Mikä on viisain asia, minkä olet oppinut elämästä?
Kommentit (2719)
Opettele iloitsemaan ihan pienistä asioista. Jossain tilanteissa pienet asiat ovat suuria niitä ei vain huomaa jos on tyytymätön mieli. Olet aina hyvällä tuulella ja osaat elää hetkessä.
Jos luet kokeisiin, mutta tulokset on 7 tasolla. Et löydä paikkaa yhteiskunnasta koskaan, vaikka olisit kuinka taitava. Ainakin itsellä. Introvertti on pahin rikollinen, mitä voi olla.
Jos sinulla ei ole montaa ystävää, se tarkoittaa, että sinulla on paljon elämänkokemusta.
Odota vähemmän muilta ja luota enemmän itseesi.
Epäonnistuminen on osa elämää. Jos et epäonnistu, et opi ja jos et opi et muutu.
Työuralla menestymisessä eniten vaikuttavat sosiaaliset suhteet.
Jos et tiedä asiasta tarpeeksi, ota selvää.
Älä tee liian nopeita johtopäätöksiä.
Älä kuvittele olevasi aina oikeassa.
Lue paljon.
Ole heikomman puolella.
Kuuntele muita. Anna muille tilaa, niille hiljaisillekin.
Pidä puoliasi, mutta ole nöyrä.
Älä anna ilkeiden ihmisten sanojen päästä ihon alle.
Tee hyviä tekoja. Lahjoita hyväntekeväisyyteen, jos siihen vain on varaa.
Opettele joustamaan, pyytämään ja antamaan anteeksi. Mustavalkoisella jääräpäisyydellä et voita mitään.
Elä tänään niin, ettei huomenna tarvitse katua.
Olen nuorena ollut melko varovainen. Olin useamman vuoden ihmissuhteessa, joka oli minulle väärä, mutta ei ollut rohkeutta erota. Olenko katunut, kyllä, monta kertaa. Olisin saanut rinnalleni ihmisen, joka rakastui minuun ja joka olisi ollut minulle sopivampi. En antanut vihreää valoa, koska ajattelin, että ei ole sopivaa. Sitä olen katunut paljon. Ei niitä ihmisiä niin paljon vastaan tule, jotka sopivat juuri minulle kuin nenä päähän.
Olen katunut myös sitä, että en muuttanut työn perässä Ruotsiin. Ystäväni muutti ja hän on viihtynyt, edennyt urallaan yms.
Sen sijaan olen nyt myöhemmin yrittänyt opetella elämään niin, etten katuisi huomenna. Tekisin asioita ilman ylianalysointia.
Älä ole ihmisten kanssa missään tekemisissä! Siitä seuraa vain harmia!!!
Vierailija kirjoitti:
Ei hirveen syvällinen, mutta vaikuttaa elämääsi todella paljon:
Älä ota autolainaa. Sinulla on varaa ajaa semmoisella autolla johon käteinen riittää.
Kokemukseni: Sain palkankorotuksen, ostin uudehkon auton. 450 €/kk lyhennys, kalliit huollot ja parissa vuodessa arvonalenema 10 000 €. Olisin voinut ostaa vanhemman auton ilman lainaa ja arvonalenema olisi ollut muutamia tonneja. Käytännössä parissa vuodessa ilmaan haihtui yli 20 000 € muutaman tonnin sijaan. Kaikki tämä adaptiivisesta vakkarista ja muutamasta muusta herkusta.
Edellä mainittua kun toistaa kymmeniä vuosia tullee haaskanneeksi silmittömät määrät rahaa Santanderille jotka voisi käyttää vaikka mukavaan vuoteeseen, mökkiin tai vaikka taloon
Juu mutta voi käydä myös kuten minulle! Ostin autoliikkeestä auton, käytetyn ja maksoi 16 000€. Kuukauden päästä tökki jarru. Siis tosiaan tökki, ei toiminut normaalisti. Vein takaisin. Korjasivat 3 viikkoa, oli jokin outo vika. Maksoin vain 200€ ja autoliike loput. Parin kk päästä meni sähköt. Vein taas liikkeeseen ja he olivat sitä mieltä, että vika, jota ei ole ollut kun ostin. Korjaukset sähköihin 4500€. Yhteensä kesti yli kuukauden! Jouduin ottamaan vuokra-auton. Ja autoliike tuli ison taistelun jälkeen vastaan että maksavat tonnin.
Luota Jeesukseen. Sen suurempaa viisautta ei voi ihmisellä olla.
Jokainen kipu opettaa jotakin, ja jokainen opetus muuttaa ihmistä.
Sä voit itse vaikuttaa yllättävän paljon elämääsi. Ja sitä kautta myös ihmisiin ympärilläsi. Keskity itseesi, mutta huomio muut mihin toimesi vaikuttavat.
Tän hahmottaminen on ollut mulle aina vaikeeta. Lasten ja iän myötä tullut konkreettisemmaksi.
M45
Mitä hanakammin joku sinulle neuvoja ja elämänohjeita tuputtaa, sitä todennäköisemmin hän ei ollenkaan ajattele parastasi.
Viisas ja aidosti sinulle hyvää tahtova ihminen voi pyydettäessä tarjota näkökulmia mutta ei sanele sitä, miten sinun tulisi missäkin tilanteessa toimia. Loppujen lopuksi jokainen katsoo asioita omasta subjektiivisesta näkökulmastaan eikä kukaan meistä pysty täysin sataprosenttisesti asettumaan toisen asemaan. Yli-innokas neuvominen ja "totuuksien" pakkosyöttäminen ovat vain merkkejä kehittymättömyydestä ja itsekeskeisyydestä. Joskus myös pahansuopuudesta, koska jotkut elämäänsä pettyneet ihmiset haluavat ajaa muut samaan suohon tyrkyttämällä heille tarkoituksellisen huonoja neuvoja.
Ihminen oppii virheistä, mutta kaikkia virheitä ei tarvitse tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vain voin tapahtua kelle vain! (Niin hyvässä kuin pahassa.)
Jep, kaikki on mahdollista tässä ihmeellisessä maailmassa, ihmeitä tapahtuu jatkuvasti. Tuo olisi hyvä muistaa etenkin synkempinä päivinä.
Mitä vain voin tapahtua kelle vain! (Niin hyvässä kuin pahassa.)