Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen mielenterveysongelmainen, mutta minulta odotetaan täysin normaalia jaksamista

Vierailija
22.08.2020 |

Olen eläkkeellä, mutta oma puoliso ei ymmärrä silti, että miksi "en ole kuten muut". En jaksa enää edes selittää tätä kummemmin, mutta riitojen yhteydessä saan aina kuulla siitä, miten olen jättänyt koulut kesken, miten en uskalla ajaa ajokorttia, miten en osaa olla ihmisten kanssa.

Olen ihan rikki ja loppu. En kuvittele, että ruoho olisi aidan takana yhtään tämän vihreämpää. En vain osaa kuvitella, että miltä tuntuisi loppu elämä yksinkään. Näillä spekseillä on ihme, että ylipäätään olen naimisissa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmaisten ei kannata alkaa suhteeseen muiden kuin mielenterveysongelmaisten kanssa.

Nimenomaan! Entäs kun se toinen esittää alkuun empaattista ja ymmärtäväistä, mutta muuttuu ja alkaa tuomitsemaan?

Kyllä mä olen potentiaalisille seurustelukumppaneille kertonut suoraan et olen paniikki- ja ahdistuneisuushäiriöiinen ja mulla on myös syömishäiriötaustaa ja dissosiaatiota jotka ajoittain vaikeuttaa elämää, jaksatko sinä semmosen kanssa ja ymmärrätkö. Olen antanut itse heille tilaisuuden perääntyä ollen rehellinen täysin itsestäni.

Vastaus on ollut aina, että joo kyllä ymmärtää, haluaa auttaa ja tukea ja empatiaa riittää, olen täydellinen tällaisena, hyväksyn. Jossain vaiheessa ne käännetään kuitenkin mua vastaan, joka osaltaan vain pahentaa ongelmia, ja olen täysin viallinen ja epäkelpo niiden takia, vaikka yritän parhaani ja todellakin työskentelen itseni eteen. En todellakaan vaan makaa kiusallani vaikeuttamassa muiden elämää.

Miksi te "normaalit" esitätte ettekä ole rehellisiä?

Toisen ihmisen rakkaus voi parantaa ja auttaa niin paljon, mutta silti valitaan se tuomitsemisen tie.

Eihän siihen oikein voi kieltävästi vastata. Pitäisi laittaa suhde pienelle katkolle heti alkuun ja sanoa että mietihän vielä, et ole miettinyt kunnolla, ja selittää minkälaisista jutuista on kysymys.

Moni ajaa itsensä piippuun leikkiessään suurta ritaria, ja kumpikaan ei välttämättä tunnista suhteen epäterveitä juttuja. Siksihän se mielenterveysvaikeus onkin. Muistuttaisin kuitenkin, että jotain häikkää on luultavasti toisellakin osapuolella, siksi hän on vetoa tuntenutkin tilanteeseen.

Mutta jos on herkkä tuomitsemaan ja kuvittelemaan, että maailman voi komentaa mieleisekseen, niin ehkä se on nähtävissä hiukan aiemminkin, ettei tarvitse turhaan kärvistellä rinnakkain vuosien ajan. Mutta moni on melko taitava naamioimaan asian. Ollaan liioitellun hellanlettas, ja hirrrveän positiivisia. Kannattanee ihanimman sijaan tavoitella normaalinoloista, ehkä ensin jopa hiukan nihkeää ihmistä, saattaa löytyä aarre. Mutta hakuammuntaahan se on.

Vierailija
22/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, kumppania kohtelee sua kamalasti ja mitätöi sun ongelmat!

Kai käyt terapiassa?

Tulet vielä hullummaksi tuossa suhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä palstaa luettuani on asenteeni mt-ongelmaisiin muuttunut kielteiseksi.

Anteeksi, en voi mitään.

Palstalla on niin sekoja.

Noh noh. Voithan sinä, vaikka miten paljon.

Sinua vaivaa sama harha kuin niitä, jotka ulvovat miten ulkomaalaiset kyllä jaksavat marjastaa ja suomalaiset eivät muka pysty. No ehkei kannata satsata huonoselkäisen thairouvan lentolippuun, kun tietää ettei pääsisi palkoille eikä jaksaisi rankkaa työtä. Poimimaan tulevat ulkomaalaiset ovat valikoitunutta väkeä.

Samoin täällä kirjoittaa valtava joukko erittäin lämpimiä, viisaita ihmisiä, jotka ymmärtävät sinut puolesta sanasta ja vinkkaavat eteenpäin tai ymmärtävät olla neuvomatta ja vain kuuntelevat ja lohduttavat. He eivät todennäköisesti ole äitisi eivätkä myöskään pyhimyksiä, vaan mielenterveysongelman viisaaksi koulimia ihmisiä, joilla riittää aikaa sinulle. He eivät kuitenkaan allekirjoita viestiään sanalla mt-ongelmainen. Joten näet vain ilkeimmät ja selkeästi sekopäiset.

Vierailija
24/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tosiaan, että olet naimisissa.

Kuinka tuommoisessa suhteessa muka osaisi arvostaa itseään kun kumppanikin vaan mitätöi?

Voisit paremmin yksinään ja löydät kyllä myöhemmin lämpimän ihmisen, joka ottaa sut kokonaisena huomioon eikä vaan lyttää.

Vierailija
25/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä palstaa luettuani on asenteeni mt-ongelmaisiin muuttunut kielteiseksi.

Anteeksi, en voi mitään.

Palstalla on niin sekoja.

Noh noh. Voithan sinä, vaikka miten paljon.

Sinua vaivaa sama harha kuin niitä, jotka ulvovat miten ulkomaalaiset kyllä jaksavat marjastaa ja suomalaiset eivät muka pysty. No ehkei kannata satsata huonoselkäisen thairouvan lentolippuun, kun tietää ettei pääsisi palkoille eikä jaksaisi rankkaa työtä. Poimimaan tulevat ulkomaalaiset ovat valikoitunutta väkeä.

Samoin täällä kirjoittaa valtava joukko erittäin lämpimiä, viisaita ihmisiä, jotka ymmärtävät sinut puolesta sanasta ja vinkkaavat eteenpäin tai ymmärtävät olla neuvomatta ja vain kuuntelevat ja lohduttavat. He eivät todennäköisesti ole äitisi eivätkä myöskään pyhimyksiä, vaan mielenterveysongelman viisaaksi koulimia ihmisiä, joilla riittää aikaa sinulle. He eivät kuitenkaan allekirjoita viestiään sanalla mt-ongelmainen. Joten näet vain ilkeimmät ja selkeästi sekopäiset.

Hienosti kirjoitettu. Noin ajattelen omien kokemusteni pohjalta. Ne on ne sairaudentunnottomat diagnosoimattomat apua vailla olevat niitä pahimpia. Ne, joita ei siksi yleisesti mielletä mt-ongelmaisiksi. Vaikka todella aihetta olisi.