Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15 vuotiaiden yökyläily.. ?

Vierailija
05.09.2013 |

Mitäs mieltä olette, jos sinulla on 15v tyttö joka seurustelee samanikäisen pojan kanssa. Saavatko yökyläillä toistensa luona?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 20:35"]

Keskustelisin vakavasti tytön kanssa abortista, synnytyksestä, vastuusta lapsesta, seksitaudeista jne. asioista, joiden ei pitäisi olla osa teinin elämää vaan vasta aikuisten (eikä todellakaan seksitautien heidänkään...). Jos hän silti haluaa yökyläillä, sopii se minulle, mutta hän saa maksaa siitä varhaisesta aikuistumisestaan kunnon hinnan. Jos katsoo olevansa tarpeeksi vanha seksiin, saa luvan olla tarpeeksi vanha menemään töihin ja asumaan alivuokralaisen tapaan keittiössä, jos ei ole varaa maksaa huoneestaan vuokraa. Minulle on turha sanoa, että on vasta peruskoulussa. Muistutan, että yläpään on syytä kehittyä alapään tahtiin eli oikeudet tuo mukanaan velvollisuuksia.

[/quote]

no tulipas kunnon moralisointia...muistuttaisin, että suomalaistyttö menettää neitsyytensä keskimäärin 17-vuotiaana. Tuohon keskiarvoon mahtuu mainiosti iso joukko 15-vuotiaita ja nuorempiakin. Kannatan itsekin odottelua vähän vanhemmaksi, mutta saarnoista tuskin on hyötyä. Kyllä moni yli kolmekymppisistä nykyäideistäkin on menettänyt neitsyytensä tuossa iässä. Aika hyvin tuli jo ilmi, että ap:n tytär huolehtii ehkäisystä kunnolla, joten rakauden ja sukupuolitautien riskin pitäisi olla olematon.

Vierailija
22/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukosuhde 15-vuotiaana. Toi on musta vaan jotenkin yliliikkistä!

Miinus se seksi, se ei oo liikkistä tuon ikäsillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 20:35"]

Keskustelisin vakavasti tytön kanssa abortista, synnytyksestä, vastuusta lapsesta, seksitaudeista jne. asioista, joiden ei pitäisi olla osa teinin elämää vaan vasta aikuisten (eikä todellakaan seksitautien heidänkään...). Jos hän silti haluaa yökyläillä, sopii se minulle, mutta hän saa maksaa siitä varhaisesta aikuistumisestaan kunnon hinnan. Jos katsoo olevansa tarpeeksi vanha seksiin, saa luvan olla tarpeeksi vanha menemään töihin ja asumaan alivuokralaisen tapaan keittiössä, jos ei ole varaa maksaa huoneestaan vuokraa. Minulle on turha sanoa, että on vasta peruskoulussa. Muistutan, että yläpään on syytä kehittyä alapään tahtiin eli oikeudet tuo mukanaan velvollisuuksia.

[/quote]

no tulipas kunnon moralisointia...muistuttaisin, että suomalaistyttö menettää neitsyytensä keskimäärin 17-vuotiaana. Tuohon keskiarvoon mahtuu mainiosti iso joukko 15-vuotiaita ja nuorempiakin. Kannatan itsekin odottelua vähän vanhemmaksi, mutta saarnoista tuskin on hyötyä. Kyllä moni yli kolmekymppisistä nykyäideistäkin on menettänyt neitsyytensä tuossa iässä. Aika hyvin tuli jo ilmi, että ap:n tytär huolehtii ehkäisystä kunnolla, joten rakauden ja sukupuolitautien riskin pitäisi olla olematon.

[/quote]

Muistuttaisin, että 17v on se ikä, jolloin kyselytutkimuksissa on vastattu neitsyyden menneen. Lääkärit esim. YTHS:ssä ovat joskus ihmetelleet, onko ne kaikki 19v neitsyet yliopistossa!

Totta on, että lähiöruusujen lapset harrastavat seksiä jo 10v iässä, mutta se ei merkitse sitä, että kaikkien muiden on tehtävä samoin. Tuo usein esitetty 17v on muistaakseni kysely city-lehden lukijoille, ei siis mikään fakta. Suomessa on runsaasti 18v ikäisiä nuoria aikuisia, jotka ovat onnistuneet välttymään seksiltä.

Vierailija
24/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOTKA OVAT ONNISTUNEET VÄLTTYMÄÄN SEKSILTÄ?!!??? Mitä hemmettiä, miksi ihmeessä sitä pidetään todella todella pahana asiana? Jos on tietoa tarpeeksi, vastuuntuntoa ja kokee että ITSE ON VALMIS siihen pohdintojen jälkeen seurusteltuaan vaikkapa 6kk niin mitä pahaa siinä on?

Eri asia nämä teinit jotka kännää ja panee kaikkea mikä liikkuu, heillä siinä ei ole mitään nättiä saatika järkeä.

Ja onhan nyt aivan eriasia harrastaako seksiä 10v vaiko 15 vuotias samanikäisen pojan kanssa johon on hyvin tutustunut jne.

Huhhuh!

Vierailija
25/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 22:51"]

JOTKA OVAT ONNISTUNEET VÄLTTYMÄÄN SEKSILTÄ?!!??? Mitä hemmettiä, miksi ihmeessä sitä pidetään todella todella pahana asiana? Jos on tietoa tarpeeksi, vastuuntuntoa ja kokee että ITSE ON VALMIS siihen pohdintojen jälkeen seurusteltuaan vaikkapa 6kk niin mitä pahaa siinä on?

Eri asia nämä teinit jotka kännää ja panee kaikkea mikä liikkuu, heillä siinä ei ole mitään nättiä saatika järkeä.

Ja onhan nyt aivan eriasia harrastaako seksiä 10v vaiko 15 vuotias samanikäisen pojan kanssa johon on hyvin tutustunut jne.

Huhhuh!

[/quote]

Äärimmäisen harva 15v on oikeasti valmis seksiin! Itselleen voi vakuutella, että ihan OK, mutta tosiasiassa eden fyysinen kehitys ei vielä ole edennyt sinne asti, että seksi olisi tavoiteltavaa tuossa iässä.

Vierailija
26/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se seksi nyt mikään paha asia ole!! Itse olin 15 kun menetin neitsyyteni. Mielestäni en ollut ollenkaan liian nuori, toivon vaan että olisin tutustunut poikaan vähän paremmin ja seurustellut ensin pidempään. Silloin olisin tiennyt ettei se muuta halunnut kun seksiä ja harrasti sitä samalla parin muunkin kanssa. Varjelkaa lapsianne tältä pettymykseltä, tuntuu nimittäin monta kertaa pahemmalta kun kyseessä on se eka kerta. AP:lla tosin ei ilmeisesti ole tämän laista tilannetta.

Kyllä minä sain yökyläillä miten halusin, aina tietysti piti ilmoittaa missä olen yötä. Älkää kieltäkö seksiä lapsiltanne, koska ne tekee sitä jokatapauksessa. Vanhempani ovat sen verran vanhoillisia etteivät ole koskaan hyväksyneet seksiä ilman parisuhdetta. Joten valehtelin aika usein meneväni kaverille yöksi. Kyllä puute keinot kekesii ;)

Ja en siis ole mikään "lähiöruusujen lapsi" kuten tossa joku sen ilmasi. Ihan hyvät ammatit on molemmilla vanhemmilla. Vanhempani ovat olleet yhdessä 16 vuotiaasta asti. Vanhemmista ei siis ole mitään "negatiivisia vaikutteita tullut". Ja nyt näin 19 vuotiaana voin sanoa että ei minun kaveripiirissäni ainakaan ole yhtään neitsyttä.. En tiedä onko vaan kotkassa yleistä vai mistä johtuu mutta siis lähes kaikki muuttivat omilleen tai poikaystäviensä kanssa yhteen 18 vuotiaina. 

Nuoriso on nykyään erilaista kun parikyt vuotta sitten :)

Vierailija
27/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, jostakin syystä en osaa muistella yhtään pahalla 14 vuotiaana aloitettua seurustelusuhdettani samanikäisen pojan kanssa, harrastimme seksiä kun olin 15. Edelleen ajattelen että se oli turvallisin mahdollinen tapa menettää neitsyys, olimme parhaat ystävät ja luotimme toisiimme ihan täysin. Ehkäisystä huolehdimme todella tarkoin, olimmekin kyllä todella tasaisia ja kilttejä teinejä, ei poltettu tai juotu. Olen kyllä kuullut silloisilta ikätovereiltani aika paljon hurjempiakin juttuja ekoista kerroista, ja vanhempien negatiivinen asenne asiaan pikemminkin heitti bensaa liekkeihin kapinamielisimpien kohdalla.

Vierailija
28/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ehkä yötä olla mutta nukkuu eri huoneessa.  

Vierailija
29/35 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset herätys. Oon 15 ja ihan samassa tilanteessa että vanhemmat ei päästä poikaystävää yöksi. Kysyin vanhemmilta asiaa, ja heti niillä oli mielessä nää seksiasiat. Hei cmon, ehkä meillä nuorillakin on sitä järkeä päässä ja eiköhän kaikki itse tiiä, et millon sen seksielämän alottaa :D Ja en tajuu et miks tosta yökyläilystä tehään niin ongelma? Miks se yhistetään aina seksiin? En vaan ymmärrä.

Vierailija
30/35 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 19:25"]

Ne jotka eivät antaisi, mielelläni kuulisin perustelut miksi ei. ?

[/quote]

minä tuskin antaisin ainakaan kovin suhteen alkuvaiheessa. Ihan siksi, että viisitoistavuotias on vielä aika lapsi, eikä osaa välttämättä suojella itseään tunnetasolla tai päättää itsenäisesti, koska haluaa ja on valmis aloittamaan sukupuolielämän. Viisitoistavuotiailla on aika outoja käsityksiä siitä, mikä on "yleistä" ja mitä muut samanikäiset tekevät.... Ja saattavat luulla, että kun muka "kaikki" muutkin harrastaa seksiä, hänenkin on "pakko".

joten todennäköisesti kehottaisin vähän odottamaan ja katsomaan, ovatko yhä yhdessä vaikka parin kk kuluttua. Pusutteluvaiheesta on kovin helppo siirtyä panovaiheeseen, mutta sieltä ei enää niin vain pääsekään takaisin pusutteluvaiheeseen, vaikka huomaisikin, että suhde on kehitttynyt turhan intiimiksi turhan nopeasti. 

No, minulla tuo tytär on vasta 14, eikä vielä ole juurikaan kiinnostunut pojista. Onneksi. Ehtii parisuhdekiemuroita pähkiä vähän myöhemminkin ;-)

47-vuotias kalkkisäiti

Vierailija
31/35 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, koska kiellot ei kannata. Nimittäin se mikä kielletään - se tehdään.

Vierailija
32/35 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

30: Minun mielestä sinä voisit olla jo ihan nukkumassa, vaikka kesäloma onkin, mutta olen siitä tavallaan samaa mieltä, etten ymmärrä, miksi yökyläily = seksi. Olen tämän johonkin vastaavaan ketjuun kirjoittanutkin. Nuoret voivat haluta vain nukkua sylikkäin (okei, te av-mammat ette tietenkään mitään niin viatonta koskaan tehneet, mutta muut nuoret kyllä). Sitä seksiä kun voi tosiaan harrastaa monessakin paikassa, mutta mahdollisuutta vain olla sylissä yön yli ei muuten juuri saa. On niitäkin nuoria, joita ei erityisemmin viehätä ajatus seksistä, jos omat vanhemmat ovat viereisessä huoneessa.

Ap:n tytär on toki vastuullinen tuplaehkäisynsä kanssa, mutta itse en osaa repiä riemua siitä, että jo 16-vuotiaana aletaan täyttää kehoa hormoneilla.

Vierailija
33/35 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuollainen tilanne kun aloitettiin seurustelu. Olin 15 ja mieheni silloin 16. Olimme joka toinen viikonloppu mieheni vanhempien luona ja joka toinen minun vanhempien luona. Viikolla ei nähty paitsi jos oli koulusta lomaa. Välimatkaa meillä oli n. 70km. Seurustelusta ei olisi varmaan mitään tullut jos ei oltaisi saatu olla sitten yötäkin toistemme luona. 

Nyt vieläkin yhdessä kymmenen vuoden jälkeen :)  Nukuimme samassa sängyssä kyllä juu, mutta seksiä aloitettiin harrastamaan vasta n. 6 kuukauden seurustelun jälkeen ja sekin minun aloitteestani. Oli ihanaa aikaa ja se kaipuun tunne mikä alkoi jo lauantai iltana kun tiesi että seuraavana päivänä se toinen lähtee ja taas on pitkä viikko seuraavaan näkemiseen. 

Mutta jos asia huolettaa niin voisiko siihen tehdä sellaisen kompromissin että poika nukkuisi eri huoneessa?

Vierailija
34/35 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse oli yökyläilystä ja mammat vetää mukaan seksin? :'D

Vierailija
35/35 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi. Tiedän nämä argumentit, että seksiä voi harrastaa keskellä päivää ym. Mutta minusta vanhemman tehtävä on pyrkiä suojelemaan lasta. Nykyisin seksi on niin tavanomaista, voihan se olla että nuori ei itsekään vielä haluaisi mutta kokee että "pitää". En halua katsella vieraita teinejä aamiaispöydässä enkä mahdollistaa 15-vuotiaiden kotileiklejä. Esim. 18-vee onkin jo ihan eri asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän