Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tukiryhmää keskisellä käyneille?

Vierailija
06.09.2013 |

Vertaistukea kaipaisin. Netissä. Minusta ei ole vielä livenä sanomaan että hei olen Netta ja olen käynyt Tuurin kyläkaupassa. Hävettää ja tuntuu nololta. Mistä tukea?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

BB-talosta?

Vierailija
2/37 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

FBssä kai on joku mutta se on niille, jotka on kesälomalla leiriytyneet asuntovaunualueelle. Itse olen käynyt yksityisellä terapeutilla purkamassa joulumaakäynnin herättämiä häpeäntunteita, jotka alkoi tulla uniin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaankin aika paikallinen ongelma, joka koskettaa kyllä monia, eli tuskin olet yksin sen kanssa. Jos ryhmää ei jo ole, niin ihan varmasti tarvetta kyllä on. Tahdon välittää sulle virtuaalitukeni ihan täältä nyt. Noin. Toivottavasti löydät vertaistukiryhmän! Uskon että hävettää, mutta sattuuhan sitä kaikenlaista. Nyt vaan selkä suoraksi ja usko siihen että aika auttaa tuosta yli.

Vierailija
4/37 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tämä on juuri tällä hetkellä epäkorrekti aihe keskustella. Menkää itseenne ja pitäkää mölyt mahassanne.

Pikaiset paranemiset Vesalle.

Vierailija
5/37 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi käy jossain ryhmässä mutta se on suljettu. Hänellä meni vuosia ennenkuin tajusi edes alkaa hävetä. Oli kuvauttanut itsensä vesan kans ja kuvan katsominen avasi jonkun padon. Sen jälkeen löytyi ryhmä mutta edelleen tuntuu, että tuo asia nousee aina pintaan ja on semmoinen suvun yhteinen häpeä. 

Vierailija
6/37 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kävin siellä vajaa 10 vuotta sitten, samalla reissulla kuin powerparkissa. ihan hyvin olen selvinnyt siitä perheen tuella, kun kokemuskin oli yhteinen. ei aina tarvi terapiaa.

Vierailija
7/37 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että on koska aihe on edelleen tabu Suomessa. 

Vierailija
8/37 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 17:50"]

Anoppi käy jossain ryhmässä mutta se on suljettu. Hänellä meni vuosia ennenkuin tajusi edes alkaa hävetä. Oli kuvauttanut itsensä vesan kans ja kuvan katsominen avasi jonkun padon. Sen jälkeen löytyi ryhmä mutta edelleen tuntuu, että tuo asia nousee aina pintaan ja on semmoinen suvun yhteinen häpeä. 

[/quote]

= DD

Vierailija
9/37 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja sentään! Siis AA-kerho Tuurissa käyneille. No onhan se noloa, jos ei-wt-perhe ajelee Tuuriin ja tekee siellä edullisia ostoksia. Muistattehan te ottaa mukaan Stockmannin kassit, ettei häpeä ole ihan täydellinen. Plääh!

Vierailija
10/37 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 17:55"]

Voi luoja sentään! Siis AA-kerho Tuurissa käyneille. No onhan se noloa, jos ei-wt-perhe ajelee Tuuriin ja tekee siellä edullisia ostoksia. Muistattehan te ottaa mukaan Stockmannin kassit, ettei häpeä ole ihan täydellinen. Plääh!

[/quote]

Tässä tyyppiesimerkki Keskisellä käyneestä henkilöstä joka on vielä kieltovaiheessa.

Itse selvisin ajan kanssa, poikaystävän kanssa joskus Tuurinreissustani puhuttiin ja hän oli korvaamaton tuki. Toki voit terapiaankin hakea jos ei löydy lähipiiristä tukijoukkoja, uskon että Kela korvaa osan kuntoutuksesta.

Vierailija
11/37 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihan oikeesti. Jotain rajaa ja hienotunteisuutta. Ei tuo ole asiallista.

Vierailija
12/37 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että ystäväni on käynyt vesan hotellissa mutta hän ei suostu puhumaan asiasta. Yrittää lyödä asian leikiksi. olen hänellekin sanonut että hakisi apua ajoissa ettei homma mene siihen että on seuraavaksi lähdössä joulumaahan.

Vierailija
13/37 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko multa mennyt jotain ohi, eli mikä tässä nyt on niin erityisen epäasiallista?? 4

Vierailija
14/37 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs Vesalla?

Vierailija
15/37 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs Vesalla?

Vierailija
16/37 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 18:10"]

Onko multa mennyt jotain ohi, eli mikä tässä nyt on niin erityisen epäasiallista?? 4

[/quote]

On näköjään mennyt ohi. lue päivän uutiset.

Vierailija
17/37 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avlla ei mikään aihe ole epäkorrekti. Juuri nythän tästä kannattaa ja pitääkin keskustella. 

Vierailija
18/37 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies taitaa nähdä painajaisia vieläkin siitä että olen joskus hänet pakottanut käymään Ostoshelvetissä. Olen yrittänyt sanoa, että se oli minun lapsuudessani vielä pieni kauppa, ja edullinen, jotta minun suvussani on ihan normaalia käydä Keskisellä, vaikka se on nykyään hehtaarihalli jossa ei enää ole kuin harvat tuotteet halpoja. Luulen että joillakin lähiseutujen asukkailla on suurempi toleranssi, ja ovat resistenssejä Keskishysteriaan.

Olin vuonna 2000, eräässä laajennuksen avajaisissa, ihmismassat olivat suuren joukkohysterian vallassa. Jälkeenpäin kuulin erään miehen sanovan toiselle, että "Mitä me tänne ollaan tultu, kyllä nyt pitää mennä kotia ja kattua peiliin"

Vierailija
19/37 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua hävetä että osallistuin miljoonarokkiin. tiedän kyllä että hotellilla kokoontuu tukiryhmä torstaisin ja jossain asuntovaunussa kesällä. Terapeutti on joku brasilialaissyntyinen nainen mutta kyllä suomella pärjää.

Vierailija
20/37 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän jutut on aivan kuin koulukiusaajilla. Hävetkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme