Mikä on viisain asia, minkä olet oppinut elämästä?
Kommentit (2605)
äitini sanoi minulle nuorena. että kyllä maailma opetaa hiljaa kävelemääm.Ja taivaan tosi
Sen, että koko elämä on pelkkä illuusio. Turha siis stressata yhtään mistään.
Lyhyaikaiset nautinnot kannattaa käyttää optiona vain juhlapyhien aikaan. Jos niistä tekee tavan, se nautinto katoaa, ja tulee itku ja hammastenkiristys tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Muiden mielipiteellä ei ole väliä
Suurin osa ihmisistä on todella yksinkertaisia
Tyhmät ihmiset pitää viisasta omituisena
Et ole kenellekkään velkaa omasta menestyksestä
Loisijoista ei koskaan pääse yhteiskunta eroon, ilman radikaalia muutosta.
Komppaan näitä ja totean vielä, että omista oikeuksista ja koskemattomuudesta ja mielipiteistä on tervettä pitää kiinni jos pyrkii tekemään sen toisia loukkaamatta.
Mutta edellämainituista huolimatta minusta suurin oivallus, johon olen pääsemässä (en kyllä väitä että edelleenkään aina osaan olla näin hyvä ihminen) on se, että "tee toisille se mitä haluat itsellesi tehtävän" on todellinen ja mahdottoman viisas opetus johon jokaisen olisi ihan itsensä takia syytä pyrkiä ja omaksua.
Olemme lopulta kaikki yhtä ihmiskuntaa, ja jossain vaiheessa selviää suurelle yleisölle sekin että olemme vielä enemmän, yhtä suurta universaalia olentokuntaa, ja karman laki on todellisuutta, ja ihmisen (ja muiden olentojen) tarkoitus on kehittää tietoisuuttaan yhä korkeammalle tasolle. Olemme aluksi ja lopuksi yhtä alkuperää, ja toiselle pahaa haluaminen on vähän sama kuin kehossa aivot haluaisi pahaa sydämelle.
Tämän olen oivaltanut, mutten tietenkään osaa vielä täysin elää niin hyveellisesti.
Että elämä on kaaos, johon voi yrittää saada järjestystä.
Westsidestory kirjoitti:
Olet itse oman onnesi seppä!
Tiesitkö, että tuo jatkuu näin: "mutta kohtalo kuumentaa raudan ja rajaa siten mahdollisuudet"?
Köyhyys ei ole ilo kellekkään mutta rikkaita se vaan naurattaa.
Lähimmäisenrakkaus on tärkeää, auttaa avun tarpeessa olevia. Rukoilla lähimmäistensä puolesta joilla on vaikeaa, kuunnella ja rohkaista. Miten Rakkaus kirjoitetaan, kysytään Nalle Puh-kirjassa. Muistaakseni Nasu vastaa Puhille ettei sitä kirjoiteta, se tunnetaan sydämellä. Tänä kuormittavana aikana tällaista tuntemista todella tarvitaan osoittamaan sitä käytännön tasolla toisille.
älä työnnä nenääsi toisten asioihin, vaan huolehdi vain omistasi. ja muiden mielipiteillä ja tunteilla ei ole merkitystä, paitsi puolison. näin ukki-vainaa opetti ihmistaimelle elämisen kaavan.
Sen että kaikilla teoilla on seurauksensa.
Sen, että ei kannata välittää juoruajista.
Positiiviset asiat olen jo tänne kirjoittanut, mutta muutamat valitettavan ikävätkin on tullu havaittua.
Fiksusti ja salassa kieroilemalla, muita hyväksikäyttäen ja sujuvasti /taitavasti valehtelemalla pääse pitkälle elämässä.
Älä luota 100% sti kehenkään. Täällä jokainen ajaa omaa etuaan ja puukko voi tulla selkään missä tahansa koska tahansa.
"Voit valita haluatko olla oikeassa vai haluatko olla onnellinen"
Eli käytännön sovelluksena: älä jää jankkaamaan turhaan asioita vain periaatteesta vaan jos toinen on eri mieltä niin anna olla. Tällä säästyy monelta täysin turhalta riidalta varsinkin parisuhteessa.
Älä loukkaa tai nolaa toista.
Kannattaa mennä aikaisin nukkumaan ja aikaisin herätä. Silloin elämä on parasta mahdollista ja ku jaksat hyvin niin voit myös hyvin.
T. Yksi mummi vain
Mikään ei riitä sille, jolle riittävä on liian vähän
- Epikuros
Ei ole suurempaa onnettomuutta
kuin tietämättömyys siitä, mikä riittää;
jos tietää riittävän olevan riittävää, se riittää aina.
- Laotse
Se on yhteistä pomossa ja rengissä: ei elämästä selviä hengissä! :D
Materiaalinen universumi on illuusio, mielemme luomus. Sen on länsimainen tiedekin kai vihdoin hiffannut!
Vierailija kirjoitti:
Sen että kaikilla teoilla on seurauksensa.
Niin on. Minä kun aikoinani aloin passata vauvamiestäni ja lapsiani, niin se ei loppunut ennenkuin minulta loppui totaalisesti voimat. Toisten passaaminen on pohjaton kuilu, ikinä et tee tarpeeksi. Jos nyt saisin aloittaa uudelleen alusta, niin vaatisin muutakin perhettä osallistumaan arjen pyöritykseen, erityisesti miestä. Itseppä olen virheeni tehnyt.
Jos jokin asia tuntuu hankalalta, ei kannata edes yrittää.
Tämä on ollut elämänohje jonka olen ymmärtänyt vasta vanhemmalla iällä.
Asioilla on tapana järjestyä, älä hötkyile.
Viimeinen sana ei ole sen kalliimpi kuin mikään muukaan sana.
Ole rauhassa oma itsesi, et ole niin kiinnostava, ettetkö voisi nauttia elämästä juuri omalla tavallasi.
Kun hölmön näet edessäsi, vaikene ja väistä. Kaikelle ei voi mitään.