Miten Kelasta voi hakea rahaa huonekaluihin ja pesukoneeseen?
Täytetäänkö ihan normaali perustoimeentulohakemus ja kysytäänkö lisätiedoissa vai mitä?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka avuttomia te oikein olette?! Kaikki pitäisi jonkun muun hoitaa. Onko käynyt mielessä, että voisit ihan itse säästää?
Artsi mee takas sinne Bambukiinaan piilottaan niitä nakkejas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pese nyrkkipyykillä, työttömällä on aikaa.
Haluatko nyrkkiä. Hampaat peräaukon kautta kierrätykseen.
Eipä ole ihme jos oot työtön ja rahaton, kuka tuollaista edes palkkaisi.
Mene sillan alle.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään johonkin harkinnanvaraiseen voi yrittää mut tuskin menee läpi jossei sit ole joku vuosia vanha sänky mikä pitää saada vaihtaa. Nekin tulee jostain pajalta.
Maalaa naamasi mustaksi, käkkäröi tukkasi, ota huulitäytteet ja hae maksusitoumus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeää, jos nuokin saadaan ilmaiseksi. Vain Suomessa.
Ja siinä toinen, joka ei tarvitse mitään mutta kadehtii silti.
Mikään ei ole niin kateellinen kuin toimeen tuleva, joka kadehtii köyhempää.Jos on itse valinnut erilaisen, enemmän omaan yrittämiseen perustuvan tavan _vastaavassa tilanteessa_, on kyllä aivan oikeutettu kommentoimaan. Ilmeisesti tuo kateus-korttin sellainen perusvarma, jota voi heilutella ihan mielensä mukaan.
Kokoomus aloitus jolla lietsotaan vihaa köyhiä kohtaan.
Jos jotain puoluetta voisin ajatella kannattavani, niin demareita. Mutta en sitä siipeä, joka antaa kaikille kaiken ilmais
ei ole hengissä pitämistä ostaa pesukone tai huonekaluja. ja ilmeisen nyt vaan tulee yrittää myös itse. Hyysäämistä on se, ettei ihmiseltä itseltä oleteta mitään ja kannetaan kaikki valmiiksi eteen.
tottakai se in kompromissi, mutta kompromissit neuvotellaan aina uudestaan uusissa olosuhteissa ja uuden tiedon valossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siinä toinen, joka ei tarvitse mitään mutta kadehtii silti.
Mikään ei ole niin kateellinen kuin toimeen tuleva, joka kadehtii köyhempää.Jos on itse valinnut erilaisen, enemmän omaan yrittämiseen perustuvan tavan _vastaavassa tilanteessa_, on kyllä aivan oikeutettu kommentoimaan. Ilmeisesti tuo kateus-korttin sellainen perusvarma, jota voi heilutella ihan mielensä mukaan.
Kokoomus aloitus jolla lietsotaan vihaa köyhiä kohtaan.
Jos jotain puoluetta voisin ajatella kannattavani, niin demareita. Mutta
Kyllä työttömältä odotetaan 4 paikan hakua kuukaudessa ja valmiutta vastaanottaa oman alan töitä milloin tahansa.
Turha syyttää passiivisuudesta jos ei töitä ole. Moni kerää pulloja ja marjoja mutta 50e pesukone on kova raha niilläkään tuloilla.
Kuten sanoin, suon reunaan ei saa mennä kuokkimaan peltoa. Se että pääsee tekemään töitä on muiden armeliaisuuden varassa.
Pesutupa & kierrätyskeskus. Siinä sulle vastaukset, et sinä noihin rahaa saa yksinasuvana nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsiisus sentään. Ei ihme, että Suomi konkassa ja verot tapissa kun rahaa annetaan verotuloista joidenkin pesukone- ja huonekaluhankintoihin.
Et sä pöytää tai kirjahyllyä sieltä voi hakea. Pyykinpesu on aika kova juttu. Tunnen monia jotka itseni lisäksi on jossain vaiheessa pesseet nyrkkipyykkiä. Kyllä se on ihan järkevää ihmisistä huolehtimista että saavat pyykkinsä pestyä, jos siihen nyt sitten meneekin se 50e.
Ei me kuitenkaan eletä maailmassa jossa sä voit kävellä suon reunaan ja ruveta kuokkimaan itelles peltoa.
