Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia iPhone SE 2020 puhelimesta...

Applen käyttäjä
22.08.2020 |

Haluaisin lukea kokemuksia keväällä ilmestyneestä Applen puhelimesta.

Itse olen harkinnut ko. puhelimen ostoa ja olisi mukava tietää, saako siinä rahoillensa vastinetta.

Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Applen harjoittamaa rahastusta ylijääneillä iPhone 8 osilla. Tavalliselle käyttäjälle hyvä kamera, hyvä akku ja hyvä näyttö ovat tärkeämpiä suoritinteho. Näissä kaikilla osa-alueilla SE on kaikkea muuta kuin 500 € arvoinen puhelin. iPhone 7 tarjoaa 290 € hinnalla paremman hinta-laatusuhteen.

Vierailija
22/42 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin eilen mutta on vielä paketissa, muakin kiinnostaisi kuulla kokemuksia!

Pidä siellä ja myy suoraan jollekin ja osta 7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/42 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikanaan aina nokialaisia, sitten vaihdoin Honoriin. Olin molempiin tyytyväinen, ja olen nainen joka käyttää aina samaa kännykkää n. 4 vuotta. Nyt keväällä tuli Honor 7 vihdoin tiensä päähän palveltuaan lähes 4 vuotta, ei tullut enää päivityksiä jne. En uskaltanut enää ostaa mitään Huawein tai Honorin kännykkää. Ostin sitten tämän iPhone SE 2020 -kännykän. Olen jo vanhempi ihminen, ja vähän jännitti onko se miten erilainen koska mulla ei ollut koskaan iPhonea ollut. Olen enemmän kuin tyytyväinen, opin käytön helposti ja tykkään tästä todella paljon. Akku saisi tosin kestää vähän pitempään, mutta sama se on entisissäkin aina ollut. En todellakaan aio vaihtaa tästä pois, ja ostan sitten seuraavaksikin iPhonen. 

Vierailija
24/42 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin puhelimen koska se on malliston pienin. Edellinen puhelin oli iPhone 5S ja työpuhelin taitaa olla iPhone 7. SE 2020 on nopeampi kuin iPhone 7. Tykkään siitä kun se mahtuu käteen ja ei ole liian iso pidellä. Kuvien laatu on parempi kuin iPhone 7. Eron syytä en tiedä. Akunkestossa ei ole eroa vanhaan puhelimeen koska käyn blokkaamassa kaikki sovellukset jotka haluavat käyttää 4G:tä. Kuluttavat turhaa akkua taustalla.

Vierailija
25/42 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin puhelimen koska se on malliston pienin. Edellinen puhelin oli iPhone 5S ja työpuhelin taitaa olla iPhone 7. SE 2020 on nopeampi kuin iPhone 7. Tykkään siitä kun se mahtuu käteen ja ei ole liian iso pidellä. Kuvien laatu on parempi kuin iPhone 7. Eron syytä en tiedä. Akunkestossa ei ole eroa vanhaan puhelimeen koska käyn blokkaamassa kaikki sovellukset jotka haluavat käyttää 4G:tä. Kuluttavat turhaa akkua taustalla.

Mulla on paljon vanhempi 6S ja se toimii täysin sulavasti.  Tarvitset SE tasoista suoritintehoa vain, jos pelaat. Mutta SE ei ole muilta ominaisuuksilta pelipuhelin, joten suoritintehossa ei ole mitään järkeä. SE on laitettu markkinoille sen vuoksi, että Apple pääsisi vanhoista varastoistaan eroon. XR ja 7 ovat vain vähän kalliimpia, mutta niissä on paljon paremmat muut ominaisuudet kuin suoritinteho.

Vierailija
26/42 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on paljon vanhempi 6S ja se toimii täysin sulavasti.  Tarvitset SE tasoista suoritintehoa vain, jos pelaat. Mutta SE ei ole muilta ominaisuuksilta pelipuhelin, joten suoritintehossa ei ole mitään järkeä. SE on laitettu markkinoille sen vuoksi, että Apple pääsisi vanhoista varastoistaan eroon. XR ja 7 ovat vain vähän kalliimpia, mutta niissä on paljon paremmat muut ominaisuudet kuin suoritinteho.

