Suosikki elokuvanne jotka on tehty ennen 80-lukua?
Kysyin tätä kerran yhdeltä hyvän päivän tutulta ja vastaus oli että " tehtiinkö silloin jo väri elokuvia?"
No aloitanpa itse tämän mainitsemalla vaikka Eedenistä Itään
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 09:34"]
Ensimmäinen pitkä Star Trek elokuva, Avaruusmatka.
[/quote]
Kyllä, mutta Director's Cut. Alkuperäinen leikkaus on aika pitkäpiimäinen.
Tuntematon sotilas, tuulen viemää, Katariina ja Munkkiniemen kreivi, Täällä pohjantähden alla.
Kummisetä I. On niin kova suosikki, että häätanssikin löytyi kyseisestä elokuvasta eli Puhu hiljaa rakkaudesta (Speak softly love).
Suosikkielokuva, hyvänpäiväntuttu ja värielokuva ovat yhdyssanoja. Miten ihmeessä kolme sanaa voi yhdessä lausessa mennä pieleen?
Tuulen viemää ja Edvin Laineen Prinsessa Ruusunen. Molemmissa todella hieno lavastus ja puvustus.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 20:00"]
Suosikkielokuva, hyvänpäiväntuttu ja värielokuva ovat yhdyssanoja. Miten ihmeessä kolme sanaa voi yhdessä lausessa mennä pieleen?
[/quote]
Tuosta hyvästä saat nimetä kolme elokuvaa.
Itse olen aina pitänyt Tähtien sodan meiningistä.
Kirjoitatko sä ap tarkoituksella kaikki sanat erikseen aina? Etkö oikeasti tiedä mitään yhdyssanoista?
Mun ehdoton ykkönen on hulvaton komedia vuodelta 1965.
Suuri kilpa-ajo mailman ympäri. Sitä tähdittää kaikki senaikaiset ykkösnimet kuten: Tony Curtis, Peter Falk, Jack Lemmon ja Natalie Wood.
Suurin osa Speden tuotannosta ennen 80-lukua ja ylipitkäksi venytettyä Turhapuro-sarjaa. Etunenässä Noin seitsemän veljestä, Hirttämättömät ja Koeputkiaikuinen.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 20:01"]
Kirjoitatko sä ap tarkoituksella kaikki sanat erikseen aina? Etkö oikeasti tiedä mitään yhdyssanoista?
[/quote]
Jätin ne juuri piruillessani sinua ja muita samanlaisia varten sinne. Ja laskin sekunteja kellosta kauan menee että tulee vastauksia. Kiitos että ette pettäneet taaskaan!
Takaikkuna ja suomalaisista komisario Palmut.
Ja antakaa nyt sen yhdyssananillityksen olla, ihan tarpeeksi oikein kirjoitettu jos selvää saa.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 20:07"]
Ja antakaa nyt sen yhdyssananillityksen olla, ihan tarpeeksi oikein kirjoitettu jos selvää saa.
[/quote]
Eikä ole! Kuten näistäkin vastauksista huomaa, asia jää syrjään jos ei vaivaudu kirjoittamaan sitä oikein. En tajua miksei voi kirjoittaa oikein jos kerran osaa, ei se sen kauempaa vie. Miksi joku tahallaan haluaa väärin kirjoittaa?
Ensimmäinen pitkä Star Trek elokuva, Avaruusmatka.