Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi yski eilen, pitääkö mennä koronatestiin?

Vierailija
22.08.2020 |

Meidän 15-v yski eilen koulusta tultuaan jonkin aikaa ja sama juttu tänä aamuna aamupalan jälkeen. Muutoin ei ole yskinyt eli kaksi tuollaista ajankohtaa jolloin on köhinyt. Yskä on kuivaa, ei mitenkään limaista. Mitään muita oireita ole. Pitääkö nyt sitten mennä testiin näiden oireiden takia ja olla tietysti koulusta pois kunnes tulokset tulevat? Aiempia selkeitä allergiaoireita ei ole ollut eikä myöskään närästystä mikä voisi yskän aiheuttaa. Aika ajoin tällaisia yskiä lapsella on ollut vuosien saatossa ennenkin ja ovat kestäneet ihan parista päivästä muutamaan päivään eikä muita oireita ole ilmennyt.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee netissä netistä. Jos aiemminkin ollut tuskin se nytkään on sen kummempaa.

Vierailija
2/12 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää mennä testiin ihan pienen pienestäkin oireesta. Eli yksikin pieni oire riittää. Päiväkotilapsiakin lähetetään kotiin ja testeihin, jos kerran aivastaa. Nyt pitää olla tarkkana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissä jos tekee testin niin automaattisesti ohjaa testiin, jos yksikin on yksikin oire. Eli jos ilmoittaa, että yskii niin ohjaus tulee testiin. 

Vierailija
4/12 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskin kaksi päivää kotona enkä mennyt testiin. Pikku yskähän se vain oli.

Vierailija
5/12 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netissä jos tekee testin niin automaattisesti ohjaa testiin, jos yksikin on yksikin oire. Eli jos ilmoittaa, että yskii niin ohjaus tulee testiin. 

Ai nuorenkin henkilön kohdalla. Mikä järki sitä on sitten edes tehdä jos tekemättäkin tietää vastauksen.

Vierailija
6/12 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli just pari viikkoa yskä, en kyllä testiin mennyt. Lapsi on nyt flunssassa mutta testiin en aio viedä, olkoon kotona kunnes on terve.

Vierailija
7/12 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin kanssa yskittiin kilpaa eilen bussissa, hurjan huono ilman laatu meidän kaupungin keskustassa ajoittain.

Vierailija
8/12 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli just pari viikkoa yskä, en kyllä testiin mennyt. Lapsi on nyt flunssassa mutta testiin en aio viedä, olkoon kotona kunnes on terve.

Meillä tämä ei onnistu. Itse teen töitä, jota ei voi tehdä etänä. Lapsi käy koulua ja ei voi vain olla pois niin kauan kuin on terve ilman testiä. Koulu vaatii negatiivisen testituloksen ennen kuin sinne voi mennä olipa vielä lieviä oireita tai jo parantunut kokonaan. 

Ap

Vierailija
9/12 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veisin. Olen sen verran ahdistunut tästä tilanteesta kokonaisuudessaan, että en kestäisi miettiä, että onko koronaa vai ei. 

Vierailija
10/12 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiva yskä on tyypillinen koronaoire.

Vierailija
11/12 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkayskää se vaan on.

Vierailija
12/12 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuiva yskä on tyypillinen koronaoire.

Mihin perustat tämän? Yhtä hyvin limainen yskä voi olla tyypillinen koronaoire.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi