Kuinka huono kunto on ihmisellä, jolla menee 6,5 km
Kommentit (29)
vaan Autolla kait minä tuommosen matkan meen
🙁
Vierailija kirjoitti:
Miks aina tämmösii vttuiluketjuja. Olispa joskus jotain tsemppausketjuja.
Yleensä nämä muuttuu tsemppaamiseksi koska ihmiset on 💙.
Olisin tosi iloinen, jos pystyisin kävelemään (saati sitten juoksemaan) tuon matkan. Nyt kävelen hyvin hitaasti n. 300 m kerrallaan. Tosin olen ollut sänkyyn tuomittuna 2.5 vuoden ajan, joten eiköhän tämä ole parempaan päin - vai kuinka, AP? Kehtaatko kettuilla minullekin? ;) Tai tietysti kehtaat, mutta onko tarpeen...
Luultavasti hyvä, koska malttaa harjoitella riittävän matalalla sykkeellä. Vaikka provohan tämä on. :/
Aloitus on kuin työpaikan kahvipöydän mahakkaan keski-ikäisen yleensä miehen uhoamista "kovista urheilusuoritusajoista". Sitten kun pitäisi osallistua työpaikan juoksutapahtumaan niin tulee yllättäviä revähdyksiä ja muita vammoja. Voi sitten jatkaa rauhassa muiden huonon kunnon ja akkamaisten suoritusten nälvimistä. :D
Todellisuudessa juokseminen ja hölkkä on todella raskasta ja jokainen kilometri pitkä matka. 6,5 km 55 minuuttiin on oikein hyvä aika varsinkin harrastajalle.
Voi olla oikein hyväkin kunto, jos kysymyksessä on ikääntynyt henkilö esimerkiksi. Tai ylipainoinen, toipilas jne. Jos on terve liikuntaa harrastava terve kolmikymppinen, niin kunto varmasti kohenee ,kun harrastaa juoksua enemmän.
Huono. Tälläistä se on kun terveydenhoitokuluja ei tarvitse itse maksaa.
No se, että jaksaa hölkätä pitkiä matkoja kertoo hyvästä peruskunnosta.
Kaikki eivät myöskään juokse aina maksimivauhtia, ainakaan ei pitäisi. Vaikka pystyn juoksemaan kympin alle 50 minuutin, juoksen usein palauttavia lenkkejä 110-120 sykkeellä, jolloin vauhtini on 7 km/h. Välillä joku urpo huutelee silloin vauhdistani ja pari kertaa vuodessa jopa joku supernopea kävelijä menee ohi. So what?