Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15 vuotiaiden yökyläily.. ?

Vierailija
05.09.2013 |

Mitäs mieltä olette, jos sinulla on 15v tyttö joka seurustelee samanikäisen pojan kanssa. Saavatko yökyläillä toistensa luona?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun 15v tyttö seurustelisi, ja kumppani olisi mukava, saisivat yökyläillä toisillaan.

Vierailija
2/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos ovat sen verran kypsiä, että tietävät vastuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät vielä, sanoisin että katsellaan vuoden kuluttua (jos ovat edelleeen yhdessä)

Vierailija
4/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 19:21"]

Eivät vielä, sanoisin että katsellaan vuoden kuluttua (jos ovat edelleeen yhdessä)

[/quote]

Miltä luulet välttyväsi tuolla vuoden kiellolla, siis mitä hyötyä oletat siitä olevan?

Vierailija
5/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaana saa tehdä mitä tahtoo. Melkein.

Vierailija
6/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka eivät antaisi, mielelläni kuulisin perustelut miksi ei. ?

Vierailija
7/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsä ja vastuu ovat sanoja, jotka eivät liity 15-vuotiaisiin.

Vierailija
8/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi että "joo katsotaan vuoden päästä" kieltäisin sen ikään vedoten, tyyliin "katsotaan myöhemmin" minusta 16 vuoden ikä olisi hyvä.

T:4

Vierailija
9/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 19:21"]

[/quote]

Miltä luulet välttyväsi tuolla vuoden kiellolla, siis mitä hyötyä oletat siitä olevan?

[/quote]

Rajat ovat rakkaudenosoitus. Mä ainakin olen iloinen just rajoista, joita mulle on asetettu. Näin jälkeenpäin. Joo, ei yökyläkielto 15-vuotiaana seksiä estä, jos siitä on kyse. Mutta ei lasten silti tarvii saada kaikkia aikuisten juttuja tehdä. Kuten nukkua "kumppaninsa" kanssa. Ja kun ton ikäisen päästää yökylään niin sitä rumbaa jatkuu sitten joka yö suuntaan jos toiseen. Helpompaa kun tossa iässä on vielä selkeä kotiintuloaika. Yksin. On oman perheenkin elämä rauhallisempaa kun iltaisin koti pyhitetään vaan oman perheen jäsenille.

Vierailija
10/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

t. Yläkoulun opettaja, jolla seurustelematon 17-vuotias

Vierailija
11/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin yökyläillä, jos kaikki suhteessa vaikuttaa olevan kunnossa, ja poikaystävä on jo minullekin tuttu useiden rehtien päivävierailujen muodossa.

Vierailija
12/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap:lla tilanne se, että näillä on "kaukosuhde". Näkevät siis vain viikonloppuisin ja  jokatoinen vkl ovat pojan luona ja jokatoinen vuorostaan meillä.

Osa sukulaisista kauhistelee, kuinka ihmeessä voimme antaa tämän tapahtua.

Vastuunsa osaavat kantaa, reippaasti seksistä tuli tyttö puhumaan/kyselemään aivan suhteen alussa ja nyt kun ovat 6kk seurustelleet niin aloitti pillerit kun on ajankohtaiseksi tämä asia heidän kohdallaan tullu.

Eivät halua pelkällä kumilla aloittaa vaan haluavat tuplavarmistuksen.

Ovat siis ensin puhuneet asiasta ja nyt sitten pillerit käyttöön.

ap

Vierailija
13/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökyläilyn voisin siis sallia viikonloppuna pe tai la, kuten muidenkin kavereidensa kanssa, ei tietenkään arkena, sittenhän siinä jo leikitään ns aikusia liikaa.

Joo, rajat on rakkauden osoitus, mutta liika siinäkin on liikaa, eli jos sanotaan, että katsotaan sitten vuoden päästä, jos vielä olette yhdessä... Siinä voi mennä välit ihan huolella omaan lapseen.

Kompromissejä sanoisin.

Vierailija
14/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Olisihan se aika paikka äidille... Mutta näin etukäteen (oma tyttöni vasta 13,5) ajattelen, että ehkä yrittäisin vielä puhua tytölle siitä, kannattaako seksielämää aloittaa aivan vielä tuossa iässä. Ainakaan ei kovin lyhyen seurustelun aikana. Ja tietysti puhuisin ehkäisystä myös.

Jos olisivat seurustelleet pitkään ja poika on minulle hyvin tuttu ja mukava tapaus, niin ehkä... tai en tiedä. Paha sanoa.

Joka tapauksessa en sinua paheksu päätöksestäsi. Ei tuohon ole mitään kiveenhakattua sääntöä, joka kertahan ne on päätettävä lapsikohtaisesti ja tilannekohtaisesti.

Sinänsä minusta on totta tuokin, että vaikka seksiä ehkä harrastetaan salaa muualla, sitä parisuhde-elämää ei silti tarvitse oikein vanhempien luvalla ehkä kotona harrastaa.

Vierailija
15/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei sanonut, että lapselle sanotaan "katotaan vuoden päästä jo ootte vielä yhessä".  vaikka niin ajattelisikin.

Vierailija
16/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies anto poikansa yökyläillä. Ja se meni siihen, et vähän välii oltiin jomman kumman luona yötä. Mua alko rasittaa, kun en tienny, et jääkö tyttö yökylään vai ei. Sanoin miehelle, et ei se niin voi olla, et tänne vaan jäädään yöksi kysymättä mitään.

Vierailija
17/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä seksi ei kuulu 15-vuotiaan lapsen elämään. Ainakin kaikkeni yrittäisin puhua muksun kanssa, ettei vielä menisi niihin juttuihin. Ite aloitin 18-vuotiaana, ja silloinkin ehkä vähän turhan hätiköiden.

Vierailija
18/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen vanhemman mielestä nuori on liian nuori aloittamaan seksielämää MUTTA usein se ei ole valistuksesta huolimatta vanhempien päätöksen alla.

Meillä olen tyytyväinen, että ovat puhuneet ensin keskenään asiasta ja sitten meille vanhemmille. Avoimesti. Kerroin myös ettei ole kiirettä, mutta jos kokevat sen olevan ajankohtaista en sitä voii estää ja olen tyytyväinen kun voi kuitenkin rohkeasti puhua/kysyä ja huolehtivat ehkäisystä.

ap

Vierailija
19/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelisin vakavasti tytön kanssa abortista, synnytyksestä, vastuusta lapsesta, seksitaudeista jne. asioista, joiden ei pitäisi olla osa teinin elämää vaan vasta aikuisten (eikä todellakaan seksitautien heidänkään...). Jos hän silti haluaa yökyläillä, sopii se minulle, mutta hän saa maksaa siitä varhaisesta aikuistumisestaan kunnon hinnan. Jos katsoo olevansa tarpeeksi vanha seksiin, saa luvan olla tarpeeksi vanha menemään töihin ja asumaan alivuokralaisen tapaan keittiössä, jos ei ole varaa maksaa huoneestaan vuokraa. Minulle on turha sanoa, että on vasta peruskoulussa. Muistutan, että yläpään on syytä kehittyä alapään tahtiin eli oikeudet tuo mukanaan velvollisuuksia.

Vierailija
20/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 20:21"]

Monen vanhemman mielestä nuori on liian nuori aloittamaan seksielämää MUTTA usein se ei ole valistuksesta huolimatta vanhempien päätöksen alla.

Meillä olen tyytyväinen, että ovat puhuneet ensin keskenään asiasta ja sitten meille vanhemmille. Avoimesti. Kerroin myös ettei ole kiirettä, mutta jos kokevat sen olevan ajankohtaista en sitä voii estää ja olen tyytyväinen kun voi kuitenkin rohkeasti puhua/kysyä ja huolehtivat ehkäisystä.

ap

[/quote]

Mutta vanhempi voi päättää, salliiko yökyläilyn eli kannustaako siihen seksiin. Reilusti kieltämällä ja pitämällä tästä päätöksestä kiinni todennäköisesti suojelee lastaan abortilta. Voi ne nuoret koulun vessassa naida, mutta aika harvassa peruskoulussa se onnistuu jo siksi, että välitunti on lyhyt ja jonot vessaan pitkät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi