Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko TE-toimiston ehdottamasta työharjoittelusta kieltäytyä koronan takia?

Vierailija
22.08.2020 |

Kuulun riskiryhmään. Kuolen 99% todennäköisyydellä, jos saan koronan. Voinko haastaa TE-toimiston oikeuteen murhayrityksestä? Tuleeko karenssi, jos kieltäydyn?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen havainnut hyväksi keinoksi kyykyttää TE-tätejä saikuttamalla masennus- ja ahdistusoireista aina kun he julkeavat vaatia jotain. Pitää tosin joko tietää aiemmista kokemuksista miltä nuo oireet tuntuvat tai olla riittävän älykäs ottaakseen selvää, mutta lapsikin tosin osaa esittää surullista, joten...

TE-toimisto ei kykene pakottamaan ketään mihinkään, jos vain on riittävästi röyhkeyttä.

Siis miten niin kyykytät? Ei ne sinua muista, sinä saat ihan huolettomasti olla sairauslomalla yli maksimimäärän ja esittää miten surullista tahansa, ei se ole työkkäriltä pois.

Vierailija
22/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen havainnut hyväksi keinoksi kyykyttää TE-tätejä saikuttamalla masennus- ja ahdistusoireista aina kun he julkeavat vaatia jotain. Pitää tosin joko tietää aiemmista kokemuksista miltä nuo oireet tuntuvat tai olla riittävän älykäs ottaakseen selvää, mutta lapsikin tosin osaa esittää surullista, joten...

TE-toimisto ei kykene pakottamaan ketään mihinkään, jos vain on riittävästi röyhkeyttä.

Siis miten niin kyykytät? Ei ne sinua muista, sinä saat ihan huolettomasti olla sairauslomalla yli maksimimäärän ja esittää miten surullista tahansa, ei se ole työkkäriltä pois.

Sillä tavalla, että kun he luulevat EI-sanan kuullessaan olevansa sellaisessa roolissa, että he voivat sanella minulle mitä minun PITÄÄ tehdä TAI tulee sanktioita, niin minä sanelenkin heille kuinka asiat todellisuudessa tulevat etenemään. Ai että niitä niiden kyrp.änaamailmeitä on mukava katsella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te-toimistossa työssä. En halua pakottaa ketään yhtään mihinkään. Sääntönä on ainakin meidän toimistossa, että asiakasta kuullaan. Röyhkeydestä ei kyllä palkita, mutta rohkeudesta esittää omia toiveita kyllä palkitaan. Silloin niitä voidaan yhdessä miettiä ja katsoa, voidaanko edistää esim työttömyysetuudella. Koulutus jne.

Tämä on ihan fakta, vaikka ette uskoisi. Esim. omaehtoisiin opintoihin voi saada tukea 24kk, kunhan niille voidaan osoittaa työllistävä vaikutus. Mielelläni teen sellaisen päätöksen ja tuen asiakasta. Asiakas itse hakeutuu ja valitsee koulutuksen. Ennen koulutuksen aloittamista haettava päätös te-toimistosta.

Teillä on osalla harhaisia mielikuvia TE-toimistojen väestä. Syyllistävä sormi kannattaa osoittaa poliitikkoihin ja virkamiesjohtoon mm. valtiovarainministeriössä, josta tulevia työvoimapoliittisia suosituksia ei voi kuin ihmetellä.

Puhukaa asioistanne. Meitä on teidän puolella olevia ihmisiä. Mun pomokin on. Jos menee hankalaksi, sitten ei, mutta yrittänyttä ei laiteta. Eikä kysymisestä karenssia tule.

Vierailija
24/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit lääkärinlausunnon kera kieltäytyä terveydellisiin syihin vedoten. Muuten tulee karenssi. Pienempi paha sekin.

Kuinka saan lääkärinlausunnon, kun en voi poistua asunnosta koronan takia? AP

Ethän tule höpöttämään toimistolle noita juttujasi? Eikö ole selvää, että ilman lääkärintodistusta veronmaksajilla ei ole velvollisuutta maksaa ylöspitoasi? Koronan hotestiin on selvät ohjeet, jotka saat soittamalla terveyskeskukseen. Oletkohan trolli? Rahaa ei ainakaan te-toimistolta heru noilla selvityksillä. Ei pidäkään.

Vierailija
25/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos se on ehdotus niin kieltäydyt. Älä suostu laittamaan sitä työllistymissuunnitelmaan. Tällä hetkellä kaikki ei edes ota kokeilijoita juurikin tartuntariskin vuoksi. Sano työkkärissä että hommatkaa paikka niin katsotaan sitten. Ja se on nykyisin työkokeilu eikä -harjoittelu.

Jos se ei ole työllistymissuunnitelmassa, ei saa 9 e/vrk lisätukea. Silti on mentävä, jos sopiva paikka löytyy.

Nykyisin saa vaikkei olisi työllistymissuunitelmassa mainintaa. Korotettu etuutta ei taida saada. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän