Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko istukka olla irtoamassa jos sinne sattuu, mutta ei ole vuotoa?

17.02.2006 |

Olin sairaalassa yön alavatsassa tuntuvan vihlovan koko aikaise kivun takia, aina kun vauva liikkui tai supisti niin se voimistui... mutta sattui kummiskin kokoajan... kipu tuntui vasemmalla alavatsassa, sain kipulääkettä ja kipu melkein kokonaan hävisi ja pääsin seuraavana päivänä kotiin, koska kaikki oli vauvalla kunnossa ultrassa ja se liikkui, eikä mitään löydetty, mistä kipu olisi johtunut... nyt ei enää ole sellasta jatkuvaa kipua, mutta aina kun vauva liikkuu tai potkii niin aluksi kipu vihlasee vasemmalla alavatsassa, mutta menee sellasena " aaltona" samalle puolelle selkään... mulla siinä istukka. Onko mahdollista että istukkaan sattuu tai että se olis irtoamassa tai jotain?, mitään vuotoja ei ole ollut. mutta kipu ei selvästikkään liity supistuksiin vaan jos vauva vaikka potkii sinnepäin...

Kiitos vastanneille! Siis mulla viikkoja nyt 33+6

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kerronpa oman kokemukseni istukan irtoamisesta.

Edellinen raskaus päättyi rv 34+0 istukan irtoamiseen. Heräsin kotona puoli kuuden aikaan kipeisiin supistuksiin. Supistukset tulivat heti kahden minuutin välein. En kuitenkaan pitänyt mitään kiirettä sairaalaan, koska viikkoa aikaisemmin olin siellä käynyt samanlaisten oireiden kanssa. (Supistukset loppuivat melkein heti, kun menin sairaalaan.) Mieheni tuli ennen puolta seitsemää töistä ja minulla oli edelleen supistuksia kahden minuutin välein, nyt ne oli jo tosi kipeitä. Ajattelin kuitenkin vielä käydä suihkussa, josko se hellittäisi supistukset.

Vähän aikaa suihkussa oltuani minua alkoi oksettaa. Kohta oksensinkin todella rajusti. Päätin lähteä käymään näytillä. Sanoin miehelleni, että nuku vähän aikaa ja vie lapset mummolaan ja tuu sitten perästä. Sairaalassa olin 6.50. Minut laitettiin supistuskäyrään. Supistuksia tuli edelleen kahden minuutin välein. Pari minuuttia käyrällä oltuani haettiin paikalle lääkäri. Sitten mentiinkin ja lujaa leikkaussaliin. Kohta olikin tyttö maailmassa. Ja minulla todettiin istukan irtoaminen.

Missään vaiheessa minulla ei vuotanut verta ulos. Kaikki veri meni jonnekin sisällepäin. Varsinaisia kipuja istukan kohdalla minulla ei myöskään ollut missään vaiheessa.

Nykyisen raskauden seurannat sairaalassa aloitetaan rv 30. Toivottavasti tässä ei käy samoin.

Sinulle suosittelisin, että käyt tarkistuttamassa tilanteen, jos epäilys vielä on. On nimittäin todella pienestä kiinni siinä vaiheessa, jos istukka ihan oikeasti irtoaa. Meillä tyttö selvisi onneksi synnytyksestä, vaikka kuulemma olikin siinä rajalla. Viisi minuuttia myöhemmin olisi ollut jo myöhäistä.

T. Költtänä rv 12+2.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla