Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko TE-toimiston ehdottamasta työharjoittelusta kieltäytyä koronan takia?

Vierailija
22.08.2020 |

Kuulun riskiryhmään. Kuolen 99% todennäköisyydellä, jos saan koronan. Voinko haastaa TE-toimiston oikeuteen murhayrityksestä? Tuleeko karenssi, jos kieltäydyn?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit haastaa oikeuteen, mutta karenssin saat silti. Onko sinulla varaa oikeudenkäyntiin?

Vierailija
2/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit lääkärinlausunnon kera kieltäytyä terveydellisiin syihin vedoten. Muuten tulee karenssi. Pienempi paha sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se on ehdotus niin kieltäydyt. Älä suostu laittamaan sitä työllistymissuunnitelmaan. Tällä hetkellä kaikki ei edes ota kokeilijoita juurikin tartuntariskin vuoksi. Sano työkkärissä että hommatkaa paikka niin katsotaan sitten. Ja se on nykyisin työkokeilu eikä -harjoittelu.

Vierailija
4/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit haastaa oikeuteen, mutta karenssin saat silti. Onko sinulla varaa oikeudenkäyntiin?

Ei ole varaa. AP

Vierailija
5/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole yhteydessä TE-toimistoon. Kerro huolesi. Kysy TE-toimiston linjauksista karenssin osalta. Sinulle varmastikin löytyisi sopiva, turvallinen ratkaisu työharjoittelupaikaksi, jos olet itse motivoinut. Älä käytä Korona-korttia turhaan!

Vierailija
6/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit lääkärinlausunnon kera kieltäytyä terveydellisiin syihin vedoten. Muuten tulee karenssi. Pienempi paha sekin.

Kuinka saan lääkärinlausunnon, kun en voi poistua asunnosta koronan takia? AP

Vierailija
7/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilua varten tehdään sopimus. Oletko allekirjoittanut sopimuksen eli ilmaissut olevasi halukas työkokeiluun? Miksi sinulle on ehdotettu tai olet pyytänyt päästä työkokeiluun? 

Vierailija
8/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka saan lääkärinlausunnon, kun en voi poistua asunnosta koronan takia? AP

Soita omalääkärillesi ja selitä tilanne.

Vierailija
9/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkkäri pakota mihinkään näin korona aikaan.

Vierailija
10/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen havainnut hyväksi keinoksi kyykyttää TE-tätejä saikuttamalla masennus- ja ahdistusoireista aina kun he julkeavat vaatia jotain. Pitää tosin joko tietää aiemmista kokemuksista miltä nuo oireet tuntuvat tai olla riittävän älykäs ottaakseen selvää, mutta lapsikin tosin osaa esittää surullista, joten...

TE-toimisto ei kykene pakottamaan ketään mihinkään, jos vain on riittävästi röyhkeyttä.

Vierailija
11/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-työntekijänä sanoisin, että sinulla tulee olla lääkärintodistus. Koska kyseessä on harjoittelu, voit myös ehdottaa, että teet tehtäviä, jossa tartuntavaara on pienempi. Omasta puolesta huomioisin myös pelkosi eli voitaisiin miettiä, onko kyseinen työkokeilu sinulle hyvä. Ihmiset pelkää liikaa TE-toimistoa. Meille voi puhua omista toiveista. Mitä itse haluaisit? Minä ja mun työtoverit kuunnellaan. Olen itse ollut työttömänä. Oleskella ei saa. Mutta voi yhdessä keksiä suunnitelmia, joilla joskus tulevaisuudessa löytyisi töitä. Niitä töitä, mistä itse tykkäisit.

Vierailija
12/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole yhteydessä TE-toimistoon. Kerro huolesi. Kysy TE-toimiston linjauksista karenssin osalta. Sinulle varmastikin löytyisi sopiva, turvallinen ratkaisu työharjoittelupaikaksi, jos olet itse motivoinut. Älä käytä Korona-korttia turhaan!

Oliko tämä vitsi?

Vierailija
13/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos se on ehdotus niin kieltäydyt. Älä suostu laittamaan sitä työllistymissuunnitelmaan. Tällä hetkellä kaikki ei edes ota kokeilijoita juurikin tartuntariskin vuoksi. Sano työkkärissä että hommatkaa paikka niin katsotaan sitten. Ja se on nykyisin työkokeilu eikä -harjoittelu.

Jos se ei ole työllistymissuunnitelmassa, ei saa 9 e/vrk lisätukea. Silti on mentävä, jos sopiva paikka löytyy.

Vierailija
14/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te-työntekijänä sanoisin, että sinulla tulee olla lääkärintodistus. Koska kyseessä on harjoittelu, voit myös ehdottaa, että teet tehtäviä, jossa tartuntavaara on pienempi. Omasta puolesta huomioisin myös pelkosi eli voitaisiin miettiä, onko kyseinen työkokeilu sinulle hyvä. Ihmiset pelkää liikaa TE-toimistoa. Meille voi puhua omista toiveista. Mitä itse haluaisit? Minä ja mun työtoverit kuunnellaan. Olen itse ollut työttömänä. Oleskella ei saa. Mutta voi yhdessä keksiä suunnitelmia, joilla joskus tulevaisuudessa löytyisi töitä. Niitä töitä, mistä itse tykkäisit.

Tuota... miten pitkään olet ollut töissä TE-toimistossa? Siellä ei tunneta termiä harjoittelu minkään muun kuin työvoimakoulutuksen yhteydessä.

Vierailija
15/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen havainnut hyväksi keinoksi kyykyttää TE-tätejä saikuttamalla masennus- ja ahdistusoireista aina kun he julkeavat vaatia jotain. Pitää tosin joko tietää aiemmista kokemuksista miltä nuo oireet tuntuvat tai olla riittävän älykäs ottaakseen selvää, mutta lapsikin tosin osaa esittää surullista, joten...

TE-toimisto ei kykene pakottamaan ketään mihinkään, jos vain on riittävästi röyhkeyttä.

Te-toimistossa työssä. En halua pakottaa ketään yhtään mihinkään. Sääntönä on ainakin meidän toimistossa, että asiakasta kuullaan. Röyhkeydestä ei kyllä palkita, mutta rohkeudesta esittää omia toiveita kyllä palkitaan. Silloin niitä voidaan yhdessä miettiä ja katsoa, voidaanko edistää esim työttömyysetuudella. Koulutus jne.

Vierailija
16/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee niin paljon tarjouksia, että tekisi mieli sanoa, ettei yhden ihmisen takia kannata niin monta työntekijää ja te-toimistoa pitää auki paikkakunnalla.

Vierailija
17/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen te toimiston johtajatar. MINÄ Määrään mitä SINÄ TEET JA MILLON" Me VIHATAAN TEITÄ TE KÖYHÄT  TYÖTTÖMÄT! SINÄmenet sinne just sillon kun MINÄ sanon! 

TURHA yrittääkkään. Minä hommaan sulle karenssin HETI! 

Vierailija
18/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se ei ole työllistymissuunnitelmassa, ei saa 9 e/vrk lisätukea. Silti on mentävä, jos sopiva paikka löytyy.

Miksi et ole ajoissa yhteydessä te-toimistoon ja sovi palvelusta niin, että se kirjataan suunnitelmaasi? Eikö sinällään ole yksinkertainen asia? Jos haluat sooloilla, sinulla on siihen täysi vapaus. Jos haluat tukea, noudata yhteiskunnan sääntöjä. Mikä tässä on vaikeaa käsittää? Saamasi tuki on verotettu joltakin toiselta. Et voi puuhastella toisten rahoilla mitä tahansa.

Vierailija
19/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä etämahdollisuus. Etänä pitäisi kaikki tehdä nyt muutenkin.

Vierailija
20/25 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee niin paljon tarjouksia, että tekisi mieli sanoa, ettei yhden ihmisen takia kannata niin monta työntekijää ja te-toimistoa pitää auki paikkakunnalla.

Voidaanhan koko tuki myös lakkauttaa. Ei rahaa eikä palveluja kulukorvauksineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme