Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mulla nyt joku seksitauti vai :SS ensimmäinen yhdyntä

Vierailija
06.09.2013 |

Olen 18 ja noin viikko sitten olin ensimmäisen kerran yhdynnässä. No siinä alkoi melkein heti seuraavana päivänä aristamaan alapäässä, mutta ajattelin sen menevän ensimmäisen kerran piikkiin. Muutama päivä sitten alkoi tuntumaan todella kipeältä ja virtsaaminen kirveli todella paljon. Aloin kattomaan alas ja huomasin jotain finnin tapasia pari kpl. Googletin ja luin että voisi olla hikirauhaset tulehtuneita, jos on just sheivannut ja näin olin tehnyt ennen seksiä. Jotkut oli kokeilleet bepanthenia ja itsekin tässä nyt pari päivää kokeillut jos toimisi mutta ei näytä olevan vaikutusta..

Ensimmäisinä päivinä ennen näkyviä oireita epäilin myös ihan virtaputkentulehdusta tms sen takia että viikonloppuna tukevassa humalassa, kauhea pissahätä ja juuri ennen vessaa ehti tulla pieni virtsankarkailu..:D En päässyt vaihtamaan alusvaatteita moneen tuntiin niin mietin että jos se olis jotenkin tulehduttanut sitten..

Mutta nyt on noi 'finnit' lisääntyneet ja paisuneet alhaalla ja kuvien perusteella näyttäisi olevan lähellä herpestä. :/ Aivan älyttömän kipeitä jos koskee johonkin, ne on niinkun haavaumia osittain eli verestää myös. Virtsaaminen kirvelee.

Ainiin, yhdynnässä emme käyttäneet kumia. Sukupuolitaudeista ei ollut mitään puhetta tän kumppanin kanssa, mitä häntä tunnen niin uskoisin että olisi maininnut asiasta ellei itse tiedä kantavansa jotain. En vielä viitsi kysellä kun ei ole asiaan varmaa diagnoosia mutta muualta en sukupuolitautia ole saanut. Ja tässä tuli nyt kaikki asiat mitkä on mahdollisesti voinut vaikutta tähän mikä nyt onkaan.

Onko olemassa muita syitä tälläisellä kuin tuo herpes? Siis jotain joka ulkoisesti näyttäisi herpekseltä esim tms.

En ole uskaltanut mennä lääkäriin vielä ja pelottaa jos tässä täytyy lähteä gynekologille.
 ://

Kiitos jos joku osaisi auttaa!:)

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei minulla tässä mitään hätää ole että kyllä siellä vessassa pystyn ihan käymään ja muutoinkin olen ihan kunnossa. :)

En nyt edes osaa olla kovin vihainen tästä edes jos on sen miehen vika vielä, vaikka tajuan toki että tämä sitten vaikuttaa loppuelämään nähtävästi mutta ehkä asian kanssa pystyy elämään kun muutkin pystyvät.

Aika toteava 'huoleton' fiilis tällä hetkellä että jaahas tälläinen sitten tuli, mutta tottakai tästä nyt otan ihan täyden vastuun sitten jatkossa että infoan muita mahdollisia kumppaneita jne. En oikein osaa ottaa asioita niin raskaasti vaikka ymmärrän nyt seuraamukset kyllä ja opin tietenkin tästä sitten jotain.

En ala tästä tätä miestä syyttämään tai mitään oikeusjuttuja, ihan rauhallinen keskustelu varmaan tulee vaan. En oikein osaa vihainen olla tai varsinkaan raivota kenellekkään että kyselen vaan faktat häneltä ja koitan rauhallisesti saada tunnustamaan jos on itse tiennyt omasta tartunnastaan ennen. Ja katsotaan mitä sitten, en mitään oikeustoimia tosiaan ajatellut. Saa itse tarjoutua ehdottamaan jotain 'hyvitystä/sovitusta' että korvais lääkäri- ja lääkekulut esim. Mutta katotaan nyt tajuaako hän sitä.

Eteenpäin on mentävä kuitenkin ei tässä paljon muu enää oikeen auta.

Vierailija
82/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 21:39"]

Seksitautien levittäminen tahallisesti on sama kuin pahoinpitely oikeudessa. Haasta mies oikeuteen ja saat ehkä murto-osan korvauksia siitä, mitä elämäsi aikana menee kaikkkiin herpeslääkkeisiin. Ja olisi hyvä jos kerrot kaikille että hän levittää herpestä, ettei muille käy samoin kuin sinulle. Kaikkea hyvää ja kiitos kun muistutin miksi ei kannata harrastaa seksiä.

Voi olla että jos virtaaminen on niin kivuliasat ettei se onnistu ollenkaan, niiin sinun on soitettava 112 ja sinut katetroidaan. On vaarallista jos pidättelee tuntukausia virtaa.

Sinulle saattaa myös nousta niin kova kuume että huomisesta ei tule mitään. Jos olet silloin hoidossa niin pyydä siitä todistus jos tarvitsee selittää jollekin poissaolo.

[/quote]

Vaikka olisi totta että on saanut herpeksen joltain ei sitä juttua saa levittää eteenpäin. Voipi napsahtaa syyte yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisestä ja kivat monen tonnin korvaukset oikeudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 21:39"]

Seksitautien levittäminen tahallisesti on sama kuin pahoinpitely oikeudessa. Haasta mies oikeuteen ja saat ehkä murto-osan korvauksia siitä, mitä elämäsi aikana menee kaikkkiin herpeslääkkeisiin. Ja olisi hyvä jos kerrot kaikille että hän levittää herpestä, ettei muille käy samoin kuin sinulle. Kaikkea hyvää ja kiitos kun muistutin miksi ei kannata harrastaa seksiä.

Voi olla että jos virtaaminen on niin kivuliasat ettei se onnistu ollenkaan, niiin sinun on soitettava 112 ja sinut katetroidaan. On vaarallista jos pidättelee tuntukausia virtaa.

Sinulle saattaa myös nousta niin kova kuume että huomisesta ei tule mitään. Jos olet silloin hoidossa niin pyydä siitä todistus jos tarvitsee selittää jollekin poissaolo.

[/quote]

Vaikka olisi totta että on saanut herpeksen joltain ei sitä juttua saa levittää eteenpäin. Voipi napsahtaa syyte yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisestä ja kivat monen tonnin korvaukset oikeudessa.

[/quote]

No ei hätää, minulla ainakaan ei tässä mitään tarvetta ole ketään alkaa mustamaalailemaan että eiköhän ne asiat ihan vain rauhallisesti puhumalla selvitetä.:)

Vierailija
84/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonostipa alkoi toi sun...

Vierailija
85/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolitautien poliklinikka: http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaalat/iho-ja-allergiasairaala/poliklinikat/Sivut/Sukupuolitautien-poliklinikka.aspx

Sinne voi mennä aikaa varaamatta ma - pe klo 8 - 12. Mene heti maanantaina, saat hoitoa. Tyttörukka. Olisin aika vihainen sinuna tälle miehelle. Ole kiltti ja anna sen kuulla kunniasa. Mutta, maanantaina heti hoitoon!

Vierailija
86/87 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 11:37"]

Jäi tosiaan arvoitukseksi, miten aloittajan kävi? Jos herpes on usein oireeton, miten on mahdollista, että about yhdynnän jälkeen alkaa ilmestyä alapäähän jotain pattia ymv. Kuulostaa vitsiltä. ;)

[/quote]

Taas yksi valopää paikalla. Herpes voi olla oireeton vuosia, mutta ensitartunnasta useimmat kyllä oireilevat. Joillakin se jää siihen yhteen kertaan jopa, joillekin siitä tulee tasaisin väliajoin toistuva riesa. Ja joo, kyllä. Ensitartunnan oireet alkaa tyypillisesti päivän parin - parin viikon aikaviiveellä.

Lyhyemmin sama asia: kvg :)

Muakin kyllä kiinnostaisi tietää, mikä oli lopulta ap:n diagnoosi.

[/quote]

Joo eli nyt vähän myöhässä täällä mutta tällä kertaa siis oikea ap. Joku oli näköjään ennemmin väittänyt olevansa ap ja puhui tippurista mutta se ei ollut minä..

Eli siis herpes todettiin. Pari viikkoa oli oireita, ikävä ja kivulias juttu erityisesti virtsatessa, välillä myös kävellessä hankasi ikävästi ja muutenkin tuntui. Sain reseptit lääkkeisiin jos uusiutuu myöhemmin. Kuten jo moni sanonut ja aikalailla tullut selväksi niin myös lääkärissä kerrottiin että ei pitäisi uusiutua enää samoin kuin ensimmäisellä kerralla, eli lievempiä oireita jatkossa jos jotain tulee, ja on mahdollista että ei uusiudu enää ollenkaan.

Eipähän tämä itseäni haittaa, täytyy vaan sitten muita mahdollisia kumppaneita infota jatkossa. Olin jo oikeastaan varma asiasta kun päivystykseen menin ja lääkäriltäkään ei mennyt kuin 2sekuntia diagnoosin tekemiseen ulkoisesti näkemällä. :D Mutta tähän ei tosiaan maailma kaadu, ihan tiedoksi kaikille jos joku tämän vielä sattuu saamaan. Ensin vaan vähän pelotti kun alkoi oireita näkymään ja mietti vaihtoehtoja että mikä saattaisi olla, mitä jos on herpes, se on kuitenkin elinikäinen jne, mutta hyvin on kaikki asiat nyt ja varsinkin kun oireetkin hävinneet. Mutta tosiaan kuten täälläkin 'peloteltu' asialla, niin ei se niin iso juttu ole, itselle ainakaan..

Ihan sujut olen asian kanssa ja edelleen hyvissä väleissä tämän miehen kanssa jolta tän nyt todennäköisesti oon sitten saanut. :)

Vierailija
87/87 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, että tulit kertomaan tämän, Ap. Kirjoitinkin tuonne jo aika alkuun, että se varmaan on herpes, niin tutulta se kuulosti. Tsemppiä ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän