***Maanantaita Joulunstaroille***
Tyttöfiilistelijät:
Gaudia
Haikara71
marijohanna77
Tinuri
USAmama
Poikaoloiset:
Heini06
Ilmalaiva
Kultikutri
Lucy.
Mariina-84
OUHJ
Pikkusisko
Päivikki74
RauPotar
StayAtHomeMom
Ultrassa selvinneet:
Bambi3-tyttö
Tirppana24-tyttö
Pimmi84-poika
Kommentit (15)
Aurinko se vaan jaksaa porottaa, ja taas istutaan konttuurilla. Oltiin viime viikko lomalla, ja kuten jo kirjoittelinkin, Ruotsissa.
Purjehtiminen sujui hienosti, kyllä se on kaunista tuo Tukholman ympäristö ja saaristo.
Kauheana shoppaholistina oli erityisen iihhanaa päästä aleostoksille. Aikamoinen kasa vauvanvaatteita kannettiinkin kotiin. Mutta kukapa voisi vastustaa laadukkaita ja puoleen hintaan myytäviä kauniita vaatteita? Itselle ei kauheasti edes malttanut katsella mitään...
Edelleen on välillä supistellut voimakkaasti. Onneksi käytiin viime viikolla siellä sairaalassa tarkastamassa että kaikki on hyvin, kun välillä on ollut samanlaisia kipuja reissussa. Olis mennyt kyllä koko matka pieleen jos ei olisi tiennyt että vatsassa on kaikki kunnossa.
Jaahas, kaipa tässä pitää ruveta tekemään töitä taas, vaikka koville ottaa. Onneksi pidempi loma on vielä edessä.
Ihanaa päivää!
Heippa,
hiljaista tuntuu olevan. No, mikäs lomaillessa, kun ilmat ovat upeat edelleen.
Taas kyselen muiden kokemuksia :-). Onko kellään edessä auton vaihto? Me vaihdamme auton, jotta saamme vauvan vaunut mahtumaan kyytiin ja nyt kyselenkin teidän mielipiteitänne. Emme kumpikaan haluaisi farmaria, mutta onko se " pakollinen" vaunujen kanssa, vai mahtuisivatko vaunut myös sedaniin? Miten olette muut asian ratkaisseet?
Ja saman tien voisi tietysti kysyä, millaisia vaunuja olette ajatelleet?
Olvi
Olipa mukava täti! Ihan huippu, turhaan jännäitin sitäkin! Viikonloppu meni reissussa, joten en kauheasti ehtinyt aamuista ultraa silloin miettiä... No, mutta asiaan....
Kaikki kunnossa, elimet ja suonet ok ja pelittää niinkuin pitääkin. Ihana tieto! Ultrattiin puolisen tuntia, minkä aikana pieni ehti imeä peukkua, syödä varpaitaan, vilkutella meille, juoda lapsivettä ja näyttää kieltä! Aika vekkuli siis! Miten voikaan laitteet olla parantuneet vajaassa kahdessa vuodessa, esikoisesta ei oikein mitään tajuttu siitä ruudusta, nyt laskettiin varpaat ja sormet! Ja sitten siihen sukupuoleen.... TYTTÖ!!!! Ihanaa!!! Eihän se tietty 100% varma ole, mutta aika selkeesti sai katsottua! Olo on sanoinkuvaamaton, itkettää koko ajan kun pieni on terve! Voinko ollakaan näin onnekas? Koko vastas 19+0, mutta la pysyy edelleen samana eli 19+4 menossa nyt!
Ihanaa päivää kaikille ja sori kun tulee vaan omaa napaa, ei päähän mahdu juuri muuta nyt! Kirjotelkaa ahkerasti, vaikka kahdesti niin saadaan pinoa kasaan...
Tiina ja tytteli :-)) 19+4
Hei pikkusisko, taisi sitten olla se poikafiilis väärä ;). Onnea ihanista ultrakuulumisista!
Me taisimme päättä, ettei rakenneultraan mennä. Mielessä on ollut nyt kaikkea muutakin kuin tämä odotus, jätimme tarjouksen asunnosta ja nyt pidetään peukkuja. Isompaan on päästävä, ja mielellään maksamaan omaa kun tähän asti on vuokralaisina asuttu. Isoja asioita!
Pikkuinen liikkuu todella vilkkaasti, kunnon jumpsauksia tuntuu välillä. Ihanaa :). Ostin kauniin pienen muistikirjan raskauspäiväkirjaksi, esikoisestakin pidin sellaista. Saa nähdä, miten paljon tähän tulee kirjoitettua! Ainahan sitä sanotaan, että esikoisesta täytetään vauvakirjaa ja otetaan kuvia jne, mutta seuraavat lapset jäävät sitten vähemmälle. Täytyy yrittää skarpata, ettei tästä kuopuksesta tule sitten vanhempana katkeraa :D
Tinuri ja Itu 18+2
Hiljaista on tosiaan täällä ollut, mitä nyt luin viikonlopunpinoa ja pari taaksepäinkin...itsekään en ole ehtinyt pahemmin pinoutua, mutta nyt on ainakin hetki aikaa...
Viime viikolla purin täällä tuntojani siitä, kun en tuntenut vauvan liikkeitä pahemmin. Mutta tottahan se varmasti on, että kohdun kasvaessa liikkeitä ei varmastikaan tunne läheskään säännöllisesti tai voi olla pitempikin aika, ettei tunne liikkeitä. Sekä vauva on kuitenkin vielä niin pieni näillä viikoilla, että liikkeet tuntuu muutenkin hyvin epäsäännöllisesti. Hyvä uutinen toistaiseksi on se, että jotain pientä hipsutusta olen silloin tällöin tuntenut, mutta en läheskään joka päivä, mutta muutamana päivänä kuitenkin. Torstaina mulla on vihdoin neuvola ja jos sydänäänet kuuluu, niin vasta silloin voin olla todella helpottunut.
Olvi kyseli tuosta mahdollisesta autonvaihdosta. Meillä ei periaatteessa ole tarvetta vielä tämän kolmannen jälkeen vaihtaa autoa isompaan, mutta mielessä on käynyt, että vaihdettaisiin nyk. auto jossain vaiheessa hieman uudempaan. Tälläkin hetkellä meillä on kaksi autoa ja todennäköisesti luovumme toisesta autosta, koska ollaan tultu siihen tulokseen, ettei edes tarvita kahta autoa. Säästettäisiin ainakin auton vakuutusmaksuissa ym. korjauskuluissa.
Viime viikolla oli puhetta siitä, että jos joutuisi olemaan mahdollisesti Joulun sairaalassa. Mua se ei ainakaan haittaisi, varsinkaan kun vanhemmat lapset ovat isänsä luona joulun, niin he saisivat ainakin viettää joulua " ns. normaalisti" . Käytännössä Joulun vietto sairaalassa on mahdollista, koska laskettu aika mulla on 22 pv., mutta jos edellisiin raskauksiin on uskominen niin paremmalla todennäköisyydellä vietän UudenVuoden sairaalassa =) (Esikoisen synnytys rv 41+0 ja toisen 42+1)
Kirjoittelen sitten neuvolakuulumisia torstaina, toivotaan parasta...
T. MariJo rv 17+3
Pientä nettipimentoa tässä ollut jo kotvan aikaa. Kone aivan sökönä eikä ukko meinannut millään laittaa rakkinetta kuntoon, no on tässä lomalla ollut tietty muutakin tekemistä :)
Olen siis aivan pihalla mitä täällä on tapahtunut, mutta kai tässä vielä juurtuu mukaan...
USAmama onkin alkanut keräämään sukupuolilistaa, ihan kiva juttu!
No viime viikolla oli sitten ultra ja oli todella mahtava kätilö. Käski meidät kaikki sisään eli mies ja tytöt oli myös katselemassa vaavia.
Kun en ollut aivan varma päästääkö lapsia ultraan, kun kuulemma kaikki sairaalat eivät päästä edes tuohon rakenneultraan, mutta olikin kiva yllätys kun päästiin koko perhe.
Kaikki oli ihan kunnossa ja pitkään se ultrasi ja kuvia tulosti ja jopa tytöille ihan omat, hih;
Viikkoja ei ihan vastannut, oli taas hieman isompi muttei laskettua muutettu kuitenkaan.
Mies sitten uskaltautui kysymään sukupuolta ja näyttäisi siltä että poika olisikin tällä kertaa!
Hieman miehellä silmät kirkastui, vaikka itse koko ajan olen puhunut tytöstä :) No, pääasia että kaikki oli kunnossa.
Olvi tuossa kyseli auton vaihdosta.. meillä ei ole tarvetta vaihtaa, farmari on jo nyt käytössä ja itelläni pieni " kauppakassi" työautona.
Kyllä varmasti sedan mallisella pärjää ihan hyvin, meillä tuo farkku on ollut koiran takia, tosin näppärästi sinne yhdistelmät saa kyytiin.
Meillä on vuoden 2000 koppa/ratasosa emmaljungan yhdistelmät ja ne ovat niin hyvässä kunnossa että palvelevat tämän kolmosenkin.
Esikoiselle hankittiin kyllä matkarattaat jo alle puolivuotiaana, mutta ne jäi kyllä käyttämättä..
mutta nyt lopetan ja lähden pihalle, ilma on mitä hienoin.
vilis 20+4
Kirjoittelen pikakuulumisia, kun esikoinen jo ilmoittelee heräämisestään tuolla makuuhuoneessa... Rakenneultrassa käytiin viime tiistaina ja kaikki oli hyvin. IHANAA! Koko oli edelleen neljä päivää isompi, kuin viikkojen mukaan, mutta la pysyy samana. Supistelee melkein päivittäin, joten kätilö käski ottaa rauhallisesti. Liikunta on sen takia aika vähäistä. Aurinkoista maanantaita kaikille!
Monilla oli mukavia uutisia rakenneultrasta. Nyt sitten voi turvallisemmin mielin nauttia loppuraskaudesta!
USAMAMA: Joo, jännää että sulla todella myöhästy la pari viikkoa. Mutta toisaalta sehän ei kerro, milloin vauva syntyy....
Omaa napaa: Mies tunsi tänään liikkeet vatsan päältä. Olisi varmaan jo aikaisemminkin tuntenut, mutta harvoin on enää aikaa istuskella käsi vattan päällä - nytkin se tapahti aamulla sängyssä ja vähän niinkuin vahingossa. Pojun raskauden aikana oli toisenlaista, silloin mies tunsi liikkeet jo aikaisemmin.
Teinimme lähti tänään riparille, joten tulee olemaan rauhallinen viikko, kun nuorisoa ei pyöri nurkissa. Mutta taitaa meille vähän ikäväkin tulla...
Taitaa olla viimeinen hellepäivä, joten nyt ulos nauttimaan auringosta! Ja työssäkäyville tsemppiä!
t. päivikki 20+0
pikakuulumiset,perjantaina oli neuvola ja kaikki oli ok.Ihana syke kuului,on se niin suloista!Ja pelkäsin että painoa on tullut kilo tolkulla,mutta onneksi vain 700g kahdessa kuukaudessa.
Päivikki:mullahan kans la siirtyi 1,5vk eteenpäin.minusta oli kans hassu,koska tiesin tarkkaan millon menkat ollu yms.mutta imetin silloin ihan täysillä vielä kuopusta ja lääkäri sanoi että usein imetys sotkee hedelmöittymistä eli on hedelmöittynyt vasta ihan kierron lopulla.no eipäs siinä mitään.olen kuullut useilta kuitenkin,että jos la tällätavalla siirtyy,niin monesti vauva syntyy kuitenkin ensimmäisen la lähettyvillä.tietenkin tämäkin tapaus kohtaista,mutta kuiteskin :)
lapset nukkuu,oltiin pitkään aamulla puistossa,kun niin ihana ilma.sain just maalattua tai petsattua meiän kirjahyllyn.ihan kivalta näyttää.
viikonloppuna oli oikeen taas oksettavaa oloa,vaikka luulin sen jo loppuneen.kahdesti oli oksennettava ruuat ulos.
joku kyseli autosta ja vaunuista.meillä ei tarvitse isompaa ostaa,mahdumme kolmen lapsen kans vielä samaan autoon.ja vaunuasiatkin ok.kaksostenrattaat on sekä yksösten vaunut.
kivaa viikonalkua kaikille!
Jotto 16+5
h hetki pitäisi olla heti joulukuun alussa ja tyttöhän sen pitäs olla..(8
tää päivä on ollu jotenki tukala ei ole kuuma ollu eikä edes aurinko ole paistanu mut silti mulla on ollu aivan älyttömän hiostava päivä aivan ku olis ukkonen tulossa..kamala ku meijän mimmi on taas pistänu jotku pailut pystyyn tuolla mahassa ku tuntuu että tulee väkisin läpi tost navan kohilta..(8
Aikas paljon ollaan oltu menossa, (koska mies ja lapset lomalla )joten kirjoittelut on jääneet vähiin.
Omaa napaa: Perjantaina olis sitten vihdoin se odotettu rakenneultra..vähän jännittää..Neuvolaankin pitäs varata aika tälle tai ens viikolle...painoa on tainnut tulla liiaksi, ihan hirvittää.
Olen alkanut tuntemaan paremmin vauvan liikkeet :). Supistelua on edelleen entiseen tahtiin ja suonet vähän vaivaavat.
Tein eka ostoksen vauvaa varten, kun löyty niin söpö body.;)
Vaunut pitää meilläkin hankkia, mutta tuskin (sedan) autoa vaihdetaan, vaikka kolmas syntyykin.
Usamama: Meille todennäköisesti tulee poika, mutta asia varmistunee perjantain ultrassa.
Minäpä tulin sitten vuorostaan teidän pinoon kyläilemään...
Enpäs oo kokeillu,kun en omista moista härveliä..mistähän moisen sais ja mitähän mahtaa kustantaa...??(siis siihen tapeetin poistohon..)
Siis en mä viimeks ees huomannu että sillä mitää mahaa ois ja ei se sanonu mittää kun sen kans siitä sen sijaisuudesta puhuttiin...
mulle ihan sama kunhan ei oo se " klamydia-täti" !
8 muuta hakijaa siihen kait oli ollu sen lisäks?
Missä te siis ootte treffannu,kun mä en saa päähäni mitää joenranta kaffilaa??
Voisin kyllä tulla joku kerta kaffille,nyt kun sitä jopa saa pienen kupin taas alas...
Joo,mä kävinkin ahkerasti lukemas teidän pinoa ,että mimmosii uutisia te saitte,onneksi hyviä!
Laita vaikka mulle postia,koska ootte menossa taas istuksimaan Kukan kanssa : MariaElina-79@luukku.com
en viihti ihan sitä sukunimellistä osotetta laittaa :)
Maria ja himpula 14+1
Toivottavasti pinoon kertyy enemmän kirjoittajia, kun viikonlopulla! Mekin oltiin poissa kotoo, niinpä varmasti monet muutkin!
PÄIVIKKI:
Joo, luulenpa että noin on käynyt. On vaan jännä, kun se on melkein kaksi viikkoa se ero, eikä vaan pari päivää... Noh, kunhan joskus tulee se vauva ja keskiviikkona kai sitten nähdään, että miten nyt ultrassa koko vastaa näitä " uusia" viikkoja.
IITULI, taidatkin olla jossain kesälaitumilla, enkä ole varma pääsetkö edes lukemaan tätä, mutta se kaverini sai ne lapset viime perjantaina rv 34. Kaikki näyttää olevan hyvin toisen kanssa, vaikka keskolassa juuri nyt onkin kasvamassa. Ja kaverini on positiivisella mielellä. Sai viettää niin paljon aikaa kun itse halusi sen toisenkin vauvan kanssa, mikä oli ilmeisen hyvää terapiaa.
No, kohtapa loppuu akusta mehut, eli se on nyt tässä.