Onko ns. tiimalasivartalo mielestäsi kaunis?
Itsellä on ko. vartalotyypin piirteet ja voin kertoa että on perkeleen tuskastuttavaa kun kaikki vaatteet joko lörpöttää vyötäröltä tai kiristää tissistä/perseestä. Äitini on pitkä ja hoikka ilman mitään turhia kurveja ja kieltämättä pistää ulokkeita kasvamaan otsasta että geeninsä hyppäsivät tässä tilanteessa yli.
En edes ole ylipainoinen, 165/58, mutta kun nuo perse ja reidet ei lähe helvetti millään. Yritä tässä nyt sitten mitään farkkuja ostaa.
Joo joo first world problems mutta uudet farkut hakusessa nyt vuoden ja mikään mieluisa malli ei näytä kivalta päällä.
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 15:30"]
Itsellä on ko. vartalotyypin piirteet ja voin kertoa että on perkeleen tuskastuttavaa kun kaikki vaatteet joko lörpöttää vyötäröltä tai kiristää tissistä/perseestä. Äitini on pitkä ja hoikka ilman mitään turhia kurveja ja kieltämättä pistää ulokkeita kasvamaan otsasta että geeninsä hyppäsivät tässä tilanteessa yli.
En edes ole ylipainoinen, 165/58, mutta kun nuo perse ja reidet ei lähe helvetti millään. Yritä tässä nyt sitten mitään farkkuja ostaa.
Joo joo first world problems mutta uudet farkut hakusessa nyt vuoden ja mikään mieluisa malli ei näytä kivalta päällä.
[/quote] no on kaunis.
Ehkä tässä onkin omana ongelmana se, että tosiaan esim. paitapuseroiden osto on aika piinaa ja olen kauhean kranttu farkkujen suhteen - en tykkää muista malleista kuin pillifarkuista tai suorista lahkeista ja niissähän tämä iso pylly/kapeat sääret -kombo on aika huvittavan näköinen. Jos lahje pelittää jostain mystisestä syystä, niillä ei ole taipumusta näyttää vyötärön kohdalta kivalta.
Voin vain haaveilla noista laatikkoneuleista ja muista ihanuuksista, edes pidempiä reiteen ulottuvia neuletakkeja en viitsi käyttää kun heti näyttää elopainoiselta. Trikoohameilla ja kellohelmaisilla mekoilla mennään tässä vielä, housut sitä utopiaa siellä jossain.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 15:40"]
Ehkä tässä onkin omana ongelmana se, että tosiaan esim. paitapuseroiden osto on aika piinaa ja olen kauhean kranttu farkkujen suhteen - en tykkää muista malleista kuin pillifarkuista tai suorista lahkeista ja niissähän tämä iso pylly/kapeat sääret -kombo on aika huvittavan näköinen. Jos lahje pelittää jostain mystisestä syystä, niillä ei ole taipumusta näyttää vyötärön kohdalta kivalta.
Voin vain haaveilla noista laatikkoneuleista ja muista ihanuuksista, edes pidempiä reiteen ulottuvia neuletakkeja en viitsi käyttää kun heti näyttää elopainoiselta. Trikoohameilla ja kellohelmaisilla mekoilla mennään tässä vielä, housut sitä utopiaa siellä jossain.
[/quote]
Minusta suorat lahkeet o n ihan ok, kunhan sitten yläosassa on jotain vähän tiukempaa joka tuo hoikan vyötärölinjan esiin. Pillifarkkuja en itse käyttäisi muuta kuin pitkän mekon tai tunikan kanssa, ja ne on aina minulla sen mallisia että ovat vyötäröltä kapeita ja levenevät alaspäin.
Paitapuseroistakin löytyy sellaisia niukkoja selvästi naisellisia malleja jotka voivat toimia, mutta kieltämättä, aika monet ei istu hyvin ja näyttävät kamalilta laatikoilta: kiristää tisseistä ja lanteilta mutta on ruma teltta vyötäröltä. Mä en edes muista koska olisiin käyttänyt mitään vyötäröltä väljää vaatetta, en taida oikein koskaan käyttää paitsi yöpaitana. Tänään musta trikoinen kynähame, korkeat kengät ja punainen vartalonmyötäinen paitapusero...
t. 2
[/quote]ON! Ihannemitat ovat 90 - 65 - 90 senttimetreissä siis
Minusta tiimalasivartalo ei ole kaunis. Pidän itse paljon enemmän sirommasta, suoremmasta, lähes androgyynisestä vartalosta.
Korkeavyötäröiset farkut!Jos kokosi on 36,niin 34. Jos 34 niin 32. Stockalta löytyy Mac,Filippa K.
On, koska minulla on sellainen.
On se parempi kuin Humptydumpty-kroppa. Laihat jalat, iso maha, ei tissejä.
Toki suorakin kroppa on ihan jees.
Vaatteita on hankala ostaa. Paitapuseron koko 38, mutta tissien takia pitää ottaa 40. Housuissa vyötäröllä on 10 senttiä liikaa, jos peppu ja reidet istuu.
Kaunis on ja naisellinen, mutta ilmeisesti sen vartalotyypin hankalin löytää vaatteita?
Olen kuin vaaleampi Kim Kardashian kurveineni mutta 10 cm pidempi, eli miehet kuolaa, naiset kadehtii mutta vaatteita vaikea löytää mistään :-(
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 15:52"]
Minusta tiimalasivartalo ei ole kaunis. Pidän itse paljon enemmän sirommasta, suoremmasta, lähes androgyynisestä vartalosta.
[/quote]
Miksi tälle kommentille annetaan alapeukkuja? Eikö ihminen saa olla tätä mieltä?
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 16:17"]
Kaunis on ja naisellinen, mutta ilmeisesti sen vartalotyypin hankalin löytää vaatteita?
[/quote]
vaikeaa se on lähinnä jos sattuu tykkäämään tyyleistä jotka ei kurvikkaalle sovi, esim aika androgyyneistä vaatteista.
Minusta mikä tahansa vartalo on kaunis, jos se on sopusuhtainen, eikä kauheasti ole yli- tai alipainoa.
Tykkään omastanikin, vaikka ei täydellinen olekaan. Mulla ongelma on liian leveät hartiat yhdistettyinä isohkoihin rintoihin, joilloin vyötäröltä sopiva paita on yläosasta ahdas ja päinvastoin. Onneksi on neuleita! Housuissa taas lahkeet jäävät lyhyeksi (vaikka oon vaan 170 cm) jos ovat pepusta sopivat. Mulla on myös kapeahko lantio (mitat 96-68-96), mutta sellainen isohko peppu siis ei leveyssuunnassa, vaan semmoinen omppu, se ryökäle ei tahdo mahtua muuten sopiviin farkkuihin.
On meillä naisilla huolemme ;)
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 15:40"]
[/quote]
Vyö kapeimpaan kohtaan tekee ihmeitä reisipituisen neuletakin kanssa.
Itsekin teinivuosina kärsin siitä, että housuissa vyötärö jäi aina pystyyn, eikä istuvia housuja löytynyt koskaan. Lantiofarkut pelastivat tilanteen vuosikausiksi ja nyt ihmeekseni huomaan, että kropan mallin muuttuessa vanhenemisen myötä kaupassa myytävät korkeampivyötäröiset housut istuvat aika hyvin.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 15:52"]
[/quote]
monet miehetkin on nykyisin tätä mieltä. Itselläni on myös tiimalasikroppa ja kahdesti olen törmännyt mieheen jotka eivät ollenkaan tykänneet kurveistani vaan olisivat toivoneet suorempaa ja sporttisemman näköistä vartaloa. Ja en ole lihava tms, on vain suhteessa vyötäröön isohkot tissit ja lanteita.
[/quote]
On mielestäni kaunis. Samaistun kyllä tuohon farkkuongelmaan,itsellä päärynävartalo ja oikeasti istuvien housujen löytäminen tuntuu olevan mahdotonta,käytänkin farkut aina puhki kun niiden shoppailu on niin v****maista puuhaa.
On :) Minulla on sellainen mitoilla pituus 165, paino 53, ja strategiset mitat 90-65-90. En vaihtaisi mihinkään muuhun vartalon muotoon :)
Ei minulla kyllä vaatteet noin lörpötä, mutta valitsen sellaisia vaatteita jotka sopii vartalotyypillieni ja korostavat sitä. Esim. jotain jäykkää laatikkomaista paitapuseroa ja suoria "miestenhousuja" ihan turha laittaa, ei istu hyvin, mutta kietaisumalliset pehmeämmät paidat tai yleensä pehmeät materiaalit ja naisen kropalle leikatut hameet ja housut toimii. Farkuista käytän NYDJ- ja Levi's Demi Curveja.
Yleensäkin käytän melko vartaloa myötäileviä vaatteita aina, koska varsinkin jos vyötärön kohdan peittää, sitä näyttää paljon paksummalta kuin on kun näyttää siltä että ihminen jatkuisi yhtä isona tissien ja lantion välinkin.