Onko ns. tiimalasivartalo mielestäsi kaunis?
Itsellä on ko. vartalotyypin piirteet ja voin kertoa että on perkeleen tuskastuttavaa kun kaikki vaatteet joko lörpöttää vyötäröltä tai kiristää tissistä/perseestä. Äitini on pitkä ja hoikka ilman mitään turhia kurveja ja kieltämättä pistää ulokkeita kasvamaan otsasta että geeninsä hyppäsivät tässä tilanteessa yli.
En edes ole ylipainoinen, 165/58, mutta kun nuo perse ja reidet ei lähe helvetti millään. Yritä tässä nyt sitten mitään farkkuja ostaa.
Joo joo first world problems mutta uudet farkut hakusessa nyt vuoden ja mikään mieluisa malli ei näytä kivalta päällä.
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 16:40"]
Kertokaahan naiset, joiden mitat esim 90-65-90 tai 96-70-96, minkä kokoiset rinnat teillä on? Olen mielestäni keskimääräistä isorintaisempi (Dd-E70) ja aika lähellä tiimalasia. Sil
[/quote]
täällä se 90-65-90 mitoilla varustettu. Rintaliivikoko on 75 C tai D vähän mallista riippuen, useimmat liivini on C-kuppia.
[/quote]
Ehdottomasti kyllä, minullakin on sellainen. Tai ollakseni rehellinen, oli nuorempana 90-65-90. Oli muuten vaikea löytää sopivia kaksiosaisia asuja, kun ne oli yleensä mitoitettu siten, että alaosa oli suurempi. Nyt vuosien mittaan on kertynyt vuosirenkaita ja muodot valuneet sen verran alaspäin, että sopivia alkaa löytyä.
Kuppikoko oli myös jotain C/D75, mutta rintaliivien mitoitusta on niistä ajoista muutettu. Tuskin tuo sopisi enää tyttärelleni, jolla on nykyään jokseenkin samat mitat.
Minun silmään tiimalasi on se kaunein, jopa hieman muodokkaampi versio jos on vyötärö on kuitenkin hoikka. Ehkä jotkut käyttää korsettia kun se vyötärö on niin kapea? Ihailen sitä että nainen uskaltaa korostaa naiseuttaan korostamalla muotojaan. Itse olen vähän ujo tuohon asenteeseen.
Toki suoramallisetkin vartalot on kauniita, mutten itse oikein ymmärrä miksi sitä niin ihaillaan. Ehkä se liittyy siihen että monet muotisuunnittelijat on homoja.
Itse olen päärynä, pienet rinnat, kapea vyötärö ja leveämpi lantio (82-65-93) Löydän kyllä vaatteita kunhan muistan mitkä mallit sopivat vartalolleni ja luotan peilikuvaan. 50-luvun vyötäröä korostavat mallit sopivat minulle parhaiten. Turha yrittää muokata vartalosta muuta kuin se on, vaikka se varmaan tiukalla treenillä olisikin mahdollista. Minulla rasva kertyy lantiolle, ei koskaan rintoihin..!
Oi, oi, tiimalasi on ehdottomasti paras. Sellaisen kun vielä löytäisin rinnalleni. Pitkät vaaleat hiukset vielä lisänä, niin olen ihan myytyä miestä :)
45 tiedän:)! Katso ympärilläsi,Suomessa ollaan:)!
Itse olen tiimalasin ja päärynän välimuoto. Reidet ja peppu muodokkaat, vyötärö löytyy hyvin mutta ihan normaalikokoiset rinnat ja hartiat. Ei ainakaan isot rinnat enkä ole harteikas.
Mitat 165/58 kg. En vaihtaisi kroppaani mihinkään :-)
Ihanaa kun on naisellinen kroppa!
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 09:37"]
Oi, oi, tiimalasi on ehdottomasti paras. Sellaisen kun vielä löytäisin rinnalleni. Pitkät vaaleat hiukset vielä lisänä, niin olen ihan myytyä miestä :)
[/quote]
Itse olen normaalipainoinen tiimalasi ja vaaleat pitkät hiukset. Olen itse niin tyytyväinen omaan ulkonäkööni!
Mä olen tiimalasi ja suosin mekkoja, jotka istuvat vyötäröltä. Farkuista sopivat lantiomallit, koska ne eivät nouse vyötärölle asti, niin eivät sitten lepatakaan vyötäröstä. Pillifarkkujakin voin käyttää korkeiden saappaiden kanssa, vaikka muuten ne eivät näytä hyviltä. Talvella puen mekon päälle polvimittaisen, vartalonmyötäisesti laskeutuvan neuletakin ja jalkoihin tietty saappaat. Olen tällainen suomi-versio Kim Kardashianista ja kuulemma hot, jos sattuu kurveista tykkäämään :-)
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 21:28"]
Miksi ette käytä hameita ja mekkoja? Tiimalaseille ne istuvat parhaiten, niin että kateeksi käy! Itse olen tasapaksu pötkylä. Vaikka jalat olisi esittelykunnossa, niin ei näytä hyvältä hameet eikä varsinkaan mekot. Tiimalasina verhoutuisin varmaan melkein aina fiftarityylisiin mekkoihin ja kaikkiin ihaniin hameisiin.
[/quote]
Siksi, että on todella vaikea löytää tiimalasivartalolle sopivaa mekkoa, sillä yleensä alaosa on mitoitettu yläosaa isommaksi. Paitsi sellaisissa, joissa on todella väljä hameosa. Hameissa taas on sama vika kuin housuissa: ei ole tiimalasille tarkoitettu, eli mitat vyötärö-lantio-reidet eivät ole oikeassa suhteessa. Hankala homma varsinkin kapeammissa, kun vyötärö on yleensä aina liian suuri niissä, joihin peppu ja reidet mahtuvat hyvin.
Nykyinen paitamuoti on timalasien painajainen! Niissä näyttää satakiloiselta tankilta, vaikka vyötärönympärys reilu 65cm.
Onhan tuo joillain kaunis, joillain taas ei. Ihan niinkuin mikä tahansa muukin vartalotyyppi, jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa ja omat suosijansa. Ei ole onneksi vain yhtä ainoaa, joka kaikkien mielestä olisi se kaunein :)
Myönnän olevani kateellinen tiimalasivartalollisille. Olisi ihanaa, jos olisi kunnon tissit ja kapea vyötärö. Omassa suvussani kaikilla naisilla on suht hoikat sääret, lattaperse, pienet rinnat ja suhteellisen paksu vyötärö, johon kaikki ylimääräinen kertyy. Olen itse vielä nuori ja hoikka, joten vartaloni on ihan ok, mutta jos yhtään ylimääräisiä kiloja kertyy, ne menevät suoraan tuohon vatsan alueelle. Tiimalasit puolestaan näyttävät kauniilta ja naisellisilta, vaikka heissä olisi vähän ylimääräistä, kuten esim. Nigella ja Marilyn uhkeina vuosinaan.
On kaunis, tietysti.
Nyt vasta aloin itsekin ajattelemaan tarkemmin, että mulla on aina puseroiden kanssa sellainen juttu, että juuri koskaan ne eivät istu vyötärön kohdalta, vaikka olisivat ylhäältä sopivia. Eli olen tainnut törmätä samaan vaatevalmistajien ongelmaan kuin ap. Monesti näkee, kun muilla naisilla istuu pusero myös keskivartalon kohdalta, mulla usein siinä kohdassa on löysää. Toisaalta olen tuumannut, että jos mulla on vyötäröstä kireä vaate, se korostaa jo liikaakin rintoja. Ja vastaavasti aina on ollut ongelmana se, että housut ei istu reisistä, jos takapuolen saa mahtumaan niihin.
46 mistäpäin Suomea pitäisi alkaa katselemaan, että sinut löytäisi?
Ja oikeastaan sama kysymys nrolle 48:kin ;)
Miksi ette käytä hameita ja mekkoja? Tiimalaseille ne istuvat parhaiten, niin että kateeksi käy! Itse olen tasapaksu pötkylä. Vaikka jalat olisi esittelykunnossa, niin ei näytä hyvältä hameet eikä varsinkaan mekot. Tiimalasina verhoutuisin varmaan melkein aina fiftarityylisiin mekkoihin ja kaikkiin ihaniin hameisiin.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 18:13"]
Mittani ovat 91-61-93
Itseasiassa tällä hetkellä koen olevani ennemminkin suora kuin tiimalasi,
[/quote]
Taattua av-provoilua, mitä tällaiset ketjut ovat aina täynnä :D
[/quote]
hah, tekisi melkein mieli laittaa valokuvat mittanauhasta ympärilläni ja sen jälkeen kokovartalokuva, niin uskoisit, ettei ole provoilua, mutta enpä taida jaksaa :D