Eikö lähes jokaisessa vuokrakerrostalossa ole pesutupa? Ainakin kaupungin taloissa on. Ei tarvita mitään henkilökohtaisia pesukoneita muiden taskusta.
Koko tt-tuen idea on, että tarjotaan vain ja ainoastaan ihmisarvoinen elämä väliaikaisesti ilman mitään ylimääräi
Suuri osa tt-tuen saajista elää sillä vuosikausia. Yleensä työkyvyttömiä joita Kela ei päästä työkyvyttömyyseläkkeelle. Kyllä siinä silloin vuosien aikana tulee tarvetta harkinnanvaraiselle tuelle.
Pyykkikoneeseen ei voi saada tukea, jos taloyhtiössä on pyykkitupa. Tietenkään kellekään ei silloin kustanneta pyykkikonetta.
Mjustalaiset tietää, kysy heiltä. Ehkä joudut hiukan maksamaan tiedoista.
kenkälankkia naamaan ja unohda suomen kieli.jos ei rahahanat aukea on miehessä vika.
toinen keino mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään johonkin harkinnanvaraiseen voi yrittää mut tuskin menee läpi jossei sit ole joku vuosia vanha sänky mikä pitää saada vaihtaa. Nekin tulee jostain pajalta.
No mulla sellainen tilanne ,e ttä muutin juuri ja ei oo yhtään ylimääräistä rahaa huonekaluihin taikka pesukoneesen. Kun muutin vanhemman luota
Mutta sulle ei kelpaa sukulaisten vanhat huonekalut? Näillä me kaikki boomerit päästiin alkuun. Kukaan, ei kukaan hakenut rahaa Kelasta huonekaluihin.
Vierailija kirjoitti:
Pesutupa & kierrätyskeskus. Siinä sulle vastaukset, et sinä noihin rahaa saa yksinasuvana nuorena.
No, ei pitäisikään mun mielestä. Jotain rajaa sentään.
Kelan ainoa tehtävä on jakaa verorahoja näille ilman arvoja ja selkärankaa oleville luusereille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla sellainen tilanne ,e ttä muutin juuri ja ei oo yhtään ylimääräistä rahaa huonekaluihin taikka pesukoneesen. Kun muutin vanhemman luota
Hae toimeentulotukea (Kela) ja käsitykseni mukaan pesukoneet yms. myönnetään mahdollisesti harkinnanvaraisena päätöksenä, oman kunnan puolelta. Ilmeisesti tarvitaan ensiksi toimeentulotukipäätös ennen kuin voi hakea harkinnanvaraista.
"Täydentävää toimeentulotukea voi hakea esimerkiksi lasten harrastuskuluihin, huonekaluihin tai uuden pesukoneen ostamiseen rikkoutuneen tilalle. Lisäksi kunta voi myöntää ehkäisevää toimeentulotukea, jonka tarkoituksena on ehkäistä syrjäytymistä ja pitkäaikaista riippuvuutta toimeentulotuesta."
https://elamassa.fi/tyo-ja-toimeentulo/toimeentulotukihakemus-kelaan/
Vierailija kirjoitti:
Kuinka avuttomia te oikein olette?! Kaikki pitäisi jonkun muun hoitaa. Onko käynyt mielessä, että voisit ihan itse säästää?
Toimeentulotuesta ei saa säästää tai tuet loppuvat
Helsingissä ei ainakaan yksinasuvalle pitkäaikaistyöttömälle myönnetty harkinnanvaraista toimeentulotukea pesukoneen hankkimiseen, vaikka taloyhtiössä ei ole pesutupaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhillä ei sais olla enää edes huonekaluja?
Ei. Mene töihin jos haluat, että elämäsi on mukavaa.
Kiinnostaa minuakin kun tarvitsisin jotain 10-15 tuhatta euroa kun on tarkoitus hankkia Frederician huonekaluja (designed by Mogensen). Ovat yllättävän kalliita joten Kelan tuki tulee tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai sulla nyt sänky oli mukana kun muutit ? Kyllä minä sain aikoinaan sukulaisilta huonekaluja kun omilleni lähdin, pyykkitupa oli joten en pesukonetta tarvinnut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei pitäisikään mun mielestä. Jotain rajaa sentään.
Oli kaksoset alle vuoden ikäisiä ja oli kolme vuotias + kuusi vuotias, kyllä tuli pyykkitupa tutuksi
Haluatko nyrkkiä. Hampaat peräaukon kautta kierrätykseen.