Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En selviä erosta ja pettämisestä

Vierailija
22.08.2020 |

Mies petti useamman kerran avioliiton aikana. Aina katui ja lopetti suhteet, kävi terapiassa, oli hyvä isä ja mies hetken, kunnes kuvio toistui. Aasin selän katkaisi sitten viimein se, kun mies olisi halunnut pitää viimeisimmän sivusuhteensa sekä minut. Lähdin lasten kanssa.
Sitten masennuin. Nyt erosta puoli vuotta. Minä käyn terapiassa ja syön masennuslääkkeitä. Mies on onnellinen suhteensa kanssa. Mies hylännyt myös lapset. Olen niin yksin, surullinen ja epätoivoinen. En vaan pääse yli tunteesta miksi minä en riittänyt, mikä minussa on vikana..
Kuinka kauan tää kipu kestää? Eikö tää vois jo loppua..

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinussa ap ollut mitään vikaa. Sulla oli vaan kusipää mies. Tuollaisia miehiä on paljon olemassa, mutta sitten on myös uskollisia, lapsista aidosti välittäviä miehiä. Tsemppiä ap. Löydät vielä kunnollisen miehen.

Mies teki siinä väärin, että petti, mutta mies ei ole ollut onnellinen ap:n kanssa. Ikävä sitä on alkaa leikkimään hyvää miestä naisen kanssa, jota ei arvosta, josta ei pidä tippaakaan ja joka vain veetuttaa. Miehen olisi pitänyt reilusti ottaa ero, mutta ihan samalla tavalla ap olisi sen jälkeen itkenyt.

Lasten huoltajuus ja isyys on sitten eri asia ja siinä mies on tehnyt typerästi. Tosin tässäkin on vain ap kirjoitelmat vastaat totuus, joten me emme voi tietää miten asiat menevät oikeasti

Sitten ihmettelen myös tuota kuinka porukka kirjoittaa, että "kyllä sinä löydät vielä kunnollisen miehen". Pitäisikö sen jonkun miehen tehdä ap:n elämän hyväksi? Eikö elämä voi olla hyvää ihan yksinkin? Ap:n pitäisi saada se oma pää kuntoon ennen kuin hän edes ajattee parisuhdetta ja sittenkin parisuhteelle pitää olla jotain annettavaa, eikä vain hengata siinä kuin pikkulapsi mukana pitäen miestä jumalaisena olentona hyväksyen kaikki mitä vastaan tulee. Ryhtiä ap siis , Ryhtiä!

Miksi mies on alunperinkään tehnyt lapsia jos ap ei ole häntä onnelliseksi tehnyt?

Vierailija
22/60 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onko speksit nyt kertomuksessa oikein? Kaikki muu täsmää, mutta ei se että mies on uuden kanssa. Se vaihtoi jo seuraavaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap onko speksit nyt kertomuksessa oikein? Kaikki muu täsmää, mutta ei se että mies on uuden kanssa. Se vaihtoi jo seuraavaan.

Niin ja tommonen kusipää ei voi koskaan oikeasti onnellinen olla!

Vierailija
24/60 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinussa ap ollut mitään vikaa. Sulla oli vaan kusipää mies. Tuollaisia miehiä on paljon olemassa, mutta sitten on myös uskollisia, lapsista aidosti välittäviä miehiä. Tsemppiä ap. Löydät vielä kunnollisen miehen.

Mies teki siinä väärin, että petti, mutta mies ei ole ollut onnellinen ap:n kanssa. Ikävä sitä on alkaa leikkimään hyvää miestä naisen kanssa, jota ei arvosta, josta ei pidä tippaakaan ja joka vain veetuttaa. Miehen olisi pitänyt reilusti ottaa ero, mutta ihan samalla tavalla ap olisi sen jälkeen itkenyt.

Lasten huoltajuus ja isyys on sitten eri asia ja siinä mies on tehnyt typerästi. Tosin tässäkin on vain ap kirjoitelmat vastaat totuus, joten me emme voi tietää miten asiat menevät oikeasti

Sitten ihmettelen myös tuota kuinka porukka kirjoittaa, että "kyllä sinä löydät vielä kunnollisen miehen". Pitäisikö sen jonkun miehen tehdä ap:n elämän hyväksi? Eikö elämä voi olla hyvää ihan yksinkin? Ap:n pitäisi saada se oma pää kuntoon ennen kuin hän edes ajattee parisuhdetta ja sittenkin parisuhteelle pitää olla jotain annettavaa, eikä vain hengata siinä kuin pikkulapsi mukana pitäen miestä jumalaisena olentona hyväksyen kaikki mitä vastaan tulee. Ryhtiä ap siis , Ryhtiä!

Miksi ap:n pitäisi saada pää kuntoon ennen uutta suhdetta? Hyvinhän miehellekin kävi, vaikka vaihtoi lennosta... Voishan se sama tehdä hyvää ap:llekin.

Vierailija
25/60 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi näissä lapset jää aina äidille? Mä veisin väkisin lapset isälle että saisin omaa aikaa.

Vierailija
26/60 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä meni 2 vuotta toipumiseen.

Unettomuutta, itkuisuutta ja ahdistusta. Siihen ei auta mikään muu kuin pysyä liikkeellä ja puhua ystävälle..tai edes jollekkin.

Paras lääke on että sulkee pettäjän pois elämästä, mutta jos on lapsia, niin siihen en osaa vastata. Ehkä uusi "ystävä" auttaisi asiaan? Toisen läheisyys on hyvä lääke kaikkeen ikävään.

Vierailija
27/60 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se masennus tulee siitä, kun annoit mahdollisuuksia ja uskoit. Samalla se riipi sinua itseäsi.

Tavallaan elit pettyen sellaisen kanssa, joka olikin pateettisen pettäjä.

Se ei ole sinun vikasi, että tuo toinen teki väärin.. Toivoit ja ajattelit perheen parasta.

Et voinut tietää, että tuo päättyykin noin vinksalleen.

Haluaisitko sinä sen miehen siis takaisin ja haluaisitko sinä jakaa elämäsi hänen kanssaan?

Mistä sinä tiedät kuinka onnellinen exmiehesi todellisuudessa on ja mitä merkitystä sillä on sinun elämällesi?.

Sinulla on jokin mielikuva, jonka luot itse.

Se onikävä asia, että mies on luopunut omista lapsistaan.

Minusta mies kuulostaa sellaiselta, että on hyvä, että olet irti hänestä. En tiedä miten tervettä lapsille olisi olla yhteydessä, jis mies on noin kummallinen käyttäytymiseltään.

Ja onhan se niin, että et sinä eikä lapset sille mitään mahda, jos isänsä ei pidä yhteyttä. Se vaan on niin.

Mitä sinulla nyt on?

Sinulla on oma elämä. Sinulla on kaksi rakasta hienoa lasta.

Sinulla on vapaus. Olet kenties sen vapautesi kanssa sekaisin, koska olet niin monta vuotta elänyt exmiehesi aiheuttamassa vuoristoradassa ja pitänyt vaan tiukasti siitä kiinni.

Entä, jos vaan luovuttaisit?. Tämä oli tässä. Et oikeasti mahda sille menneelle mitään. Se vaan meni noin.

Sinun perheesi on nyt sinä ja kaksi lasta.

Sinä edelleen sidot energiaasi siihen menneeseen ja syytät itseäsi ja häpeät ja syyllistyt.

Vertaat omaasi miehen nykyiseen ”onneen”. Elät jotenkin niinkuin toisen elämää ja ehkä olet oppinut elämään toisten kautta ja jäänyt itse taka-alalle.?

Nyt oletkin itse framilla ja itse oman elämäsi herra.

Vastuu ja vapaus.

Voisit jooa ajatella, että onneksi olet irti tuosta säätämisestä.

Kyllä sille tapahtuneelle voi olla vihainen. Peität vihasi ja masennus tulee myös siitä.

Voi sille ääliöäijälle olla vihainen. Vaan harmittaa, kun oli itse sitä valitsemassa.... mutta et sinä voinut tietää miten käy.

Suru on myös suuri, kun joudut luopumaan niistä mielikuvista ja toiveista, joita sinulla oli tähän suhteeseen.

Käythän jossain keskustelemassa?

Jos et, niin mene ihmeessä. Sinulla on asioita, jotka ovat käsiteltävissä. Kannattaa myös lukea kirjallisuutta.

Et ole yksin tunteittesi ja ajatuksiasi kanssa.

Voimia.

❤️

Pidä hyvää huolta itsestäsi ja pidä hyvää huolta lapsistasi.

Saa tuntea.

Vierailija
28/60 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika ei ole sussa vaan siinä miehessä.

Aika auttaa. Voimia!

Miten niin ap:ssa ei ole vikaa? En usko, että hän on millään tavoin täydellinen varsinkaan kun hyväksyi miehensä teot sinisilmäisesti. Lapsetkin oppivat asiasta nyt sen, että naisen kuuluu hyväksyä kaikki ja että hänen onnellisuus on vain miehen varassa.

Kukaan ei myös tiedä minkälainen noita ap on suhteessaan ollut.

Vierailija
29/60 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies on alunperinkään tehnyt lapsia jos ap ei ole häntä onnelliseksi tehnyt?

Alunperisestä kukaan meistä palstalla ei tiedä, mutta maailma muuttuu Eskoseni. Kukaan meistä ei voi taata, että elämä menee samalla tahdilla eteenpäin kuin vaikka kaksi vuotta sitten oli, sillä muuttujia on liikaa. Ihmiset muuttuvat, ap on muuttunut, mies on muuttunut, elämä muuttuu, ihan kaikki muuttuu ja niin miehellä kuin muillakin muutos on aika usein hyvä muutosta.

Ei mies ole huonompaa lähtenyt etsimään, vaan paremman perään. Ei hänen pidä jumahtaa olemaan elämän loppuun saakka ap:n kanssa sen takia, että he nyt ovat aikanaan yhteen menneet ja lapsia saanneet. Lasten tekeminen on ollut silloin varmaan molempien mielestä hyvä idea ja aikansa se varmasti hyvää elämää olikin.

Toki ap:n paikalla en jäisi nyyhkimään aloilleni, vaan isä saisi ottaa vastuunsa lapsista myös käytännössä. Jos hän kerran on ollut hyvä isä, niin tuskinpa hänestä on tullut huono isä eron aikana, hänestä on tullut ehkä vain mies, jolla on ihana nainen vierellään.

Periaatteessa ap olisi voinut olla tarinan konna ihan yhtä hyvin. Hän olisi voinut ihastua toiseen mieheen ja lähteä rimputtelemaan tämän kanssa jättäen lapset isälle. Tällaisia tarinoitakin on.

Vierailija
30/60 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin mies on oikeasti mielestäsi kusipää? Jos hän ei ole onnellinen yhden naisen kanssa, niin eikö silloin kannattaisi vaihtaa? Tuskinpa sinäkään jäit yhteen ensimmäisen tyypin kanssa, mihinkä näppisi kiinni jäit. Joten jos et jäänyt, niin voit kutsua myös itseäsi kusipääksi.

Vierailija
31/60 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi näissä lapset jää aina äidille? Mä veisin väkisin lapset isälle että saisin omaa aikaa.

Minä myös. En antaisi vaihtoehtoja.

Vierailija
32/60 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin mies on oikeasti mielestäsi kusipää? Jos hän ei ole onnellinen yhden naisen kanssa, niin eikö silloin kannattaisi vaihtaa? Tuskinpa sinäkään jäit yhteen ensimmäisen tyypin kanssa, mihinkä näppisi kiinni jäit. Joten jos et jäänyt, niin voit kutsua myös itseäsi kusipääksi.

Parisuhteen aikana pettämistä ja toisen takia jättämistä nyt aika yleisesti pidetään kusipäisenä, ainakin jos on kyse suhteesta, jossa on luvattu olla uskollisia.Silloin ollaan epärehellisiä ja petollisia, eikä rakastuminen sitä muuksi muuta. Jos on tyytymätön suhteeseen, oikeampi tapa on päättää se suhde ensin ja vasta sitten alkaa hakea uutta suhdetta.

Vierailija
33/60 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi sinussa ei ole mitään vikaa. Olet uhri. Toiseksi eksäsi on täysääliö. JA kolmanneksi sinä vastuullinen nainen ja äiti, joka osasi lähteä tilanteesta, kun mies ei raukkamaisena osannut. Kyllä sinä selviät, vaikka aluksi on rankkaa. Se on normaalia, että alku tuntuu kovalta, mutta jotkin kovat asiat loppujen lopuksi pehmenevät ja asiat sujuvat paremmin. Älä luovuta! Käsittele ero rauhassa ja vaikka uskot miehesi elävän iloisesti, se ei välttämättä pidä paikkaansa. Näin yleensä uskotaan herkästi toisista, kun itsellä menee heikommin, mutta totuus voi olla täysin toinen. Ehei, mies ja tämä uusi nainen pulassa ovat. Ennemmin tai myöhemmin mies on pulassa oman toimintansa takia, tavalla tai toisella, mutta silloin se ei ole sinun ongelmasi. Ole armollinen itsellesi ja keskity itseesi. Löydä itsesi uudelleen ja joskus huomaat, että tämä oli paras asia, mikä sinulle on tapahtunut :) 

Vierailija
34/60 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voitti 5-0.

Ymmärrän hyvin, että mies halusi jonkun toisen naisen vierelleen, sillä olet aika masentavan kuuloinen. "Miksi minä en riittänyt, mitä minussa on vikana?" -valittelusi on kamalaa aikuiselta naiselta. Mies on mies ja sinä olet sinä, kaksi eri ihmistä, joiden ei olisi alunperinkään kuulunut lähteä tekemään lapsia ja olemaan yhdessä.

Nyt sinä alat työstämään itseäsi ja lopetat itsesäälissä märisemisen. Yritä nyt olla niille lapsille edes kohtalainen äiti, jos heillä ei enää ole oikein isääkään. Nies on valintansa tehnyt ja on onnellinen, sinä teet omat valintasi.

Olipas kyllä aikamoisen persereiän kommentti.

Todellakin. Mutta ehkä tällä pilkka osuu omaan nilkkaan.

Vierailija
35/60 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo aikuisten väliset sekoilut eivät niinkään aiheuta minussa mitään erikoisia tunteita... Toinen pettää ja toinen antaa anteeksi toistuvasti ja sama pyörä pyörii. Mutta ne lapset! Minulla nousee niskavillat pystyyn siinä vaiheessa, kun lapset joutuu keskelle tuollaista ja joutuu kärsimään ja vielä oma isä hylkää. Hyi helkkari!

Vierailija
36/60 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä annoit miehes pettää useita kertoja ja otit vielä takaisin? Kun entinen vaimoni jäi pettämisestä kiinni, pyysin häntä poistumaan välittömästi. Jos pystyy kerran pettämään, pystyy taatusti toisenkin. Tällä suoraviivaisella tavalla välttyy myös epäilyksiltä ja mustasukkaisilta ajatuksilta myöhemmässä vaiheessa.

Ap, nyt itsesääli pois ja keskityt siihen, mikä sinussa omasta mielestä on hyvää ja arvokasta. Kyllä sinä tästä nouset vielä. Pettäjä ei ansaitse sulta yhtäkään kyyneltä. Ole vahva!

Vierailija
37/60 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän miettiä mitä tähän sanoisi, sillä olen periaatteessa tuossa tilanteessa missä miehesi on ollut, olen kylläkin nainen. Olen naimisissa, mutta minulla on myös sivusuhde. Inhoan tätä tilannetta, eikä miehessäni ole varsinaisesti mitään vikaa. Monelta kantilta tarkasteltuna hän on paljon parempi mies kuin tuo toinen. En minä tiedä itsekkään miksi hän ei riitä. Jotain vaan puuttuu meidän väliltä, eikä liity edes seksiin, se on hyvää. Mieheni on niin etäinen. Ei koskaan katso silmiin ja puhu kauniisti, en saa häneltä huomiota siten kuin tuolta toiselta. En tunne itseäni tärkeäksi, kaikki on niin arkista. Ja tiedän että pitäisi erota ja ero tästä varmaan tuleekin ja ehkä sitten päädyn oikeasti yhteen tuon toisen kanssa, mutta tiedätkö, jotain vikaahan hänessäkin on kun valinta ei ole helppo ja en ole jo lähtenyt. Ei se mikään elämää suurempi rakkaus ole sekään, jos eroaminen hänen takiaan ei tunnu selkeästi oikealta. Ehkä siksi miehesikin yritti pitää molemmat, että tuo toinen ei ole sinua parempi?Minä olen ihan sekaisin ja jos miehesi on ollut tällä tavalla sekaisin, sinun ei kannattaisi miettiä mikä sinussa on ollut vikana. Ei välttämättä mikään. Ja olen aika varma, että minulle tässä loppujen lopuksi käy köpelösti. Minullahan nämä kaikki ongelmat on pääni sisällä ja minä vien ne mukanani minne ikinä menenkin.

Vierailija
38/60 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteen aikana pettämistä ja toisen takia jättämistä nyt aika yleisesti pidetään kusipäisenä, ainakin jos on kyse suhteesta, jossa on luvattu olla uskollisia.Silloin ollaan epärehellisiä ja petollisia, eikä rakastuminen sitä muuksi muuta. Jos on tyytymätön suhteeseen, oikeampi tapa on päättää se suhde ensin ja vasta sitten alkaa hakea uutta suhdetta.

Miksi ap ei laittanut eroa vireille ekasta pettämisestä? Miksi hän on vain antanut lasten kärsiä ja joutua katsomaan vanhempien likaista sotaa vaikka kuinka kauan?

Ap olisi oikein hyvin voinut ensimmäisestä pettämisestä pistää paperit eteenpäin, sopia järjestelyistä asioiden kanssa ja pitää edes suurinpiirtein itsetuntonsa rippeet kasassa. Ensimmäinen pettäminen se on kuitenkin isoin isku, muut ovat olleet jo toistoa. Ap on lyönyt ihan itse päätään seinään toistuvasti ja tietoisesti. Tottakai pitäisi aina erota ensin, mutta kun elämä ei nyt vain mene aina niin. Ja emmehän me tiedä vaikka mies olisi sanonut ap:lle x 100, että ei halua enää olla yhdessä, mutta ap ei usko. Tiedä myös, vaikka ap olisi itse aloittanut pettämisen, mutta ei luonnollisesti siitä täällä mainitse. Lapsiraukat. Aika huonot kortit heille on jaettu.

Vierailija
39/60 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on ja harvoin rakastuminen tapahtuu salamaniskusta vaan sen annetaan tapahtua, sitä ruokitaan jne. Voi olla että oman suhteen ongelmiakin sillä yritetään ratkoa ja kas kohta ne näkyykin siinä uudessa suhteessa.

Vierailija
40/60 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie lapset miehesi luokse. Siihen se miehesi ja hänen uuden kumppaninsa kuherruskuukausi loppuu. Miksi ihmeessä vain sinä hoitaisit lapsianne???

NII!  Luu kurkkuun sille häntäheikille.   Kaulimesta ansaitsis myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän