Kuinka paljon sinulla on varallisuutta?
Kaksikymppisten säästöjä käsittelevästä ketjusta heräsi kiinnostus.
Paljonko on varallisuutesi (varat-velat)?
Ikä?
Perhe?
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkinen pääomanettovarallisuus: ainakin 5 miljoonaa euroa.
Ei auta nälkään kun eläkejärjestelmä kaatuu omaan mahdottomuuteensa.
Ai ei vai? Miten esim. luot uutta yritystoimintaa, jos henkistä pääomaa ei ole? Henkinen pääoma on kaiken a ja o. Nimenomaan se mahdollistaa hankkimaan tulevaisuudessa myös muuta pääomaa.
Jos eläkeiässä ollaan edelleen pelkän henkisen pääoman kanssa, alkaa olla aika myöhäistä.
En ole eläkeikäinen :D
100 000. Ihan vain tileilla makaamassa huh nyt varmaan moni suuttuu kun ei ole kiinni rahastoissa ja osakkeissa 😂 ei velkaa, ikina ollutkaan. Ihan vain normaaleja toita tekemalla olen saastanyt 18 vuotiaasta asti, nyt 31. Joskus vuosia sitten kavin pankissa jossain asioilla ja se virkailija kuiskasi jotenkin kauhuissaan kysyen miksi sulla on rahaa nain paljon. Hammennyin ja sanoin etta oon vaan kaynyt toissa opintojen ohella ja saastanyt kaiken. En osannut siina tilanteessa tosiaan suuttuu ku ois pitanyt. Muistan aina sen ilmeen silla ja hyvin omituisen aanensavyn.. Kuin olisin tehnyt jotain vaaraa.
Säästöjä saman verran kuin asuntolainaa, eli käytännössä nettovarallisuus on rivarikaksioni arvon verran, ehkä n. 50 000 €. Täysi-ikäinen autoni ei varallisuutta juurikaan nosta.
Miten te olette pystyny alle kolmekymppisenä haalimaan kaikki nuo miljoonan asunnot ja osakesalkut vai oletteko perineet?
110 000 varallisuutta, 20 000 velkaa. N43, avoliitossa.
Nettovarallisuus n. 240 000€.
40v
Aviopuoliso ja kaksi alakouluikäistä lasta.
Osa perittyä, osa itse ajan kanssa kerrytettyä. Ihan keskituloinen olen.
Puolison kanssa yhdessä ihana rantamökki uudeltamaalta 200 000 ja vanha rempattu omakotitalo espoossa 300 000, osakkeita 50 000, velkaa 35 000e. Tilillä jonkun verran.
Sijoitusasunto seuraavaksi mutta odotetaan että hinnat vähän tippuis..
Vierailija kirjoitti:
100 000. Ihan vain tileilla makaamassa huh nyt varmaan moni suuttuu kun ei ole kiinni rahastoissa ja osakkeissa 😂 ei velkaa, ikina ollutkaan. Ihan vain normaaleja toita tekemalla olen saastanyt 18 vuotiaasta asti, nyt 31. Joskus vuosia sitten kavin pankissa jossain asioilla ja se virkailija kuiskasi jotenkin kauhuissaan kysyen miksi sulla on rahaa nain paljon. Hammennyin ja sanoin etta oon vaan kaynyt toissa opintojen ohella ja saastanyt kaiken. En osannut siina tilanteessa tosiaan suuttuu ku ois pitanyt. Muistan aina sen ilmeen silla ja hyvin omituisen aanensavyn.. Kuin olisin tehnyt jotain vaaraa.
Eihän se väärin ole, mutta tyhmää se on.
Täähän näyttää olevan rikkaitten palsta😁
29 v. Mies ja lapsi.
Sijoitusasunnon arvo 175 000. Velkoja 110 000.
Vierailija kirjoitti:
Täähän näyttää olevan rikkaitten palsta😁
No suomessa on maailman rikkaimmat köyhät ja köyhimmät rikkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varallisuus: 12'000 euroa.
Ikä: 25-vuotta.
Perhe: Ei ole, eikä tule.Miten voi olla noin paljon rahaa tuossa iässä? Ovatko vanhempasi rikkaita vai oletko työelämässä? :o
N20
Asun vanhempien luona. He eivät ole rikkaita, mutta ovat maksaneet omakotitalonsa jo vuosikymmeniä sitten. Maksan omat kulut ja pienen vuokran (150 euroa) joka kuukausi. Olen työtön.
Eikö tuossa iässä pitäisi jo muuttaa pois vanhempien luota? :D
N20
En voi, kun vanhempani ovat vanhoja ja tarvitsevat päivittäistä apua. Jätä minut rauhaan.
Vaikka tilanne sallisi, mutta jos ei ole mitään pakottavaa syytä (esim. koko ajan riitoja), asu vaan kotona ja kerrytä säästöjäsi. Ei ole mitään järkeä rikastuttaa asuntosijoittajia vain siitä ilosta, että saa asua yksin. Vanhempiesi kuoltua saat halutessasi asua koko loppuelämän yksin.
Olis kiva tietää miksi alapeukkua mut ei mitään kommenttia?
Henkilökohtaiset varat 593.300 €
519.000 € uusi omakotitalo
60.000 € pörssiosakkeita
5.300 € eläkevakuutus
6.000 € 10 v. vanha henkilöauto
3.000 € venetraileri
Henkilökohtaiset velat:
200.000 € asuntolaina
Ei autolainaa.
Ei kulutusluottoja.
Ei verovelkaa.
Nettovarallisuus:
593k - 200k = 393k
Itse asiassa ei pöllömpi tilanne.
Olen siis 47-vuotias nainen, käytännössä yh-mamma. Asumuserossa.
Perhe: 2 lasta.
Miinuksella ollaan n. 18 000 euroa opintolainan takia. Varallisuutta ei ole minkäänlaista.
Varallisuus: 15 000e
Ikä: 27
Perhe: Avomies
Ok-talo arvo n. 290 000€
Velat: asunto-ym. lainat yht. 155 000€
2 autoa, arvo noin 20 000€, lainaa puolet
Varallisuus noin 145 000€.
N41.v, mies ja lapset 10v, 14.v.
Noin 70 tuhatta, sijoituksia ja talletuksia. Ikä 53v, vanhapiika.
Vierailija kirjoitti:
Ok-talo arvo n. 290 000€
Velat: asunto-ym. lainat yht. 155 000€
2 autoa, arvo noin 20 000€, lainaa puolet
Varallisuus noin 145 000€.N41.v, mies ja lapset 10v, 14.v.
Niin ja me ei todellakaan olla mitään rikkaita, ollaan saatu edellisistä asunnoista myydessä aina voittoa, joten varallisuutta on enemmän kuin velkaa. Bruttotulot meillä yhteensä n.5500€/kk.
Jos eläkeiässä ollaan edelleen pelkän henkisen pääoman kanssa, alkaa olla aika myöhäistä.