XR ja 11 peruspuhelin siis. Myyntihinnat vähän väliä 599/699 €.

Vierailija
27/42 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minull oli ennen vuoden 2016 iPhone SE. Sen akku alkoi olla jo siinä kunnossa, että ostin SE2020:n heti ensimmäisenä päivänä, kun se tuli kauppoihin. Olen ihan peruskäyttäjä, enkä mikään tekniikkanörtti, joten en huomannut toiminnassa juuri mitään eroa. 

Minua harmittaa, että se on isompikokoinen ja painavampi kuin vanha SE. Aiemmin tässä ketjussa haukuttiin sen akunkestoa. Muistaakseni edellinen SE piti uutenakin ladata kerran päivässä, mutta tässä kestää virta kaksikin päivää.

Kaikkiaan olen kuitenkin tyytyväinen uuteen puhelimeeni. Etenkin kun ostin sen 64GT:n muistilla. Edellisellä kerralla nuukailin ja ostin SE:n 16GT muistilla ja viimeisen vuoden ajan minun piti aina tyhjentää se päivityksen asentamiseksi ja sitten palauttaa tiedot MacBookista.

Vierailija
28/42 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle ei kelpaa kun niissä ei enää ole touch id vaan naamariskanneri, 12 on taas tulossa touch id

Vierailija
29/42 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle ei kelpaa kun niissä ei enää ole touch id vaan naamariskanneri, 12 on taas tulossa touch id

Sen vuoksi itse en olekaan ostanut yhtään mitään ja sinnittelen 6S:llä. Pakkasta lukuunottamatta siinäkin akku kestää vielä viiden vuoden jälkeenkin, jos ei tee mitään erityisen vaativaa päivän aikana.

Vierailija
30/42 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tässä SE 2020 ole nimenomaan touchID?

t. Ap

Vierailija
31/42 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tässä SE 2020 ole nimenomaan touchID?

t. Ap

On.

Vierailija
32/42 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä vastauksena noihin xr tai 11 suositteluihin, niissä ei ole ja siksi ei kelpaa monille

Vierailija
33/42 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen vuoksi itse en olekaan ostanut yhtään mitään ja sinnittelen 6S:llä. Pakkasta lukuunottamatta siinäkin akku kestää vielä viiden vuoden jälkeenkin, jos ei tee mitään erityisen vaativaa päivän aikana.

7/8/Se2020 on vielä touch id, mutta ei kannata vaihtaa 6s kun ei noissa ole mitään rahanarvoista.

Vierailija
34/42 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SE 2020 luurissa nimenomaan on touch id, ei naamaskanneria.

Nämä kommentit kertovat paljon keskustelujoista, kun AP pyysi niitä kokemuksia, sitten tänne tullaan kirjoittelemaan kaikenlaista paikkansapitämätöntä fiilispohjalta..

Vierailija
35/42 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SE 2020 luurissa nimenomaan on touch id, ei naamaskanneria.

Nämä kommentit kertovat paljon keskustelujoista, kun AP pyysi niitä kokemuksia, sitten tänne tullaan kirjoittelemaan kaikenlaista paikkansapitämätöntä fiilispohjalta..

Niih, joku ehdotteli xr ja 11, niissä ei ole ja siihen tuo vastauskin on.

Vierailija
36/42 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi tietää, onko tuo iPhone SE 2 hyvä. Hyvää siinä olisi 4,7-tuumainen näyttö. Tuo lienee 500 euroa edullisempi verrattuna moniin Android-puhelimeen (vrt. Samsung Galaxy Z Flip, Sony Xperia). Minulla on ollut jo yli 1,5 vuotta käytössä Honor 20 Lite, joka alkaa viimeisiä vetämään ja ensi vuoden alussa on varmasti edessä puhelimen vaihto. Sony ainoana Android-valmistajana luopui pienemmistä puhelimista.

Totesin seuraavan merkin olevan OnePlus, mutta tajuttuani jo Honorin käyttäjänä, kuinka peestä on selata pienisormisena yli 6-tuumaista puhelinta, haluaisin ehkä antaa taas mahdollisuuden Applelle. Muuten olisivat hyviä Android-puhelimia, mitä olen nähnyt tutuilla ja kavereilla.

Ennen Honoria minulla oli Sony Xperia Z1, joka oli sopiva ja helppo selata jopa yhdellä kädellä. Ennen Sonya olin iPhonen omistaja kunnes alkoi ottamaan pattiin puhelimen sammuminen, vaikka virtaa olisi ollut 90 %. Toki se vika saatiin korjattua. Hankalaa oli yhdistää iPhonea iZettleen töissä, kun taas muilla Android-puhelinten yhdistäminen sujui kuin tanssi. Minulla taas se tapahtui monien mutkien kautta.

Kaipaan oikeasti juuri jotakin Samsung Galaxy S4:en tai Sony Xperia Z1:en kaltaista puhelinta, jossa näyttöjen koko oli vielä sopiva, ja kamerakin oli ok.

Vierailija
37/42 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi tietää, onko tuo iPhone SE 2 hyvä. Hyvää siinä olisi 4,7-tuumainen näyttö. Tuo lienee 500 euroa edullisempi verrattuna moniin Android-puhelimeen (vrt. Samsung Galaxy Z Flip, Sony Xperia). Minulla on ollut jo yli 1,5 vuotta käytössä Honor 20 Lite, joka alkaa viimeisiä vetämään ja ensi vuoden alussa on varmasti edessä puhelimen vaihto. Sony ainoana Android-valmistajana luopui pienemmistä puhelimista.

Totesin seuraavan merkin olevan OnePlus, mutta tajuttuani jo Honorin käyttäjänä, kuinka peestä on selata pienisormisena yli 6-tuumaista puhelinta, haluaisin ehkä antaa taas mahdollisuuden Applelle. Muuten olisivat hyviä Android-puhelimia, mitä olen nähnyt tutuilla ja kavereilla.

Ennen Honoria minulla oli Sony Xperia Z1, joka oli sopiva ja helppo selata jopa yhdellä kädellä. Ennen Sonya olin iPhonen omistaja kunnes alkoi ottamaan pattiin puhelimen sammuminen, vaikka virtaa olisi ollut 90 %. Toki se vika saatiin korjattua. Hankalaa oli yhdistää iPhonea iZettleen töissä, kun taas muilla Android-puhelinten yhdistäminen sujui kuin tanssi. Minulla taas se tapahtui monien mutkien kautta.

Kaipaan oikeasti juuri jotakin Samsung Galaxy S4:en tai Sony Xperia Z1:en kaltaista puhelinta, jossa näyttöjen koko oli vielä sopiva, ja kamerakin oli ok.

Vielä kommentoin, että olen tutustunut myös iPhone 12 miniin ja 13 miniin. Olen miettinyt, mitä ominaisuuksia minä kaipaan alle 5,5 näytön lisäksi. Selaan nettiä, luen uutisia, otan jonkun verran kuvia, joita julkaisen Instagramiin ja Facebookin ja kuuntelen Spotifylla musiikkia. Tuo 64 gt mietityttänyt, mutten todellakaan usko tarvitsevani yli 200 gt. Koitan pitää turhat kuvat ja sovellukset pois puhelimestani.

Vierailija
38/42 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

IPhone SE 3 pitäisi olla tulossa ens vuonna (keväällä?). SE 2 - mallia olen ajatellut nykyisen (6s) jälkeen ostaa, mutta odottelen nyt tuota uutta, millainen on.

Vierailija
39/42 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt se 2022. Tykkään kyllä. Ainut vika huono akunkesto.

Parasta pienempi koko ja olen entinen pro käyttäjä.

Näppärä käyttää yhdellä kädellä ja voi pitää taskussa. Käsilaukku huono nykyään kun kännyköitä varastetaan paljon.

Vierailija
40/42 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vielä iPhone 6 käytössä ja toimii siinä kuin 2025 puhelinkin. 

mitä kamera nyt on vähän iäkäs. Toimittajalla tietysti oma oikea kamerakin löytyy. 

Oikeastaan mitään mullistavaa ei ole 6 jälkeen tapahtunut. Pidän 7 parhaana ikinä tehtynä puhelimena. SE on asetusten kannalta todella haastava. Koskaan en ole saanut päälle etsi iPhoneni toimintoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme