En selviä erosta ja pettämisestä
Mies petti useamman kerran avioliiton aikana. Aina katui ja lopetti suhteet, kävi terapiassa, oli hyvä isä ja mies hetken, kunnes kuvio toistui. Aasin selän katkaisi sitten viimein se, kun mies olisi halunnut pitää viimeisimmän sivusuhteensa sekä minut. Lähdin lasten kanssa.
Sitten masennuin. Nyt erosta puoli vuotta. Minä käyn terapiassa ja syön masennuslääkkeitä. Mies on onnellinen suhteensa kanssa. Mies hylännyt myös lapset. Olen niin yksin, surullinen ja epätoivoinen. En vaan pääse yli tunteesta miksi minä en riittänyt, mikä minussa on vikana..
Kuinka kauan tää kipu kestää? Eikö tää vois jo loppua..
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Nuo aikuisten väliset sekoilut eivät niinkään aiheuta minussa mitään erikoisia tunteita... Toinen pettää ja toinen antaa anteeksi toistuvasti ja sama pyörä pyörii. Mutta ne lapset! Minulla nousee niskavillat pystyyn siinä vaiheessa, kun lapset joutuu keskelle tuollaista ja joutuu kärsimään ja vielä oma isä hylkää. Hyi helkkari!
Sama juttu lapsia ajatellen, mutta hylkäämisestä on vain ap:n sana. Ehkä ap on jopa piilotellut lapsia isältä kostoksi? Hyvinkin näin voi olla, ei olisi ensimmäinen kerta todellakaan. Ap:lla on aika vähän aseita käytössään miestä vastaan, mutta lapset ovat ehkä hänen mielestään tehokas pitkäaikainen ase.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap onko speksit nyt kertomuksessa oikein? Kaikki muu täsmää, mutta ei se että mies on uuden kanssa. Se vaihtoi jo seuraavaan.
Niin ja tommonen kusipää ei voi koskaan oikeasti onnellinen olla!
Millä tavoin mies on oikeasti mielestäsi kusipää? Jos hän ei ole onnellinen yhden naisen kanssa, niin eikö silloin kannattaisi vaihtaa? Tuskinpa sinäkään jäit yhteen ensimmäisen tyypin kanssa, mihinkä näppisi kiinni jäit. Joten jos et jäänyt, niin voit kutsua myös itseäsi kusipääksi.
Parisuhteen aikana pettämistä ja toisen takia jättämistä nyt aika yleisesti pidetään kusipäisenä, ainakin jos on kyse suhteesta, jossa on luvattu olla uskollisia.Silloin ollaan epärehellisiä ja petollisia, eikä rakastuminen sitä muuksi muuta. Jos on tyytymätön suhteeseen, oikeampi tapa on päättää se suhde ensin ja vasta sitten alkaa hakea uutta suhdetta.
Miksi ap ei laittanut eroa vireille ekasta pettämisestä? Miksi hän on vain antanut lasten kärsiä ja joutua katsomaan vanhempien likaista sotaa vaikka kuinka kauan?
Ap olisi oikein hyvin voinut ensimmäisestä pettämisestä pistää paperit eteenpäin, sopia järjestelyistä asioiden kanssa ja pitää edes suurinpiirtein itsetuntonsa rippeet kasassa. Ensimmäinen pettäminen se on kuitenkin isoin isku, muut ovat olleet jo toistoa. Ap on lyönyt ihan itse päätään seinään toistuvasti ja tietoisesti. Tottakai pitäisi aina erota ensin, mutta kun elämä ei nyt vain mene aina niin. Ja emmehän me tiedä vaikka mies olisi sanonut ap:lle x 100, että ei halua enää olla yhdessä, mutta ap ei usko. Tiedä myös, vaikka ap olisi itse aloittanut pettämisen, mutta ei luonnollisesti siitä täällä mainitse. Lapsiraukat. Aika huonot kortit heille on jaettu.
Olen samaa mieltä siitä, että ap:n olisi kannattanut lähteä jo ekasta kerrasta. Liian pitkästä tyytymisestä hän nyt maksaa masennuksen hintaa.
Silti ap:n miehen toimintaa on turha yrittää valkopestä. Se oliko hän sanonut x 100 että erotaan, on yhdentekevää. Senkun eroaa ja lähtee. Samaa päätyäväisyyttä olet vaatinut ap:lta, miksi et sitten mieheltäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap onko speksit nyt kertomuksessa oikein? Kaikki muu täsmää, mutta ei se että mies on uuden kanssa. Se vaihtoi jo seuraavaan.
Millä tavoin mies on oikeasti mielestäsi kusipää? Jos hän ei ole onnellinen yhden naisen kanssa, niin eikö silloin kannattaisi vaihtaa? Tuskinpa sinäkään jäit yhteen ensimmäisen tyypin kanssa, mihinkä näppisi kiinni jäit. Joten jos et jäänyt, niin voit kutsua myös itseäsi kusipääksi.
Parisuhteen aikana pettämistä ja toisen takia jättämistä nyt aika yleisesti pidetään kusipäisenä, ainakin jos on kyse suhteesta, jossa on luvattu olla uskollisia.Silloin ollaan epärehellisiä ja petollisia, eikä rakastuminen sitä muuksi muuta. Jos on tyytymätön suhteeseen, oikeampi tapa on päättää se suhde ensin ja vasta sitten alkaa hakea uutta suhdetta.
Näin on ja harvoin rakastuminen tapahtuu salamaniskusta vaan sen annetaan tapahtua, sitä ruokitaan jne. Voi olla että oman suhteen ongelmiakin sillä yritetään ratkoa ja kas kohta ne näkyykin siinä uudessa suhteessa.
Yleistystä, yleistystä.
Minä sain ap:sta sellaisen kuvan, että hän on hieman yksinkertainen ja tyhmä. Ei pahalla, mutta ei hyvälläkään. Hän on elänyt ilmeisesti täysin miehensä kautta ja omaa elämää ei ole juuri ollut. Huonoitsetuntoisena hän on saattanut olla aika masentava ja perässä perässävedettävä nainen, josta olisi pitänyt ihan koko ajan huolehtia ja vakuuttaa hänen olevan upea ihana hyvä nainen. Ap ei kuulosta oikein vakaalta aikuiselta, vaan lapsekkaalta pikkunaiselta.
Luultavasti mies on kyllästynyt olemaan koko ajan se perheen ainoa aikuinen. Hän on löytänyt sitten naisen, joka osaa seistä omilla jaloillaan ja jota ei tarvitse raahata perässä.
Kokemuksesta voin sanoa, että ensimmäinen vuosi on hankala, sen jälkeen helpottaa. Pettymystäsi lisää se, että annoit eksälle useammman mahdollisuuden ja joka kerta luottamuksesi petettiin.
Mutta mieti asiaa realistisesti. Eksäsi on sarjapettäjä, sellaiset ei muuksi muutu. On hyvä asia että suhteenne on nyt ohi, nyt voit rakentaa itsellesi paremman elämän. Ihan turha miettiä eksän uutta suhdetta, vieraat naiset sitä alkaa taas kiinnostaa kun arki astuu kuvioon.
Usko pois, et menettänyt mitään. Ala tehdä itsellesi mieluisia asioita, saat ajatukset muualle. Kaikki kääntyy vielä paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap ei laittanut eroa vireille ekasta pettämisestä? Miksi hän on vain antanut lasten kärsiä ja joutua katsomaan vanhempien likaista sotaa vaikka kuinka kauan?
Ap olisi oikein hyvin voinut ensimmäisestä pettämisestä pistää paperit eteenpäin, sopia järjestelyistä asioiden kanssa ja pitää edes suurinpiirtein itsetuntonsa rippeet kasassa. Ensimmäinen pettäminen se on kuitenkin isoin isku, muut ovat olleet jo toistoa. Ap on lyönyt ihan itse päätään seinään toistuvasti ja tietoisesti. Tottakai pitäisi aina erota ensin, mutta kun elämä ei nyt vain mene aina niin. Ja emmehän me tiedä vaikka mies olisi sanonut ap:lle x 100, että ei halua enää olla yhdessä, mutta ap ei usko. Tiedä myös, vaikka ap olisi itse aloittanut pettämisen, mutta ei luonnollisesti siitä täällä mainitse. Lapsiraukat. Aika huonot kortit heille on jaettu.
Olen samaa mieltä siitä, että ap:n olisi kannattanut lähteä jo ekasta kerrasta. Liian pitkästä tyytymisestä hän nyt maksaa masennuksen hintaa.
Silti ap:n miehen toimintaa on turha yrittää valkopestä. Se oliko hän sanonut x 100 että erotaan, on yhdentekevää. Senkun eroaa ja lähtee. Samaa päätyäväisyyttä olet vaatinut ap:lta, miksi et sitten mieheltäkin?
Totta, mies on halunnut pitää kahta maailmaa rinnakkain. Onkohan mies ihan kotimaista tuotantoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on ja harvoin rakastuminen tapahtuu salamaniskusta vaan sen annetaan tapahtua, sitä ruokitaan jne. Voi olla että oman suhteen ongelmiakin sillä yritetään ratkoa ja kas kohta ne näkyykin siinä uudessa suhteessa.
Yleistystä, yleistystä.
Minä sain ap:sta sellaisen kuvan, että hän on hieman yksinkertainen ja tyhmä. Ei pahalla, mutta ei hyvälläkään. Hän on elänyt ilmeisesti täysin miehensä kautta ja omaa elämää ei ole juuri ollut. Huonoitsetuntoisena hän on saattanut olla aika masentava ja perässä perässävedettävä nainen, josta olisi pitänyt ihan koko ajan huolehtia ja vakuuttaa hänen olevan upea ihana hyvä nainen. Ap ei kuulosta oikein vakaalta aikuiselta, vaan lapsekkaalta pikkunaiselta.
Luultavasti mies on kyllästynyt olemaan koko ajan se perheen ainoa aikuinen. Hän on löytänyt sitten naisen, joka osaa seistä omilla jaloillaan ja jota ei tarvitse raahata perässä.
Jos ap on kuvailemasi tyylinen niin miksi mies silloin jätti lapset vain hänelle? Miksi ei viikko-viikko?
Vika ei ole sinussa. Useimmat ihmiset eivät ole yksiavioisia ja tämä yksiavioisuuden harhainen illuusio tulisi lopettaa, jotta pettymyksiä ei tulisi enää. Ihmiset uskovat sokeasti, että pettäminen on väärin - ei, se ei ole väärin, se on luonnollista. Mutta kun on aivopesty uskomaan, että on vain yksi oikea tapa rakastaa, yksiavioisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinussa ap ollut mitään vikaa. Sulla oli vaan kusipää mies. Tuollaisia miehiä on paljon olemassa, mutta sitten on myös uskollisia, lapsista aidosti välittäviä miehiä. Tsemppiä ap. Löydät vielä kunnollisen miehen.
Mies teki siinä väärin, että petti, mutta mies ei ole ollut onnellinen ap:n kanssa. Ikävä sitä on alkaa leikkimään hyvää miestä naisen kanssa, jota ei arvosta, josta ei pidä tippaakaan ja joka vain veetuttaa. Miehen olisi pitänyt reilusti ottaa ero, mutta ihan samalla tavalla ap olisi sen jälkeen itkenyt.
Lasten huoltajuus ja isyys on sitten eri asia ja siinä mies on tehnyt typerästi. Tosin tässäkin on vain ap kirjoitelmat vastaat totuus, joten me emme voi tietää miten asiat menevät oikeasti
Sitten ihmettelen myös tuota kuinka porukka kirjoittaa, että "kyllä sinä löydät vielä kunnollisen miehen". Pitäisikö sen jonkun miehen tehdä ap:n elämän hyväksi? Eikö elämä voi olla hyvää ihan yksinkin? Ap:n pitäisi saada se oma pää kuntoon ennen kuin hän edes ajattee parisuhdetta ja sittenkin parisuhteelle pitää olla jotain annettavaa, eikä vain hengata siinä kuin pikkulapsi mukana pitäen miestä jumalaisena olentona hyväksyen kaikki mitä vastaan tulee. Ryhtiä ap siis , Ryhtiä!
Ärsyttää tämä opettele olemaan onnellinen yksin -jankutus. Olen itse olen vuosia sinkkuna ja elän ihan hyvää elämää, on harrastuksia, mielenkiintoinen työ, kiva asunto, ystäviä, matkoja, sisältöä elämässä. Mutta ei mikään vain korvaa sitä että illalla menee rakkaan puolison viereen nukkumaan, juo sunnuntaina aamukahvia yhdessä, jakaa arjen pienet asiat. Sitä ei yksikään ystävien kanssa toteutettu joogaretriittii korvaa.
Ap:n ex mies kuuluu ehkä lapsen tasolle jääneisiin miehiin jotka ei kestä kun tulee lapsia eivätkä he itse enää saa huomiota. Tähän viittais tuo ettei pidä yhteyttä edes lapsiin. Raukka-reppana-mies. Ainahan erota saa ja ns. "hyväkin" mies voi ihastua toiseen naiseen mutta aikuinen fiksu mies kantaa vastuunsa omista lapsistaan. Eikö sillä tule ikävä omia lapsia? Ei kai sitten.
Tunnen yhden miehen, joka on kolmannessa avioliitossaan. Kaikissa on ollut ap:n kuvaama kaava, pettämistä, anteeksipyyntöjä, terapiaa, kosinta (!), pettäminen jatkuu naimisiin menon jälkeen, lapsien hankinta. Lopulta nainen on päättänyt suhteen ja mies on aloittanut heti parisuhteen viimeisimmän sivusuhteensa kanssa. Olen miettinyt, että mies on kuin addikti ja saa hetkellisesti suurta mielihyvää valloituksistaan. Hän ei ole ollut kuitenkaan tyytymätön vakituiseen suhteeseen ja on yrittänyt kaikkensa, ettei naiset ottaisi eroa. Ainakin tämä mies yrittää tietoisesti myös varattuja naisia.
Ap, mies on kohdellut sinua julmasti ja itsekkäästi. Sinun pitäisi päästää irti "hyvän miehen ja hyvän isän" -kuvitelmasta ja antaa vihan tulla. Olet syystäkin pettynyt. Sitten kun näet tilanteesi realistisesti kuplan ulkopuolelta, alkaa helpottaa. Sinussa ei ollut mitään vikaa, olet antanut anteeksi ja yrittänyt mennä eteenpäin uskoen hyvään. Luottamuksesi ei ollut tämän ihmisen arvoinen, mutta usko että hyvää on sinulle vielä tulossa, vaikka nyt on vaikeaa. Tsemppiä ja voimia!
Se joka tässä sanoi että osastolla on aamulääkkeiden jako- kun joku suositteli pyydämään jumalalta apua-on niin väärässä kuin olla ja voi. Jumala auttaa rukouksissa. Minun elämässni on tapahdunut monta ihmetta sen jälkeen kuin aloin rukoilemaan. Ikävä, että en ollut uskossa ennen avioeroani. Mutta myös minun ex oli pettäjämies. Voin lohduttaa sinua ap, että kunnioitus ja rakkaus katoaa vuosien varrella pettäjää kohtaan ja pääset siitä kivusta kyllä eroon. Toivottavasti ex on jossain vaiheessa taas lapsiin yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vie lapset miehesi luokse. Siihen se miehesi ja hänen uuden kumppaninsa kuherruskuukausi loppuu. Miksi ihmeessä vain sinä hoitaisit lapsianne???
Mies on laittanut mulle viestin, etten saa kertoa lastemme asioita hänelle, hän ei niitä halua kuulla. Vaikea tässä tilanteessa viedä lapsia hänelle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vika ei ole sinussa. Useimmat ihmiset eivät ole yksiavioisia ja tämä yksiavioisuuden harhainen illuusio tulisi lopettaa, jotta pettymyksiä ei tulisi enää. Ihmiset uskovat sokeasti, että pettäminen on väärin - ei, se ei ole väärin, se on luonnollista. Mutta kun on aivopesty uskomaan, että on vain yksi oikea tapa rakastaa, yksiavioisuus.
Itse kyllä olen yksiavioinen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleistystä, yleistystä.
Minö olin se, joka huolehti lapsista, maksoi laskut, hoiti lemmikit, varasi hammaslääkärit. Mies hyvin impulsiivinen sähläri. Mutta tosiaan kyllästyi minuun jo heti ensi metreillä. Ja tiedän olevani todella tyhmä, kun uskoin, että asiat muuttuisivat ja minä riittäisin miehelle. Halusin niin kovasti pitää ydinperheen. Ap
Täytyy näin ohiksena sanoa että nyt palsta yllätti täysin. Aika monta ihanaa ihmistä kommentoimassa.
Aapeelle en voi sanoa muuta kuin että lähetän jotain kummaa etävoimaa selviämiseen. Muista, että vika ei ole sinussa. Mies olisi pettänyt vaikka olisit ollut ihan erilainen. Pettäjät pettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleistystä, yleistystä.
No nyt kyllä itse puhut yleistäen ja asiaa tuntematta. Jos on puoli vuotta kulunut ap:n kuvailemasta helvetistä, ei kukaan ole siinä vaiheessa todellakaan järin itsenäinen ja vakaa. Ap voi olla omana itsenään vaikka kuinka fiksu ja monikerroksinen nainen, mutta mokoma mylly vie jalat alta pitkäksi aikaa. Nykyaika on liian armotonta ja vaativaa, että ihminen saisi rauhassa toipua, olla heikkokin ja silti saada ymmärrystä. Ei se vihakaan tule pakottamalla, sille on oma aikansa. Kai ihminen saa surra ja olla rikki, kun koko tulevaisuus on murskana ja menneisyyskin näyttäytyy oudossa valossa.
Ollut siellä minäkin, ehjänä tultiin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleistystä, yleistystä.
Miten aikuinen on ihminen joka lyö lyötyä? Minä en vertaisi edes lapsen tasolla olevaan, vaan jotenkin täytyy olla kieroon kasvanut ja kaukana aikuisesta täyspäisestä.
Kun pääset joskus eroon rakastumisesta, miehen ihailusta, vääränlaisesta palvonnasta ja näet hänen huonot puolet, niin olet tyytyväinen että pääsit eroon hänestä. Trauma voi aiheuttaa sen että jäät roikkumaan mieheen ja luulo että heillä olisi jotenkin upea elämä. Oma elämäsi on tärkeä, olet varmasti hyvä ja hyväksytty. Löydät onnea sinkkuna tai uusi mies on paljon komeampi tai joku muu ihailun kohde /kohteet.
Mies on ehkä luonut kuvaa itsestään tietynlaisena, korostanut joitakin ominaisuuksia ja pintakiiltoa eri tavoin, olisi tärkeää katsoa tekoja, mitä ne kertovat hänen arvomaailmasta ja luonteesta. Ei kukaan nainen ole miehen kanssa joka pitää kahta samaan aikaan ja mies kuvittelee että se on normaalia, paitsi joku polyamoristi nainen voi hyväksyä. Mies ei edes eronnut kunnolla heti, vaan alkoi säätää oudosti ja nilkkimäisesti. Voi vaan ihmetellä miksi se oli uudelle ok? Joillakin ihmisillä on varmaan seksisuhteita, mutta tuskin sellainen miestyyppi sopii sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleistystä, yleistystä.
Minö olin se, joka huolehti lapsista, maksoi laskut, hoiti lemmikit, varasi hammaslääkärit. Mies hyvin impulsiivinen sähläri. Mutta tosiaan kyllästyi minuun jo heti ensi metreillä. Ja tiedän olevani todella tyhmä, kun uskoin, että asiat muuttuisivat ja minä riittäisin miehelle. Halusin niin kovasti pitää ydinperheen. Ap
En ole se jolle vastasit. Mutta miksi haluaisit olla jonkun impulsiivisen sählärin kanssa? Kuulostaa sellaiselta ettei monia naisia voisi -vähempää- kiinnostaa sen tyyppinen mies. Ehkä erehdyit aluksi luulemaan että suhde voisi mennä hyvin. Lapset ja sinä olette ydinperhe. Voit olla iloinen että sinulla on upeat lapset ja heidän seura on hyvää. Toivottavasti olosi paranee!
Vaadi miestä olemaan isä lapsilleen. On todella surullista ja jättää jälkensä lapsiin, jos vanhempi hylkää jonkun uuden ihmisen takia. Lapsi ajattelee että hän ei ole yhtä tärkeä. Jos mies on niin kypsymätön idiootti, että oikeasti asettaa uuden suhteen lasten edelle on sitten kyllä valitettavasti parempi, että välit katkeavat. Noi pettäjät haluaa yleensä jossain vaiheessa tulla takaisin, kun se pahuksen arki astuu myös uuteen suhteeseen. Tee mitä muuta vain, mutta älä ota takaisin.