Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mulla nyt joku seksitauti vai :SS ensimmäinen yhdyntä

Vierailija
06.09.2013 |

Olen 18 ja noin viikko sitten olin ensimmäisen kerran yhdynnässä. No siinä alkoi melkein heti seuraavana päivänä aristamaan alapäässä, mutta ajattelin sen menevän ensimmäisen kerran piikkiin. Muutama päivä sitten alkoi tuntumaan todella kipeältä ja virtsaaminen kirveli todella paljon. Aloin kattomaan alas ja huomasin jotain finnin tapasia pari kpl. Googletin ja luin että voisi olla hikirauhaset tulehtuneita, jos on just sheivannut ja näin olin tehnyt ennen seksiä. Jotkut oli kokeilleet bepanthenia ja itsekin tässä nyt pari päivää kokeillut jos toimisi mutta ei näytä olevan vaikutusta..

Ensimmäisinä päivinä ennen näkyviä oireita epäilin myös ihan virtaputkentulehdusta tms sen takia että viikonloppuna tukevassa humalassa, kauhea pissahätä ja juuri ennen vessaa ehti tulla pieni virtsankarkailu..:D En päässyt vaihtamaan alusvaatteita moneen tuntiin niin mietin että jos se olis jotenkin tulehduttanut sitten..

Mutta nyt on noi 'finnit' lisääntyneet ja paisuneet alhaalla ja kuvien perusteella näyttäisi olevan lähellä herpestä. :/ Aivan älyttömän kipeitä jos koskee johonkin, ne on niinkun haavaumia osittain eli verestää myös. Virtsaaminen kirvelee.

Ainiin, yhdynnässä emme käyttäneet kumia. Sukupuolitaudeista ei ollut mitään puhetta tän kumppanin kanssa, mitä häntä tunnen niin uskoisin että olisi maininnut asiasta ellei itse tiedä kantavansa jotain. En vielä viitsi kysellä kun ei ole asiaan varmaa diagnoosia mutta muualta en sukupuolitautia ole saanut. Ja tässä tuli nyt kaikki asiat mitkä on mahdollisesti voinut vaikutta tähän mikä nyt onkaan.

Onko olemassa muita syitä tälläisellä kuin tuo herpes? Siis jotain joka ulkoisesti näyttäisi herpekseltä esim tms.

En ole uskaltanut mennä lääkäriin vielä ja pelottaa jos tässä täytyy lähteä gynekologille.
 ://

Kiitos jos joku osaisi auttaa!:)

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat, että "Tuntuu vaa että se on elämä nyt tässä ku tällänen iskee just tähän kohtaan varsinki. Ihan millon vaan muulloin mutta ei just nyt, maailman surkein ajoitus tällä asialla." Milloin se ajoitus sitten muka olis ollut sulle sopivampi?? No jos tosiaan on kyseessä herpes2, niin silloin se on sun loppuelämän "kumppani", kuten mullakin. Hoida nyt huomenna ne pakolliset velvollisuutesi, mutta gynelle sun on pakko mennä. Joko tuonne jota gynekologi suositteli tai sitten HUS:n sukupuolitautien pkl:lle. Siellä tutkimus ja kai hoitokin on ilmaista, mutta ikävä joutua kandien seurannan kohteeksi, kun kaikki katsovat alapäätäsi ja jopa vuorotellen kopeloivat. Noh, pakkohan heidänkin on oppia. Ja tästä lähtien: tutkituta itsesi, älä harrasta satunnaista ja suojaamatonta seksiä. Ota tästä opiksesi. Ja muista, että herpes2 ei ole se ainoa tauti, mikä on voinut tarttua. Joten nyt testeihin, mars!

Vierailija
62/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 20:41"]

Joo ei kyllä tää oli ihan suomalainen mies. Jos siltä saanut niin eikai siinä sitte mitään, en usko että hän on itse tietoinen tästä jos kantaa jotain, mutta jos en niin en sitte tosiaan tiiä keneltä ellen isältäni jotenkin jonkun välityksellä joskus tietämättäni saanut. No ainakin ollaan ihan yhteyksissä tän miehen kanssa että voi sitten asiasta mainita. Toivottavasti ei vain nyt saanut tätä multa jos ei hän tätä kanna.

Kyllä vaan tuntuu että pahentuu koko ajan ja nytkun alkaa tossa huulessakin paisumaan koko ajan.:/ No toivottavasti on ensimmäinen kerta pahin nimittäin tuntuu että noi tuolla alhaallakin vaan lisääntyy koko ajan. Jos olis töitä niin vapaata ottaisin mutta on muuta menoa huomenna. :/ Helvetti sais vaan jonkun puudutuksen nyt niin ei toi virtsaaminen tuntuisi ja huuleen jonkun että ei leviäisi isommaksi ainakaan. -.- nopeasti kyllä kasvaa oireet ja rakkulat näköjään..

[/quote]

jätät huomisen menon väliin. etkä käy julkisessa vessassa tai kenenkään muun vessassa kuin omassasi. herpes tarttuu sen verran herkästi, ettei ole ok levittää sitä käymällä vieraissa vessoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti sait tartunnan sekä alapäähän että huuleen samalla kerralla. On sinulla ollut huono tuuri :(

Ensimmäinen tartunta oireilee usein rajusti, eli todennäköisintä on että sait sen nyt juuri, eikä kyseessä olisi aikaisempi tartunta.

Vierailija
64/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 20:39"]

Kirjoituksen perusteella vaikutat ihan fiksulta nuorelta naiselta joten saako kysyä miksi ihmeessä et käyttänyt kondomia tuttavasi kanssa?

[/quote]

No jotenkin ajattelin siinä vaiheessa vain että raskaaksi en tule mutta 'unohtu' sitten nämä sukupuolitaudit. Luotan kyllä mieheen sen verran että hän olisi niistä minulle maininnut mikäli olisi itse tiennyt että olis puhetta ollut. Ei nimittäin ihan kuka tahansa epäilyttävä tyyppi kuitenkaan. Ja ei nyt käyny mielessäkään että voisinko mahdollisesti tietämättäni itse jotain kantaa kun ei ole näitä yhdyntäkertoja aikaisemmin ja koskaan ei ole mitään oireita ollut muutenkaan esim herpeksestä vaikka huuliherpes.

No, eikai tässä nyt mikään enää auta että tehty mikä tehty. Täytyy vissiin vaan keskittyä tän asian kuntoon saamiseen ja jatkossa sitte pitää huolta ettei leviäis muihin.

Vierailija
65/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 20:48"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 20:39"]

Kirjoituksen perusteella vaikutat ihan fiksulta nuorelta naiselta joten saako kysyä miksi ihmeessä et käyttänyt kondomia tuttavasi kanssa?

[/quote]

No jotenkin ajattelin siinä vaiheessa vain että raskaaksi en tule mutta 'unohtu' sitten nämä sukupuolitaudit. Luotan kyllä mieheen sen verran että hän olisi niistä minulle maininnut mikäli olisi itse tiennyt että olis puhetta ollut. Ei nimittäin ihan kuka tahansa epäilyttävä tyyppi kuitenkaan. Ja ei nyt käyny mielessäkään että voisinko mahdollisesti tietämättäni itse jotain kantaa kun ei ole näitä yhdyntäkertoja aikaisemmin ja koskaan ei ole mitään oireita ollut muutenkaan esim herpeksestä vaikka huuliherpes.

No, eikai tässä nyt mikään enää auta että tehty mikä tehty. Täytyy vissiin vaan keskittyä tän asian kuntoon saamiseen ja jatkossa sitte pitää huolta ettei leviäis muihin.

[/quote]

joo ja se että et tartuta muita tarkoittaa myös sitä, että et käy julkisessa vessassa. jäät joko huomenna kotiin tai sitten et mene vessaan kun olet menollasi. mikä meno muuten menee terveyden edelle kun on niin pakollinen?

Vierailija
66/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mies on herpeksestään tiennyt. Ei sitä ekaa tartuntaa oikein voi olla huomaamatta (kuten itse nyt huomaat). Siitä vaan voi olla aikaa. Mies voi hyvin kuvitella että hänen herpeksensä tarttuu vain näppylöiden aikana ja jos näppylöitä ei ole ollut pitkään aikaan hän kuvittelee ettei tartuta.

Usko jo, itselläsi ei tätä ole aikaisemmin ollut. Oireet kun ovat ensitartunnan.

Vierailija
67/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mies sen nyt sulle tartutti, ihan selkeästi kuulostaa ensitartunnalta. Ilmeisesti siis annoit suuseksiä myös ja sait sen samalla kertaa huuleenkin. Surkea säkä sulla :/ Mutta totta on että se eka kerta on aina pahin, myöhemmin tulee lievempiä ja joillekin ei tule mitään tai tulee vain kerran muutamassa vuodessa.

Vierailija
68/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ostamassa apteekista Zoviraxia ensihätään ainakin siihen huulessa olevaan rakkulaan. Töölössä on apteekki auki 24/7. Jos tökit rakkuloita sormilla, niin pese kädet kunnolla. Älä töki ainakaan silmiäsi tai kaivele nenääsi, ettei leviä pidemmälle.

Ja herpes ei tartu vessasta, provoilijat.

Vierailija
69/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että toi herpes ei leviäisi helposti kehon ulkopuolella siis että ne bakteerit kuolisi aika nopeasti ulkopuolelle joutuessa, (vaikka eiks kyseessä kuitenkin virustartunta ja viruksethan ei vissiin ihan helpolla sitte kuolekkaan).

Nojoo välttelen sitten nyt noita julkisia vessoja, eipä niissä muutenkaan kauheasti ole tullut käytyä. Ei tee hirveesti mieli juodakkaan ettei tarvis vessassa ravata justkun kirvelee sen verran.

INhottavaa vaan mulla on omat syyni miks mulle on ehkä monia muita vaikeempaa mennä gynekologille kuin muille ja nyt sitten kun pitäis äkkiä sinne mennä niin saa nähä miten käy.. Kiitos näistä vastauksista kuitenkin kaikille.:)

Ja tärkeä meno olisi siis prelikoe huomenna. Kurssiarvosana määräytyy sen mukaan ja ei olis hirveästi varaa tippua siitä enkä tiedä onko tollaista mahdollista järjestää myöhemmin kun se on 8 tuntia varattu siihen kuitenkin. No katsotaan nyt miten käy kyllä mielelläni tähän nyt jonkun varmistuksen saisin mahdollisimman pian ihan vaan mielenrauhan takia ja saa sitten tämä mies kuulla kunniansa.:D Nojaa, eikai häntä nyt oikein voi syyttää kun itsekään en sitä kumia ole vaatinut..

Vierailija
70/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 21:00"]

Luin että toi herpes ei leviäisi helposti kehon ulkopuolella siis että ne bakteerit kuolisi aika nopeasti ulkopuolelle joutuessa, (vaikka eiks kyseessä kuitenkin virustartunta ja viruksethan ei vissiin ihan helpolla sitte kuolekkaan).

Nojoo välttelen sitten nyt noita julkisia vessoja, eipä niissä muutenkaan kauheasti ole tullut käytyä. Ei tee hirveesti mieli juodakkaan ettei tarvis vessassa ravata justkun kirvelee sen verran.

INhottavaa vaan mulla on omat syyni miks mulle on ehkä monia muita vaikeempaa mennä gynekologille kuin muille ja nyt sitten kun pitäis äkkiä sinne mennä niin saa nähä miten käy.. Kiitos näistä vastauksista kuitenkin kaikille.:)

Ja tärkeä meno olisi siis prelikoe huomenna. Kurssiarvosana määräytyy sen mukaan ja ei olis hirveästi varaa tippua siitä enkä tiedä onko tollaista mahdollista järjestää myöhemmin kun se on 8 tuntia varattu siihen kuitenkin. No katsotaan nyt miten käy kyllä mielelläni tähän nyt jonkun varmistuksen saisin mahdollisimman pian ihan vaan mielenrauhan takia ja saa sitten tämä mies kuulla kunniansa.:D Nojaa, eikai häntä nyt oikein voi syyttää kun itsekään en sitä kumia ole vaatinut..

[/quote]

kyllä  voit miehelle sanoa kovan sana. herpeksestä pitää aina kertoa uudelle kumppanille. kumikaan ei välttämättä olisi sinua pelastanut. mutta mene jokatapuksessa testauttaan myös ne muut sukupuolitaudit, esim hiv.

Vierailija
71/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 20:59"]

Käy ostamassa apteekista Zoviraxia ensihätään ainakin siihen huulessa olevaan rakkulaan. Töölössä on apteekki auki 24/7. Jos tökit rakkuloita sormilla, niin pese kädet kunnolla. Älä töki ainakaan silmiäsi tai kaivele nenääsi, ettei leviä pidemmälle.

Ja herpes ei tartu vessasta, provoilijat.

[/quote]

kyllä tarttuu. herpes on todella herkkä tarttumaan, tarttuu myös käsien välityksellä.

Vierailija
72/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 20:43"]

Kirjoitat, että "Tuntuu vaa että se on elämä nyt tässä ku tällänen iskee just tähän kohtaan varsinki. Ihan millon vaan muulloin mutta ei just nyt, maailman surkein ajoitus tällä asialla." Milloin se ajoitus sitten muka olis ollut sulle sopivampi?? No jos tosiaan on kyseessä herpes2, niin silloin se on sun loppuelämän "kumppani", kuten mullakin. Hoida nyt huomenna ne pakolliset velvollisuutesi, mutta gynelle sun on pakko mennä. Joko tuonne jota gynekologi suositteli tai sitten HUS:n sukupuolitautien pkl:lle. Siellä tutkimus ja kai hoitokin on ilmaista, mutta ikävä joutua kandien seurannan kohteeksi, kun kaikki katsovat alapäätäsi ja jopa vuorotellen kopeloivat. Noh, pakkohan heidänkin on oppia. Ja tästä lähtien: tutkituta itsesi, älä harrasta satunnaista ja suojaamatonta seksiä. Ota tästä opiksesi. Ja muista, että herpes2 ei ole se ainoa tauti, mikä on voinut tarttua. Joten nyt testeihin, mars!

[/quote]

No on tässä elämässä nyt tuhat asiaa kesken ja erittäin vaiheessa ja muutenkin erittäin stressaavaa aikaa et isot asiat kyseessä asunto, työ, raha- ja kouluasiat, laskut jne et kaikki vaikuttaa kaikkeen jne. Olis nyt vähän tätä elämää saanut järjesteltyä niin olis sitten voinut tulla kun nyt näköjään tuli kuitenkin.. Tottakai tajuan että se on nyt sitten loppuelämä tämän kanssa, mutta en nyt jaksa sitä murehtia sitten.

Kun harrastimme yhdyntää niin ei ollut suuseksiä sillä kerralla mutta aikaisemmin on sitä ollut kyseisen henkilön kanssa. Se tapahtui varmaan puolitoista viikkoa ennen yhdyntää että varmaan ihan itse tämän nyt naamaankin levittänyt sitten..

Vierailija
73/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se virus elä kauan kehon ulkopuolella. Ei sitä vessasta saa.

Jos joku väittää saaneensa, valehtelee.

Vierailija
74/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se virus levisi käsien kautta huuleesi yhdynnän aikana tai heti jälkeen.

Kyllä sinä voit sanoa miehelle olevasi vihainen siitä, ettei tämä kertonut.

Vierailija
75/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti miehen olisi pitänyt kertoa.

Vierailija
76/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin eli mihin mun nyt kannattaisi mennä? Asun tosiaan helsingissä eli tästä keskustaalueelta niin olisi ainakin lähellä.

Oon ihan aasi näiden asioiden kanssa, itse en ole koskaan asioinut missään terveyskeskuksissa, sairaaloissa tms koska ei ole ikinä ollut mitään sairauksia, murtumia tai muita ongelmia että tarvetta olisi ollut joten tietoni miten tälläisissä tilanteissa sitten toimitaan ovat aika olemattomat..

Eli siis varaanko ajan johonkin lääkäriin (terveyskeskus, sairaala?) ja mikä lääkäri, jos menen gynelle niin tutkiiko se ja lähettää labraan vai mikä muu lääkäri tälläisä asioita hoitelee jne..? Ja toi HUS, voiko sieltä toivoa naislääkäriä/gyneä jos nyt sinne menen..?

Vierailija
77/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 20:12"]

Asun Helsingissä, keskustassa ihan eli tästä läheltä jos joku löytyisi. Huomenna on kyllä pakollista menoa 9-17, onko mitkään lääkärit siis viiden jälkeen auki enää? on mahdollista että vapaudun jo aiemmin mutta kyllä toi aamu on ihan pakollinen varattu. Olis kyllä mukava saada se lääkäri mahd. pian kun nyt näyttää siltä että sinne kuitenkin mentävä, tää ei tästä näytä nyt ainakaan helpottuvan yhtään. Sunnuntaina varmaan kaikki kiinni ja silloin varmaan levinnyt koko kehoon tämä..

Tuntuu vaa että se on elämä nyt tässä ku tällänen iskee just tähän kohtaan varsinki. Ihan millon vaan muulloin mutta ei just nyt, maailman surkein ajoitus tällä asialla.

[/quote] Terveystalo auki 24/7 mene sinne sijaitsee Graniittitalossa

Vierailija
78/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 21:16"]

Ei se virus elä kauan kehon ulkopuolella. Ei sitä vessasta saa.

Jos joku väittää saaneensa, valehtelee.

[/quote]

Miksi joku valehtelisi nimettömänä netissä? Onko sinulla esittää joku lähde tuolla väitteelle?

Vierailija
79/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet e-pillerit tms saanut jos et uskalla gynellä käydä? Kerroithan ettet pelkää raskaana oloa..

Vierailija
80/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksitautien levittäminen tahallisesti on sama kuin pahoinpitely oikeudessa. Haasta mies oikeuteen ja saat ehkä murto-osan korvauksia siitä, mitä elämäsi aikana menee kaikkkiin herpeslääkkeisiin. Ja olisi hyvä jos kerrot kaikille että hän levittää herpestä, ettei muille käy samoin kuin sinulle. Kaikkea hyvää ja kiitos kun muistutin miksi ei kannata harrastaa seksiä.

Voi olla että jos virtaaminen on niin kivuliasat ettei se onnistu ollenkaan, niiin sinun on soitettava 112 ja sinut katetroidaan. On vaarallista jos pidättelee tuntukausia virtaa.

Sinulle saattaa myös nousta niin kova kuume että huomisesta ei tule mitään. Jos olet silloin hoidossa niin pyydä siitä todistus jos tarvitsee selittää jollekin poissaolo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä