Kun lähdette vaikka kävelylenkille,
otatteko mukaan henkkarit?
Vai onko teillä mukana kännykkä, tai kenties molemmat?
Kommentit (20)
henkkarit pitäis olla aina mukana, usein ei ole mitään mukana, ei edes avaimia
En koskaan. Otan avaimet ja kännykän mukaan.
Lähden ilman kännykkää ja lompakkoa, avain vaan mukana lenkkariin sidottuna. Jos nyt poliisi haluaisi nähdä henkkarini kesken lenkin, voisi hän ajaa minut kotiovelleni max 15 min etäisyydelle ja tulla katsomaan henkkarini kotiini. Ei kai mikään laki velvoita ihmisiä pitämään henkkareita koko ajan mukana. Aina voi jälkikäteen todistaa henkilöllisyytensä.
Olisi aika kätevää, jos sosiaaaliturvatunnus tatuoitaisiin viivakoodilla käsivarteen ;-)
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 08:46"]
Lähden ilman kännykkää ja lompakkoa, avain vaan mukana lenkkariin sidottuna. Jos nyt poliisi haluaisi nähdä henkkarini kesken lenkin, voisi hän ajaa minut kotiovelleni max 15 min etäisyydelle ja tulla katsomaan henkkarini kotiini. Ei kai mikään laki velvoita ihmisiä pitämään henkkareita koko ajan mukana. Aina voi jälkikäteen todistaa henkilöllisyytensä.
Olisi aika kätevää, jos sosiaaaliturvatunnus tatuoitaisiin viivakoodilla käsivarteen ;-)
[/quote]
Voi pyhä jeesus...ja hups sait sydärin, jäit auton alle jne... Ja sairaalassa kuolet allergiseen reatktioon, kun ei tiedetä kuka oot...
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 08:42"]
henkkarit pitäis olla aina mukana
[/quote]
Eikä pidä. Tällaista velvoitetta ei Suomeesa ole. Tietty jos on nuorehko ja haluaa baariin tai ostaa tupakkaa/viinaa, niin kannattaa olla. Mutta velvollisuutta kantaa henkilötodistusta aina mukanaan EI ole.
Mikä on aina mukana? ;) Minusta lenkillä käyminen ei ole varsinaisesti mihinkään lähtemistä. Ajattelen asian vaikka niin että lähden matkalle Lappiin niin riittää että paperit löytyy mukanani hotellilla, ei niitä tarvitse vaatteisiin piilottaa lenkille. Suurempi riski on että ne hukkaa johonkin kuin niitä mihinkään tarvitsee.
Olen tähän ikääni saakka todistanut henkilöllisyyttäni vain kun ikäni on pitänyt todistaa alkoholin ostamisessa tai kun poistun maasta.
Edes onnettomuuksissa ketään ei ole kiinnostanut henkilöllisyyteni.
Jos menen jumpalle niin paperit on repussa. Ulkomailla paperit on mukana ihan lähellä.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 08:51"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 08:46"]
[/quote]
Voi pyhä jeesus...ja hups sait sydärin, jäit auton alle jne... Ja sairaalassa kuolet allergiseen reatktioon, kun ei tiedetä kuka oot...
[/quote]
Voi hyvänen aika sinua. Jos on todella allerginen vaikka penisilliinille tai on diabetes niin silloihan niitä henkkareita tarvitaan ja kuskataan aina (diabeetikot sitä korua). Jos minä sattuisin saamaan sydärin tai jäämään auton alle ei henkkarit mua pelastaisi. Ja mies ilmoitaisi kyllä kadonneeksi jos en ala kotiutua.
Ja lenkillä on yleensä se puhelin koska kuuntelen musaa, mutta jos vaikka akku vähissä jätän puhelimen laturiin ja otan mp3 soittimen.
Kävelylenkillä saattaa puhelin ollakin mukana, juostessa vain mp3-soitin. Henkkareita en kanna mukana.
Jos lähden lapsen kanssa, mulla on aina puhelin mukana, kun lähden lenkille, ei mitään.
Puhelin on mukana, mutta henkkarit? Miksi henkkarit? Ei ole käynyt mielessäkään kuljettaa niitä mukana.
Puhelin on (useimmiten) mukana, samoin avaimet, mutta siinä kaikki. Tykkään juosta metsäpoluilla ja pari kertaa kalliolla liukastuttuani olen todennut, että ihan oman mielenrauhan vuoksi on mukavampi kantaa sitä puhelinta mukana, että jos sattuisin katkaisemaan koipeni jossain korvessa, pystyisi soittamaan apua.
Henkkareita en kuskaa mukanani kuin silloin, jos on koko lompakko mukana.
Ei ole mukana henkkarit eikä aina puhelintakaan, joskus jätän avaimenkin kotiin, jos tiedän että joku on kotona.
Monessa maassa oikeasti on pakollista pitää aina henkkarit mukana (myös Euroopassa). Suomessa näin ei ole.
Minulla on lenkillä mukana vain puhelin, joskus ei sitäkään.
Kännykkä on mukana, mutta erittäin usein myös lompakko, eli sen mukana henkkarit. Ja kyllä: on ICE-koodit niin siskolle kuin miehellekin. On hyvä, että omaisilleni voidaan soittaa, jos jotakin tapahtuu.
On olemassa lääkkeitä, joita ei saa missään nimessä antaa ja on sairauksia, jotka voisivat selittää mm. tajuttomuuden. Läheiset tietävät näistä samoin sairaalan potilastiedoissa on merkinnät.
Kännykkä on ja kaikki muutkin kortit, paitsi henkkarit. Ovat yleensä valmiiksi farkkujen taskussa, mutta henkkareina toimii passi joka on siihen liian iso.
Mulla oli tuo ICE puhelimessa miehen kohdalla joskus vuosituhannen vaihteessa monta vuotta, mutta jostain sitten luin, että se on aivan turha ja yks ja sama onko sitä vai ei. Joskus sitten otin sen pois eikä ole uudestaan tullut laitettua.
Puhelimessa on 'äiti' ja 'isä', joten ainakin heille osaavat soittaa jos nyt pelkän puhelimen yhteystietojen varassa ovat.
Kännykkä ei henkkareita