilen kaikki mahdolliset matkat ja säästän bensaa
- käytän kaapeista leseet, hiutaleet ym sämpylöiden tekemiseen, enkä osta leipää
- siivosin kaapit ja vien turhat kirpparille tai myyn netissä. Tuotto tähän mennessä reilu 500 euroarei
-
-olen myynyt kirpputorilla vanhoja romppeita sekä Tori.fi:ssa, sain n. 500 euroa.
-en ole pyörinyt ostoskeskuksissa/kaupungilla ja välttynyt shoppailemasta huvin vuoksi
-menen pyörällä töihin, säästän 46 euroa kuussa bussimatkoissa
Mutta ruuasta en säästä, syömme puhdasta ja monipuolista ruokaa. Eli halvemmalla pääsisi, jos ei olisi niin laatutietoinen ruuan suhteen.
Suissut? Sori, stadilainen ei ymmärrä? Suosinut? Suitsinut (hillinnyt)?