Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maca-jauhe ja rintojen kasvu

Vierailija
05.09.2013 |

Onko kukaan täällä syönyt maca-jauhetta? Itse ostin sitä alkukesästä, kun luin jostain, että se auttaisi kuukautiskipuihin. Söin sitä muutaman viikon, mutta seuraavat kuukautiset olivat pahimmat aikoihin, sekä kipujen, että PMS-oireiden puolesta. Epäilin macan olevan syyllinen, joten lopetin sen syömisen. Nyt olen huomannut rintojeni kasvaneen. Siis ennen täyttivät juuri ja juuri A-kupin, mutta nyt B-kuppi on ihan sopiva. Painoakin on tullut lisää viime vuoden aikana, mutta en huomannut mitään vaikutus kuppikokoon ennen kesää, ja suurin painon lisäys tapahtui talvella. Nyt epäilenkin, että rintojen kipuilu ei ollutkaan PMS-oire, vaan kasvukipuja.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko te ihan tosissanne? *tirsk*

Vierailija
22/63 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munan kokoon ei ole havaittu vaikutusta, mutta rintoihoin tosiaan mahdollisesti kyllä täälläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha keskustelu, mutta uskon, että monia kiinnostaa yhä!

Itsekin olen syönyt noin 6 viikkoa macaa, nyt pidän taukoa hetken. Ovulaation jälkeen tissit tulivat ihan järkyttävän kipeiksi ja isontuivat kaksinkertaisiksi (todella pienet luonnostaan, A-AA). Olen panikoinut olenko mahdollisesti raskaana, menkkojen pitäisi alkaa näinä päivinä. Nyt kolmas päivä ilman macaa, tissit eivät ole enää juurikaan kipeät mutta ovat yhä isontuneena? :D Tuo etteivät ole enää kipeät hiukan helpottavat paniikkia mahdollisesta raskaudesta (ei todellakaan nyt olisi toivottu), jos olisin raskaana niin luulisi että ne olisivat yhä kipeät eivätkä pelkästään 1,5 viikkoa aluksi? Ihan kiva jos jäävät tämän kokoisiksi :) Tulen päivittelemään tilannetta, jatkan muutaman päivän päästä macaa taas!

Vierailija
24/63 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Onko kukaan e pillereitä käyttävä nainen syönyt macaa?

Vaikuttaakohan ehkäisytehoon, ja millainen yhteisvaikutus noilla ylipäätään on?

Mulla on purkki gelatinoitua macaa. En ole uskaltanut kokeilla :)

Vierailija
25/63 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko kukaan mittauttanut maksa-arvoja macan syönnin aikana?
Tämäkin arveluttaa. Luontaistuotteet rasittavat maksaa siinä missä lääkeaineetkin.
Runsaasti luontaistuotteita käyttäville tiedetään kehittyneen maksan vajaatoimintaa.

Vierailija
26/63 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole seurannut maksa-arvoja, mutta käsittääkseni maca on ihan perus ruokaa eikä mitään "lisäravinnetta". Itse olen syönyt pari ruokalusikallista aamuisin heran ja pellavansiemenrouheen kera. Voisi ehkä jossain vaiheessa jos on muutakin asiaa lääkärille ihan mielenkiinnosta kysyä asiasta, maksatestit eivät vissiin kamalan kalliita ole.

Olen myös kuumentanut macajauheeni paahtamalla uunissa. Kuumentamisen pitäisi tehdä siitä vatsaystävällisempää (monet saavat mahaoireita) ja tehokkaampaa!

terveisin 28

Vierailija
27/63 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OptiMSM:llä ilmeisesti kasvanu monellaki rinnat, pahimmillaa joutunu lopettaa syönnin, kun kasvanu (ennestää jo iso rintanen) ja tuosta macasta lukenu, et se o taas persauksen kasvattaja, enkä tarkota laardi arseks muuttumista vaa brassi/latino ja ei, ei tarkota J Lo vakuutus persausta..vaa nättiä. Ite ostin noi aknen takia, jos yhtää auttas..senhä näkee myöhemmi, jos rintojesa takaa näkee enää

Vierailija
28/63 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Macaa ei kannata syödä jos se tekee suuria muutoksia hormonitoimintaan sillä silloin muutokset ovat suuria silläkin tasolla jota et paljain silmin pysty havaitsemaan. Asun latinoiden keskellä ja jos he vetävät macaa niin no thanks for me. Tissit on aika pienet heillä verrattuna peräsimeen ja peräsin todellista hehtaarikokoa. Kurvia löytyy mutta kun se vyötärökin on 100 senttiä ympärysmitaltaan niin ei naurata kun heidän menoaan katselee.D 

Vierailija
29/63 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuosta samasta (33 kirjottelija). Yks moka ollu tän macan kanssa..mm. mitä luin semmosesta ku " maca reaktio " tyypit kiskoo sitä raakana, ilman paahtamista/kuumaan veteen lisäämistä ja sitte ovat oksennelleet yms. Mäki oon alottelija näitten kans ja kaikkee hippeilyy "allerginen"(feissi vaa on erimieltä, ja haluu parantua)..yleesä, mutta järjeriemuvoitot voi tietenki tutkia vähä tarkemmi..ettei suotta tarvi pönttöön tyhjentää sisuksiaa;

http://www.vitamiinisuositukset.com/kuinka-saada-isommat-rinnat-peppu-maca-kurvit/

(Tää seuraava teksti o siis lainattu tuolta sivustolta osittain)

Varoitus! Ethän syö macaa raakana

Maailmalla ja Suomessa on joku outo raakahippi ilmiö, kaikki mitä suuhusi pistät pitää olla raakaa. Vaikka joidenkin ruokien syönti raakana on järkevää, tiettyjen kasvien/juureksien kuten macan syöminen raakana on täyttä typeryyttä ja haitallista terveydelle. Maca pitää paahtaa tai lämmittää ennen käyttöä tai ainakin tehdä se kuumaan juomaan.

Perinteisesti maca on aina valmistettu joko keittämällä tai paahtamalla, eikä sitä ole koskaan syöty raakana. Raaka maca sisältää ihmiselle sopimattomia entsyymejä ja antiravinteita, jotka voivat aiheuttaa erittäin pahoja vatsakramppeja, kuumetta ja heikentää muiden ravinteiden imeytymistä (tämän takia useat saavat macasta vatsavaivoja ja ties mitä muuta). Ihmiskeho ei osaa hyödyntää macaa raakana, se ei imeydy kunnolla, toisin sanoen sen biosaatavuus on heikko.

Kuumenettu maca on tehokkaampaa ja ihmiskeho pystyy hyödyntämään sen paremmin.

Jos olet jo ostanut raakaa macaa, ei hätää. Voit helposti paahtaa macan itse. Kaada pussi pellille tai vuokaan ja heitä uuniin ~100-150 astetta ja anna olla ~10 minuuttia (kunnes se muuttuu tummaksi, älä kuitenkaan polta sitä mustaksi). Testaa vaikka aluksi pienellä määrällä, tai ota mallia tästä videosta. Tämä varmasti tuhoaa jotain vitamiineja ja ravinteita, mutta macan hyödyt eivät tule vitamiineista vaikka joku raakahippi muuta väittäisi.

Vierailija
30/63 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/63 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plumps

Vierailija
32/63 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt macajauhetta, kunnes yksi päivä huomasin pussin sivussa varoituksen, että maca vaikuttaa hedelmällisyyteen. :S mikä tämä vaikutus on?

Vierailija
33/63 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ole kuullut että MSM jauheella on myös samoja sivuvaikutuksia. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Vierailija
34/63 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:11"]Mulla kasvoi msm jauheesta
[/quote] Hei. Sama. En keksi mitään muuta mikä olis voinut tehdä tämn kuin MSM. Uskomatonta!

Vierailija
35/63 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvoiko persekin a-luokan perseestä b-luokan perseeksi

Vierailija
36/63 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 10:05"]kasvoiko persekin a-luokan perseestä b-luokan perseeksi
[/quote] Siis MSM on orgaaninen rikkiyhdiste. Parantaa mm lihasten parantumista niin että voi treenata kovempaa ilman lihaskipuja, vahvistaa hiuksia ja kynsiä. Aluksi vatsa voi mennä sekaisin ja iho hieman rikki. Itse ostin MSM:ää vain kuntoilun tueksi. Kuulin ja huomasin tämän rintojen kasvujutun vasta myöhemmin. Aika hilpeää. Perse ei ole onneksi kasvanut, sinne on tullut vain lihaksia kun jaksaa kyykätä kovemmilla painoilla.

Vierailija
37/63 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 10:05"]kasvoiko persekin a-luokan perseestä b-luokan perseeksi
[/quote] Onneksi ei :D Siis MSM kasvattaa rintoja ei persettä. Pitää kyllä vaihtaa halppis MSM opti MSM:ään, kosks on puhtaampaa. Lievä akne on ainoa inhottava sivuvaikutus, mutta senkin pitäis mennä ohi kun puhdistusprosessi on pukannut kaiken kuonan ulos.

Vierailija
38/63 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä määriä syötte sitä msm:ä? Kannattaa tosiaan valita opti msm. Ja taukoa välillä ja heti alkuun ei liikaa kerralla.

Vierailija
39/63 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 10:28"]Mitä määriä syötte sitä msm:ä? Kannattaa tosiaan valita opti msm. Ja taukoa välillä ja heti alkuun ei liikaa kerralla.
[/quote] Mä en muista syödä edes joka päivä, ehkä 5 krt vko ja ruokusikallinen tai kaksi isoon vesilasiin sekoitettuna. Mulla on se tavallinen MSM ja opti MSM maksaa kaksi kertaa enemmän. Aion osta sitä kun palkka tulee. Onko kellään muulle tullut lievää aknea MSM:stä? Voi tietty johtua myös siitä että hormonit on sekaisin imetyksen lopetuksen jälkeen.

Vierailija
40/63 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Joo Macalla vois tulla laardiperse, MSM:llä rinnat kasvaa. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän