Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Thyroxin-lääkitystä käyttäviä paikalla?

Vierailija
22.08.2020 |

Lääke otetaan aamulla tyhjään vatsaan. Entäs viikonloput? Onko parempi herätä aamulla, ottaa lääke ja jatkaa unia? Vai otetaanko lääke vasta sitten kun oikeasti noustaan ylös? Siinä voi teinillä tulla useamman tunnin ero kouluaamuun verrattuna.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kuin itse kyseistä lääkettä söin niin aina otin vasta noustessa. Ei ole vakavaa jos heittää, eikä ole vakavaa sekään jos jonain aamuna unohtaa ottaa.

Vierailija
2/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pitäisi ottaa ennen klo 11. Mutta ei kai ole niin tarkkaa, jos joskus ottaa klo 7 ja joskus klo 10? Kysy lääkäriltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan illalla ennen nukkumaanmenoa. Verikoetta edeltävänä iltana jätän ottamatta.

Vierailija
4/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan, kun herään. Oli kello 7 tai 12. Käsittääkseni tärkeämpää on se, ettei syö 15 minuuttiin tämän jälkeen.

Kun aloitin lääkityksen, olin tarkempi. Mutta sittemmin enole huomannut eroa.

Vierailija
5/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä otan illalla ennen nukkumaanmenoa. Verikoetta edeltävänä iltana jätän ottamatta.

Miksi illalla? En ole koskaan kuullut tällaisesta.

Vierailija
6/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysyn virkeämpänä päiväaikaan, ei tarvitse herätä ottamaan sitä ja olen ollut vähintään 2 h syömättä. Googlaa thyroxin illalla, ihan yhtä käypä vaihtoehto, myös lääkärin mielestä. 

Vierailija
7/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysyn virkeämpänä päiväaikaan, ei tarvitse herätä ottamaan sitä ja olen ollut vähintään 2 h syömättä. Googlaa thyroxin illalla, ihan yhtä käypä vaihtoehto, myös lääkärin mielestä. 

Tai no. https://www.kilpirauhasliitto.fi/julkaisut/kilpi_2014_1.pdf

Vierailija
8/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan välillä vasta aamupalan jälkeen, eikä siinäkään ole mitään eroa. Ei se pilleri vartissa imeydy.

Ensimmäinen lääkäri käski ottamaan aina kello kahdeksalta, toinen oli sitä mieltä että kunhan ennen lounasaikaan sen saa vatsaan niin hyvä... Yleensä varmaan oma kokemus parhaasta tavasta kehittyy ajan myötä.

Vierailija
9/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos herään liian aikaisin, otan lääkkeen ja jatkan unia, tämä siksi että vältyn odottamasta 20 min ennen kuin voin syödä.

En ota samaan aikaan, mutta parin tunnin haarukassa kuitenkin.

Vierailija
10/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kah, oppia ikä kaikki.

Vierailija
11/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kah, oppia ikä kaikki.

Jep. Mulla aamutyroksiini teki parin tunnin aamupäivätokkuran, en tiedä miksi. 

Vierailija
12/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottaa/nauttii illalla kalsiumia, ei tyroksiinia ole hyvä ottaa lähimain samaan aikaan, koska se estää imeytymistä.

Vierailija
13/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tippunut nopsaan.

Mietin just tuota unien jatkamista, kun eikö silloin itsessäänkin erity sitä tyroksiinia? Testihän otetaan aina aamulla. Että eihän siitä nukkumisesta aiheudu haittaa lääkkeen oton jälkeen?

Nyt tosiaan ottaa kouluaamuina lääkkeen jo ennen klo 8, viikonloppuna unta riittää puoleen päivään. Ap

Vierailija
14/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä näin tehnyt jo 8-vuotta. Eikä valittamista. 

Vierailija
15/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas tippunut nopsaan.

Mietin just tuota unien jatkamista, kun eikö silloin itsessäänkin erity sitä tyroksiinia? Testihän otetaan aina aamulla. Että eihän siitä nukkumisesta aiheudu haittaa lääkkeen oton jälkeen?

Nyt tosiaan ottaa kouluaamuina lääkkeen jo ennen klo 8, viikonloppuna unta riittää puoleen päivään. Ap

Ei siitä ole haittaa. Tärkeämpää on se tyhjään vatsaan ottaminen.