Mitä mieltä olette nimestä Sara?
Kommentit (61)
Ihan hyvä nimi. Mutta, kun se on LIIAN YLEINEN. Sen suosio alkoi jo -90 luvulla. Nykyään joka luokassa on ainakin yks Sara, usein 2-4 .
Mokoma - Sinne missä Sara aamustaa-
Hieno biisi.
Moro vaan Sara!
Tiiät kyllä kuka....
Vierailija kirjoitti:
En pidä nimistä, joissa on r-kirjain.
Haista pieru!
Vähän yli 16000 Suomalaista naista on saanut Sara nimen.
Kaunis Vanhassa testamentissa mainittu hepreankielinen nimi, mikä merkitsee valtiatarta, hallitsijaa. Esim. kantaäiti Saara.
Saara on levinnyt muihinkin kieliin merkitsemään hallitsjaa.
esim tsaari, keisari, caesar, kejsare, Kaiser,
Nimi Sara tulee Egyptistä. Näin minulle kerrottiin siellä. Myös Sami kuulemma tulee samasta paikasta. Molemmilla lapsilla on yllättäen nuo nimet tietämättä tuosta asiasta.
Voitte tosin olla eri mieltä.
Mieluummin kahdella a-kirjaimella eli Saara.
mun nimi on Sara niin eipä tuo kauhean kivalta tunnu
Mulla oli nuorena ystävä, jonka nimi oli sara, hän oli kaunis ja herttainen. Oli helppo olla hänen ystävänsä. Sitten muutin toisaalle. Nyt minulla on tytär jonka nimi on sara. En tunne ketään muuta saman nimistä. Sara nimeä ei tuhatta enempää anneta vuosittain, joten aika vähän niitä on jos vertaa yleisiin muotinimiin. Se on alkuperältään israelilainen, tuhansia vuosia vanha nimi. Joka merkitsee ruhtinatarta tai prinsessaa.
En tykkää. Kaiken lisäksi tulee mieleen se puolikalju joka paikassa hääräävä muija.
Sarat ovat varsin kauniita, etenkin pullosara.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli nuorena ystävä, jonka nimi oli sara, hän oli kaunis ja herttainen. Oli helppo olla hänen ystävänsä. Sitten muutin toisaalle. Nyt minulla on tytär jonka nimi on sara. En tunne ketään muuta saman nimistä. Sara nimeä ei tuhatta enempää anneta vuosittain, joten aika vähän niitä on jos vertaa yleisiin muotinimiin. Se on alkuperältään israelilainen, tuhansia vuosia vanha nimi. Joka merkitsee ruhtinatarta tai prinsessaa.
Kaunis nimi! Tykkään kovasti.
Anjerica tai Victoria on parempi. kansainvälisiä nimiä. Miksei Olga tai Nataliakin.
Ehkä myös Meltem. Sema tai Yagmur.
KN kirjoitti:
Nimi Sara tulee Egyptistä. Näin minulle kerrottiin siellä. Myös Sami kuulemma tulee samasta paikasta. Molemmilla lapsilla on yllättäen nuo nimet tietämättä tuosta asiasta.
Voitte tosin olla eri mieltä.
Ei vaan heprealaista alkuperää molemmat. Egyptissä eri uskonnot ja nimet.
En tykkää. Mielestäni "ämmämäinen" nimi, mutta ehkä johtuu tuntemistani Saroista. Lisäksi oma nimeni on kahdella a:lla, ja salaa inhoan sitä, kun ulkomaalaiset joskus kirjoittavat sen väärin "Sara" tai "Saraa", vaikka ovat nähneet sen paperilla.
Ehkä olen jäävi ottamaan puolueettomasti kantaa. :D